پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۸۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
معاون دفتر امور بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان و مسئول جذب نخبگان در دانشگاه‌ها از بازگشت 900 نفر از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور در 2 سال گذشته و جذب 125 نفر از آنها در دانشگاه‌های داخل خبر داد.

شعارسال:معاون دفتر امور بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان و مسئول جذب نخبگان در دانشگاه‌ها از بازگشت 900 نفر از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور در 2 سال گذشته و جذب 125 نفر از آنها در دانشگاه‌های داخل خبر داد.

دکتر سعید سهراب‌پور درباره بازگشت نخبگان ایرانی مقیم خارج به ایران توضیح داد: بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این زمینه فعالیتی جدی را شروع کرده‌اند به طوری که در دو سال اخیر حدود 900 نفر از نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور کسانی که در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کرد‌ه‌اند به کشور بازگشته‌اند و از این تعداد هم، 125 نفر در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند.

مسئول جذب نخبگان در دانشگاه‌ها اضافه کرد: البته بسیاری از این افراد علاقه‌ای به جذب در دانشگاه‌ها ندارند و بالعکس وارد حوزه کسب و کار شده و دست به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان می‌زنند. بعضی از این افراد مشکل سربازی دارند که خوشبختانه بخش بین‌الملل بنیاد ملی نخبگان توانسته است این مشکل نخبگان را تا حد زیادی رفع کند.

وی گفت: البته تعداد زیادی از نخبگان ایرانی مقیم خارج نیز هر ساله برای ارائه تازه‌ترین دستاوردهای علمی خود در کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌های داخل کشور حاضر می‌شوند و دانشگاه‌های کشور از تجربیات آنها استفاده می‌کنند.

سهراب‌پور خاطرنشان کرد: ما دوست داریم نخبگان برگردند اما متاسفانه شرایط کشور و میزان حقوق و دستمزه آنها در مقایسه با کشورهای دیگر متفاوت است و همین هم مشکلاتی را برای آنها درست می‌کند. در کشور ما حقوق بسیار کم است، برای مثال کسی که در حال حاضر در امریکا ماهیانه 15 تا 20 هزار دلار می‌گیرد اگر بیاید استاد دانشگاه صنعتی شریف شود ماهیانه 4 میلیون تومان دریافت می‌کند. البته دانشگاه‌ها کمک‌های دیگر هم می‌کنند اما خود حقوق همین است و به نظر من کم است و باید برای این مهم فکری کرد.

وی تاکید کرد: البته اکثر کسانی که برمی‌گردند مسائل مالی برایشان مهم نیست، آنها از طریق پروژه‌ها و کارهای متفاوتی که انجام می‌دهند دستمزدهای مناسب را هم کسب می‌کنند. اساتید دانشگاه‌ها در کارگروه‌های بنیاد ملی نخبگان پرونده متقاضیان را مرتب بررسی می‌کنند و در صورت موافقت، فعالیت علمی آنها در داخل آغاز می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار 8اردبیهشت 97، کدخبر: 384474، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
0
0
با فراهم کردن شرایط اقتصادی و معیشتی و اجتماعی برای نخبگان ایرانی میتونیم دوباره اونها رو برای کشور جذب کنیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین