پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۸۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی تصویب قانون اخذ علی الحساب سودو مالیات از بانک مرکزی را موجب انبساط پایه پولی خواند. او با تاکید بر اینکه تصویب این قانون پیامدهای تورمی بر اقتصاد خواهد داشت گفت: این قانون از یک طرف باعث تامین درآمد دولت می شود از جانب دیگر در صحنه اقتصاد بدلیل عرضه پول طبیعتاً آثار تورمی دارد و بر اساس محاسبات دوستان بانک مرکزی منجر به تورم می شود.

شعارسال: محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی تصویب قانون اخذ علی الحساب سودو مالیات از بانک مرکزی را موجب انبساط پایه پولی خواند. او با تاکید بر اینکه تصویب این قانون پیامدهای تورمی بر اقتصاد خواهد داشت گفت: این قانون از یک طرف باعث تامین درآمد دولت می شود از جانب دیگر در صحنه اقتصاد بدلیل عرضه پول طبیعتاً آثار تورمی دارد و بر اساس محاسبات دوستان بانک مرکزی منجر به تورم می شود.

محبی نیا نماینده مجلس شورای اسلامی تصویب قانون اخذ علی الحساب سودو مالیات از بانک مرکزی را موجب انبساط پایه پولی خواند.

محبی نیا با اشاره به تصویب طرح اخذ مالیات از بانک مرکزی بابت مابه التفاوت نرخ خرید و فروش ارز در بودجه سال 1397 آن را موجب افزایش پایه پولی دانست و گفت: در قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، شرکت ها و موسسات دولتی مشمول مالیات و سود سهام علی الحساب هستند و با پیشنهاد نمایندگان بانک مرکزی نیز مشمول این قانون شده است لیکن تزریق پول به بدنه اقتصاد از ناحیه بانک مرکزی با عنوان مالیات موجب انبساط پایه پولی می شود و عرضه پول آثار خود را بر تورم خواهد گذاشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب این قانون پیامدهای تورمی بر اقتصاد خواهد داشت گفت: این قانون از یک طرف باعث تامین درآمد دولت می شود از جانب دیگر در صحنه اقتصاد بدلیل عرضه پول طبیعتاً آثار تورمی دارد و بر اساس محاسبات دوستان بانک مرکزی منجر به تورم می شود.

وی افزود: در شرایط کنونی اقتصاد، تحریک تورمی سیاست درستی نیست.

این نمایده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سود حاصل از سهام و سایر فعالیت ها در پایان سال محاسبه و بر مبنای آن مالیات اخذ می شود گفت: سود و زیان باید در پایان سال به تصویب مجمع بانک مرکزی برسد و به همین خاطر قانونگذار واژه علی الحساب را در قانون لحاظ کرده است تا وابسته به احصای سود نباشد زیرا تا زمانی که سال مالی پایان نگرفته سخن از سود و اخذ مالیات بی معنی خواهد بود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 15بهمن 1397 ، کدخبر: 457452،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین