پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۹
یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سرویس موقعیت یابی شده است که اطلاعات موردنظر جهت شناسایی پایه‌های برق را ارائه می‌کند.

شعارسال: شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیانی بپردازد که توسط محققان این شرکت‌ها تولید شده‌اند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سرویس اطلاعات مکانی صنعت برق شده است که با استفاده از آن اطلاعات مهم در اختیار افراد متخصص قرار میگیرد.

طراحی سیستم های اطلاعات مکانی صنعت برق

شرکت‌های برق به اطلاعات بسیار زیادی اعم از مکان قرار گرفتن تیر‌های چراق برق و ترانسفورماتور‌ها احتیاج دارند، اما آنها به جزئیات دسترسی ندارند برای مثال نمی‌دانند که در یک منطقه شهرداری چه تعداد تیر پایه برق وجود دارد، لذا جهت آگاهی از تعداد و مکان این پایه‌ها باید از این نرم افزار استفاده کنند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نرم افزار اظهار کرد: شرکت‌های برق جهت جمع آوری اطلاعات از تعدادی پیمانکار استفاده می‌کنند تا آنها کار آماربرداری و نقشه برداری را انجام دهند و اطلاعات مورد نظر را بر روی یک کاغذ بنویسند و سپس آنها را در نرم افزار وارد کنند.

وی با اشاره به اهمیت دسترسی به اطلاعات گفت: شاید گاهی اوقات یک ماموریت شبانه پیش آید و یا کسی بخواهد به اطلاعات دست یابد و در همین حین دسترسی به آن آسان نباشد و مراجعه به اداره برق ممکن نباشد، پس بهتربن راه برای آگاهی از اطلاعات پایه‌های برق و خطوط زیرزمینی استفاده از نرم افزار موقعیت یاب است.

این مدیر یادآور شد: نمونه‌های خارجی بسیاری از این نرم افزار وجود دارد که می‌توانستیم از آنها بهره بگیریم، اما به دلیل آنکه اطلاعات بسیار حساس است و جهت جلوگیری از سرقت اطلاعاتی این نرم افزار به صورت کاملا بومی طراحی شد که می‌تواند کاملا آسان و در دسترس بر روی تلفن‌های همراه وصل شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 ، کدخبر: 6332630 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین