پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر از جمله اهداف کلان صندوق نوآوری و شکوفایی به‌شمار می‌رود.
شعار سال: کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر از جمله اهداف کلان صندوق نوآوری و شکوفایی به‌شمار می‌رود.

با توجه به رویدادهای بین‌المللی، باید دانست که امروز جهان شاهد موج جدیدی از مفاهیم دانش‌بنیان است و ما نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی، همگام با این، موج تغییر و تحولی جدید در اقتصاد کشور به وجود بیاوریم زیرا دیگر با صنایع سنتی و اقتصاد نفتی و دولت‌بنیان نمی‌توان در برابر هجمه‌ها و پاتک‌های اقتصادی بیگانگان مصون ماند.

تیم‌های ایده‌پرداز در بطن دانشگاه‌ها با ارائه محصولات و خدمات دانش‌بنیان با رویکرد مسئله‌محوری در بطن جامعه، قابلیت تبدیل به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌پایه را دارند. پر واضح است که حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌ها و واحدهای فناور دانشگاه‌ها در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، لازمه ادامه این راه است.

بر اساس ماده پنج قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات و در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری محور و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، نهادی مالی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی در اواخر سال ۱۳۹۱ تاسیس شده است.

 این صندوق به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات، کاربردی نمودن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده، محصول و بازار از شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله تسهیلات و مشارکت برای آن‌ها تأمین می نماید.

به‌طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های برتر می‌‌‌باشد. صندوق نوآوری و شکوفایی دارای یک شخصیت حقوقی مستقل بوده که رئیس جمهور به‌عنوان رئیس هیئت امنای صندوق بصورت نامحدود شناخته می‌شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی خدماتی چون اعطای تسهیلات، سرمایه‌گذاری، توسعه پایدار، ضمانت‌نامه، توسعه بازار، توانمندسازی و کمک به شرکت‌ها و واحدهای دانش‌بنیان را در متن گردش کار قرار داده است.

تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در شش حوزه کلان به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص می‌یابد. تسهیلاتی تحت عنوان صندوق‌های پژوهش و فناوری، خرید سهام شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، تسهیلات میان مدت قبل از تولید، تسهیلات قرض‌الحسنه و کوتاه مدت و تسهیلات بلند مدت صنعتی از جمله خدمات تسهیلات پولی و مالی صندوق به‌شمار می‌رود.

صندوق نوآوری و شکوفایی با تأسیس و توسعه شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و مشارکت در طرح‌های تجاری‌سازی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، قدم مؤثری در سرمایه‌گذاری‌های دانش‌پایه نیز برداشته است.

توانمندسازی واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رقابت‌پذیر شدن محصولات دانش‌بنیان از الزامات غیرقابل اغماض به‌شمار می‌رود. در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی با اتصال شرکت‌‌های دانش‌بنیان به شهرک‌های صنعتی، تأمین هزینه‌های مطالعاتی، خدمات حمایتی أخذ استانداردها و ارائه خدمات مشاوره‌ای سعی در کیفی‌سازی محصولات و توانمندی فناوران دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 5 بهمن 1397، کدخبر: 355084 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
0
0
حمایت از شرکت های دانش بنیان تنها راه رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین