پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
یک شرکت دانش بنیان داخلی سال 78 فعالیت خود را در زمینه ساخت میکروسکوپ نیروی اتمی آغاز کرد. این شرکت از سال 88 موفق به تکمیل نمونه صنعتی و تولید انبوه این دستگاه شد.

شعارسال: در حال حاضر 6 کشور در جهان به فناوری تولید میکروسکوپ نیروی اتمی( AFM) دست یافته اند. با ساخت این دستگاه در کشور، ایران نیز به جرگه کشورهای دارای این فناوری پیوست. دستگاه ساخته شده توسط این شرکت از نظر کیفیت و دقت با نمونه های خارجی کاملا رقابت می کند.

به گفته سید عباس شاه‌مرادی زواره مدیر عامل شرکت آراپژوهش، دستگاه ساخته شده در ایران 60 درصد کمتر از قیمت دستگاه های مشابه خارجی به فروش می رسد.

وی افزود: نزدیک به 10 سال فرآیند تحقیق و توسعه ساخت میکروسکوپ نیروی اتمی به طول انجامید، تا سرانجام در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمونه اولیه دستگاه رونمایی و پس از دو سال تلاش، نسخه تجاری آن نیز برای عرضه آماده شد.

وی در توضیح نحوه کار میکروسکوپ نیروی اتمی، گفت: میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) سیستمی با تکنولوژی بسیار بالا و پیچیده است. این دستگاه قادر به تصویربرداری با تفكیك مكانی اتمی است. میکروسکوپ نیروی اتمی قادر به تصویربرداری از سطوح نارسانا نیز هست. این سیستم در دو حالت تماسی و غیر تماسی تصویر برداری می کند. میکروسکوپ نیروی اتمی جزو جدیدترین دستاوردهای دانشمندان در زمینه اندازه‌گیری در ابعاد و مقیاس نانو است.

به گفته این فعال دانش بنیانی، از ابتدای ساخت این دستگاه تا به امروز، آرا پژوهش موفق به تجهیز بیش از 70 مرکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی شده است. مراکز تجهیز شده توسط شرکت ما شامل دانشگاه های سراسری،آزاد، پارک های علم و فناوری، بیمارستان ها، مراکز پژوهشی و پژوهش سراها می شود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: عامل اصلی در موفقیت کسب شده شرکت، نیروی انسانی متخصص است. نخبگان فعال در شرکت ما در طی 3 سال گذشته از تعداد کمتر از 10 نفر به بالای 50 نفر افزایش یافته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 26دی1397 ، کدخبر: 41587: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین