پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تبلیغات بسیار اپراتورها در رسانه ملی نشاندهنده سود کلان آنها از فروش بسته‌های اینترنتی است بنابراین نباید گران شدن هزینه‌ها را به عنوان بهانه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی مطرح کنند.
شعار سال: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تبلیغات بسیار اپراتورها در رسانه ملی نشاندهنده سود کلان آنها از فروش بسته‌های اینترنتی است بنابراین نباید گران شدن هزینه‌ها را به عنوان بهانه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی مطرح کنند.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت اینترنت در ایران، گفت: ایران از نظر ارائه خدمات اینترنت جزو کشورهای گران دنیاست و این موضوع با توجه به درآمد سالانه افراد که-بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان است- قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه موبایل و تلفن بخش زیادی از سبد هزینه‌ای خانوار را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: در بسیاری از کشورها این خدمات به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد یا مردم برای دریافت خدمات مربوط به اینترنت هزینه چندانی پرداخت نمی‌کنند.

* قیمت بسته‌های اینترنتی با توسعه تکنولوژی کاهش پیدا می‌کند

وی بیان کرد: در گذشته هزینه خرید یک خط تلفن ثابت بسیار بالا بود و به تدریج با توسعه فناوری این هزینه کاهش پیدا کرد بنابراین بهتر است قیمت بسته‌های اینترنتی نیز از طریق توسعه تکنولوژی ارزان شود؛ قیمت‌های بسته‌های اینترنتی با توجه به درآمد پایین مردم، باید ثابت بماند تا همه بتوانند از اینترنت همراه به خوبی استفاده کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه درآمد مردم باید متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند، تأکید کرد: زمانی که همه کالاها افزایش قیمت دارند باید بخشی از این گرانی از طریق افزایش درآمد افراد جبران شود. از سوی دیگر نهادهای مسئول نیز باید تمام توان خود را برای ثابت نگه داشتن قیمت کالاها و خدمات به کار برند.

منصوری با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی بسته‌های اینترنتی همراه، اظهار کرد: اگرچه تنوع بسته‌های اینترنتی باعث ایجاد رقابت و افزایش حق انتخاب مردم می‌شود اما این تنوع درصورتی اثرگذار است که نحوه محاسبه قیمت‌های بسته‌های اینترنتی شفاف باشد.

* ورود کمیسیون صنایع مجلس به موضوع نحوه محاسبه قیمت‌های بسته‌های اینترنتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به موضوع نحوه محاسبه قیمت‌های بسته های اینترنتی ورود می‌کند، یادآور شد: گرانی بسته‌های اینترنتی با توجه به ثابت بودن درآمدها معقول نیست و باید با نظارت این افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

* مدیریت هزینه راهکار اپراتورها برای ارائه بسته‌های اینترنتی همراه ارزان قیمت

این نماینده مردم در مجلس دهم به راهکارهایی که می‌تواند هزینه‌های اپراتورها را برای ارائه اینترنت همراه کاهش دهد اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت هزینه یکی از راهکارهایی است که اپراتورها می‌توانند برای کاهش هزینه به کار بندد. با اعمال مدیریت در هزینه‌ها ارائه خدمات ارزان تر خواهد شد.

درصورتی که اپراتورهای همراه از تبلیغات در صدا و سیما پرهیز کنند این هزینه سرشکن شده و خدمات اینترنتی به راحتی و با قیمت ارزان دراختیار مردم قرار می‌گیرد

* اپراتورها برای معرفی بسته‌های اینترنتی نیازی به تبلیغات گسترده در رسانه ملی ندارند

وی با بیان اینکه اپراتورها برای معرفی بسته‌های اینترنتی نیازی به تبلیغات گسترده در رسانه ملی ندارند، ادامه داد: تبلیغات در این شرایط هزینه هنگفتی به آنان تحمیل می‌کند درصورتی که اپراتورهای همراه از تبلیغات در صدا و سیما پرهیز کنند این هزینه سرشکن شده و خدمات اینترنتی به راحتی و با قیمت ارزان دراختیار مردم قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اپراتورهای اینترنت همراه نیازی به تبلیغات در رسانه‌ها ندارند و در صورتی که خدمات با کیفیت به مردم ارائه کنند مردم از آنها استقبال می‌کنند؛ تبلیغات بسیار اپراتورها در رسانه ملی نشاندهنده سود کلان آنها از فروش بسته‌های اینترنتی است این اپراتورها در بهترین ساعات تلویزیون و با هزینه‌های گزاف تبلیغ کنند بنابراین نباید گران شدن هزینه‌ها را به عنوان بهانه افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی مطرح کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ملت، تاریخ انتشار: 12 بهمن 1397، کدخبر: 416643 ، www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
0
0
اپراتورها با گرون کردن اینترنت دنبال جبران کاهش درآمدهاشون از تماس هستن چون دیگه مردم اکثر تماس هاشون با اینترنته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین