پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۰
یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات‌ها در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح مذکور در 3 ماده تدوین شده است.

شعارسال: عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس جزئیات طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات‌ها را تشریح کرد.

یحیی کمالی‌پور، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به طرح عفو عمومی و تبدیل مجازات‌ها در این کمیسیون، اظهار داشت: طرح مذکور در 3 ماده تدوین شده است.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: در بند اول این طرح آمده که مجازات‌های حبس ابد در جرایم تعزیری به حبس درجه یک یعنی 25 تا 30 سال زندان تبدیل شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: در ماده 2 آمده که کلیه متهمان جرایم سیاسی و امنیتی که مرتکب اقدامات فیزیکی و خرابکارانه به نحو مباشرت، معاونت و مشارکت نشدند، مورد عفو قرار گیرند. بر اساس این طرح جرم جاسوسی از شمول آن خارج است و در بند 3 آمده که کلیه ایرانی‌‌های مقیم خارج از کشور که قصد بازگشت به کشور را دارند در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشند، مبرا از تعقیب باشند.

کمالی‌پور یادآور شد: در جلسه اخیر کمیسیون طرح مذکور بررسی و نظرات کارشناسی اخذ شد. رأی‌گیری درباره آن به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 15بهمن 1397 ، کدخبر: 457397،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین