پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۱۳۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
قانون‌گذاران در مجلس نمایندگان "هاوایی" لایحه جدیدی ارائه داده‌اند که فروش سیگار را تا سال ۲۰۲۴ میلادی به افراد زیر ۱۰۰ سال ممنوع می‌کند.

شعارسال: قانون‌گذاران ایالت هاوایی آمریکا با توجه به اینکه سیگار را کشنده‌ترین مصنوع ساخت بشر دانسته‌اند، قصد دارند تا سال ۲۰۲۴ میلادی فروش سیگار را در این ایالت به طور مرحله‌ای ممنوع کنند.

هاوایی سخت‌ترین قوانین را در مورد سیگار میان ایالت‌های آمریکا دارد. در سال ۲۰۱۶ میلادی اولین ایالتی بود که سن قانونیِ خرید سیگار را به ۲۱ سالگی افزایش داد. در حال حاضر لایحه‌ای جدید برای "افزایش این سن به ۳۰ سالگی تا سال آینده و در هر سال متعاقب آن به ترتیب به ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سالگی و در نهایت تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۱۰۰ سالگی" ارائه شده است.

این امر به مرور تمامی قفسه‌های فروشگاه‌های هاوایی را از سیگار خالی می‌کند. اگر چه گردشگران هنوز هم می‌توانند با خود سیگار به این ایالت ببرند.

اما نکته عجیب این لایحه این است که قانون‌گذاران به افراد بالای ۱۰۰ سال خود این اجازه را داده است که در صورتی که بتوانند سیگاری برای خرید پیدا کنند در روزهای پایانی عمر خود از آن استفاده نمایند!

"ریچارد کریگان"، یک پزشک اورژانس که بانی این لایحه است در این مورد می‌گوید: به طور کلی ما گروهی داریم که به شدت اعتیاد داشته و به طرز غیر قابل کنترلی بَرده سیگار شده‌اند. باید توجه داشت که سیگار علاوه بر اعتیادآور بودن، مرگ‌آور نیز هست.

کریگان اعلام کرده مطمئن است این لایحه در مجلس باقی خواهد ماند و به تصویب خواهد رسید.

لازم به ذکر است که این محدودیت‌های سنی شامل سیگار الکترونیکی، سیگار برگ و تنباکوی جویدنی نمی‌شود.

قوانین فدرال، ایالات مختلف آمریکا را مستلزم این کرده که حداقل سن فروش محصولات دخانی را ۱۸ سال تعیین کنند و دولت با قطع بودجه اهدایی سازمان مدیریت بحران فدرال (FEMA) با ایالاتی که این قانون را اجرا نکنند برخورد خواهد کرد. اخیراً بیشتر ایالات به افراد ۱۸ ساله سیگار می‌فروشند و چهار ایالت این سن را ۱۹ سال تعیین کرده‌اند.

یکی از دلایلی که موجب تأخیر در تصویب این لایحه شده است آن است که مقامات به دنبال فرصتی برای جبران مبالغی هستند که هاوایی به عنوان مالیات دخانیات کسب می‌کند. لازم به ذکر است که این کشور سالیانه مبلغ هنگفت ۱۰۰ میلیون دلار مالیات دخانیات دریافت می‌کند.

بنا بر گزارش سی ان ان، در سال ۲۰۱۵ میلادی آکادمی ملی علوم آمریکا گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد افزایش سن خرید دخانیات به ۲۱ سال تأثیر بسیاری بر کاهش اعتیاد به سیگار دارد. در این گزارش هم‌چنین اعلام شده بود افرادی که تا سن ۲۵ سالگی به سیگار اعتیاد پیدا نکرده‌اند، بسیار بعید است که بعدتر نیز به این ماده دخانی معتاد شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:19بهمن1397 ، کدخبر: 97111609056: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین