پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
۲۷ دانشمند و متخصص ایرانی غیرمقیم طی سه سال گذشته در دانشگاه علوم پزشکی تهران جذب شده اند.

شعار سال: رویا انصاری پور، رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر گفت: تیرماه ۱۳۹۴ در راستای نیل به اهداف بلندمدت چشم‌انداز علمی کشور و بهره‌گیری از ذخایر علمی متخصصان و نخبگان ایرانی غیرمقیم، دانشگاه علوم پزشکی تهران نخستین موافقت‌نامه تخصیص و اعطای وجوه حمایتی بابت انجام طرح‌های فناورانه را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رساند.

طی این موافقت‌نامه مقرر شد در دوره‌های تحقیقاتی اعم از پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، پروژه‌های فناوری کوتاه‌مدت و بلندمدت، برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این افراد استفاده شود.

وی تصریح کرد: متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم می توانند با ورود به سامانه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به نشانی http://international.bmn.ir در این سامانه ثبت‌نام کنند. درخواست‌ها پس از بررسی اولیه در صورت برخورداری از شرایط لازم به دفتر همکاری با متخصصان و محققان ایرانی غیرمقیم معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ارسال می‌شود و سپس براساس مقطع تحصیلی و زمینه‌های همکاری به واحدهای دانشگاه جهت اعلام نظر فرستاده خواهند شد.

انصاری پور تاکید کرد: پذیرش و یا عدم پذیرش متقاضیان در پروفایل آن‌ها ثبت‌ شده و در صورت موافقت واحدهای زیرمجموعه قراردادی میان متقاضی، مراکز مربوطه، استاد راهنما و معاونت بین‌الملل دانشگاه منعقد می‌شود.

رابط معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با پایگاه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور خاطرنشان کرد: نخستین متخصص ایرانی غیرمقیم اسفند ماه ۹۴ در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت شد.

وی افزود: طی سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ به ترتیب هشت، ۱۱ و هشت متخصص ایرانی غیرمقیم به عنوان محقق پسادکتری و استاد مدعو جذب شده‌ یا نسبت به ارائه سخنرانی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه اقدام کرده‌اند. پذیرفته‌شدگان از میان ۲۵۰ متقاضی که در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده بودند، انتخاب شدند.

انصاری پور با بیان اینکه آخرین موافقت‌نامه دانشگاه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شهریور سال جاری به امضاء رسید، گفت: این موافقت‌نامه اعتباری دو ساله دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود. کارشناس معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: براساس موافقت‌نامه‌های امضاء شده، آیین‌نامه برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور به تفکیک هر سال تدوین شده که مطابق با آن فارغ‌التحصیلان صد دانشگاه و مرکز علمی اول دنیا طبق رتبه‌بندی پایگاه‌های QS و یا Times امکان ثبت‌نام خواهند داشت.

وی از بازخورد مثبت حضور متخصصان و دانشمندان ایرانی غیر مقیم در واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این رویکرد ضمن ایجاد فرصت استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این افراد در دانشگاه به ترغیب، تشویق و ایجاد انگیزه برای بازگشت دانشمندان و محققان غیرمقیم به کشور و فراهم‌سازی شرایط مناسب جهت توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته در کشور بیانجامد

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان علم ایران،، تاریخ انتشار 9 بهمن 97، کد مطلب: 43065:www.isw.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین