پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
باید منتظر ماند و دید که آیا شریعتمداری به وعده‌هایش عمل می‌کند یا یک سال آینده و بعد ازدچار شدن سرنوشت وزارت کار به وزارت صمت، تقصیرها این بار گردن علی ربیعی انداخته شود.

شعار سال: این روزها مسئولان وعده‌های زیادی می‌دهند، مسئولانی که بسان کاندیداهای قبل از انتخابات هر روز وعده‌ای می‌دهند که تنها چند صباحی تیتر یک رسانه‌ها می‌شود و آن صحبت‌ها در حد بخشنامه به زیر دستان ابلاغ شود اما به سرانجام هم نمی رسد.

معیار قضاوت هر مسئول کارهای انجام شده وی است، فرهنگ مطالبه گری باید نهادینه شود و رسانه ها، مردم و شبکه های اجتماعی مرتب وعده های مسئولان را پایش و عمل به آنها را مطالبه می کنند.
به گزاره های زیر توجه کنید.
1
- زیرساخت هایی ایجاد خواهیم کرد که تمامی معاملات در مجموعه صندوق تامین اجتماعی و بازنشستگی به صورت مکتوب در اختیار مردم قرار گیرد.(جلسه رای اعتماد، پنج آبان )
2
- بی تردید انتخاب مدیران نیز بر مبنای شایسته سالاری انجام خواهند شد که از طریق "اعلام فراخوان" یا با همکاری "بنیان ملی نخبگان" ترتیبی ایجاد می کنیم تا در تمام سازمان ها از ظرفیت جوانان فرهیخته و دانشمند برای فعالیت در پشت میز مدیریتی استفاده شود.(جلسه رای اعتماد، پنج آبان )
3
- تعهد می دهم تا با برداشتن نگاه جنسیتی برای انتخاب مدیران هیچ تفاوتی میان زنان و مردان قائل نشوم.(جلسه رای اعتماد، پنج آبان )
4
- در سلسله مراتب مدیریتی به موضوع "بومی گزینی" توجه نشده است اما در برنامه هایم انتخاب شایستگانی از استانها را در اولویت قرار می دهم(جلسه رای اعتماد، پنج آبان)
5
- "کاهش سن مدیریتی" از دیگر اقدامات ما در این وزارتخانه خواهد بود کما اینکه 10 سال سن مدیریتی را کاهش خواهیم داد.(جلسه رای اعتماد،پنج آبان)
6
- بنده تا یک ماه آینده فرصت می گذارم که مدیریت پروازی برای کارهایی که باید در آن منطقه مدیریت شود تعطیل شود، اجازه نمی دهم یک واحد تولیدی با عظمتی در گوشه ای از کشور داشته باشیم و فردی هفته ای یک بار به آن منطقه برود و آن را مدیریت کند. (10 آذر،مراسم معارفه معاونین وزارت)
7
- نسبت به اجرای دستور حذف مدیران چندشغله سازمان‌های تابعه خود ظرف هفت روز کاری اقدام کرده و استعفای این مدیران از هیات مدیره شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری را اجرایی کنند.(22 آبان، نامه به روسای صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی)
8
- 107 نفر از اعضای هئیت مدیره ها و مدیران عامل بالای 60 سال سن دارند و برخی مشمول بازنشستگی‌اند که باید برکنار شوند( مراسم معرفه رضوانی فر مدیرعامل شستا/9
اینها وعده هایی هستند که محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده که نه تنها هیچکدام تاکنون عملیاتی نشده بلکه در مواردی حتی برعکس آنها عمل شده است.
مدیران و اعضای هیئت مدیره چندشغله کماکان سرکارند در حالی که با یک استعلام از اداره ثبت شرکت ها می توان همه این افراد را شناسایی کرد و ملاک چند شغله بودن یا عضویت همزمان درهیئت مدیره شرکت ها فقط در زیرمجموعه وزارت نباشد.
وزیرکار در تویئتی عنوان کرد که مدیران و اعضای دو شغله استعفا داده اند و اعلام کرد اسامی آنها منتشر می شود، یک ماه گذشت و هیچ اسمی منتشر نشد.
نه تنها برای انتصاب مدیران و اعضای هیئت مدیره شرکت ها از طریق فراخوان اقدام نشده بلکه دریک مورد هم که برای انتخاب مدیر عامل شرکت بیمه ملت، شرکت وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری فراخوانی انجام و مصاحبه های متعدد انجام شد اما در نهایت رایزنی ها سبب شد تا مسیر انتخاب مدیر عامل شرکت بیمه ای مذکور تغییر کند.
از آن گذشته و بعنوان نمونه ای دیگر، "علی احمدیان" مسئول کمیته پشتیبانی ستاد روحانی و مشاور شریعتمداری در وزارت صمت به عنوان عضو هیئت مدیره فولاد مبارکه منصوب شد، یا آقای"سعید محمدی نیک فرزند آیت الله ری شهری به عنوان عضو هیئت مدیره خدمات عمومی فولاد ایران منصوب شد.
در همین مدت اخیر نیز 10 نفر بدون هیچ فراخوانی عضو هیئت مدیره شده اند، که در بین این منصوبان نام یک پیرمرد 74 ساله مشاهده می شود.
مدیران پروازی کماکان در پرواز هستند همچون "امین بیانک" مدیر عامل پتروشیمی غدیر، دفاتر تهران شرکت های زیر مجموعه وزارت کار مانند دفاتر تهران هلدینگ تاپیکو کماکان با تعداد زیاد نیرو مواجه هستند.
معاملات غیر شفاف صورت می گیرد و حتی در نمونه هایی که اخیراً رسانه ای شده معاملات در یک شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی بدون مناقصه انجام می شود.
بازنشستگان نیز همچنان سرکار خود هستند و طبق اعلام رسانه ها فقط در ستاد وزارت کار 25 مدیر و معاون مشمول قانون بازنشستگی اند که طبق اعلام فراکسیون جوانان مجلس می توان به احمد میدری معاون رفاه، جمشید تقی زاده مدیرعامل صندوق بازنشستگی، واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق بیمه عشایر و روستائیان اشاره کرد که بازنشسته اند.
سن مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم که همچنان به روال سابق است و میانگین سنی مدیران ستادی این وزارتخانه 55.29 سال است.
باید منتظر ماند و دید که آیا شریعتمداری به وعده‌هایش عمل می‌کند یا یک سال آینده و بعد ازدچار شدن سرنوشت وزارت کار به وزارت صمت، تقصیرها این بار گردن علی ربیعی انداخته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 25 دی 97، کد مطلب: 2116997:www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین