پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۲۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم از احداث ۴۵ باب استخر تنظیمی آب کشاورزی با پوشش پلی اتیلن با اعتباری بالغ بر ٣ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان خاتم خبر داد.

شعارسال: مجتبی آغاز  اظهار داشت: این استخرهای دارای پوشش پلی‌اتیلن به گونه‌ای طراحی شده که در مقابل نفوذ آب، اشعه‌های ماورای بنفش همچنین تغییرات دمایی مقاومت بسیار زیادی دارد.

وی عنوان کرد: برای احداث این استخرها اعتباری بالغ بر٣ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای بهره‌برداران کشاورزی پرداخت شده است.

آغاز با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی و خشکسالی‌های پی‌درپی در شهرستان خاتم، استفاده از این نوع استخرها را در منطقه بیش از پیش ضروری دانست و افزود: احداث این نوع استخرها علاوه بر ذخیره سازی آب و استفاده بهینه از آب در فصل غیر زراعی و افزایش راندمان آبیاری، برای پرورش ماهی نیز مناسب است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم خاطرنشان کرد: ۴۵ باب استخر به حجم ٢٢٠ هزار مترمکعب آب از جنس ژئوممبران که قابلیت و عمر بالایی دارد، در بخش کشاورزی شهرستان احداث شده است.

آغاز تصریح کرد: برای احداث استخرهای تنظیمی به ازای هر هزار مترمکعب مبلغ ٣٠ میلیون تومان تسهیلات ١٠ درصد هفت ساله از محل صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان برای احداث این استخرها و دریافت تسهیلات آن باید مجوز تغییر کاربری زمین مورد نیاز احداث استخر را دریافت کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 26دی1397 ، کدخبر: 4514714: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین