پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
رئیس مرکز بدرالکبری لبنان تصریح کرد که نشست ورشو در سایه خیانت برخی کشورهای عربی به موضوع فلسطین برگزار شد.

شعار سال : رئیس مرکز بدرالکبری لبنان تصریح کرد که نشست ورشو در سایه خیانت برخی کشورهای عربی به موضوع فلسطین برگزار شد.
شیخ محمد فرید قدوره  اظهار کرد: نشست ورشو صحنه خیانت و خودکامگی برخی کشورهای عربی به موضوع فلسطین و محور مقاومت بود؛ محوری که از جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود و تا یمن، لبنان، سوریه و فلسطین امتداد دارد.

وی افزود: «این‌گونه اقدامات به‌طور مستقیم آرمان‌های امت اسلامی و ایران، کشوری که پرچم‌دار مقابله با توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه است را هدف قرار داده است.»

وی با بیان اینکه این نخستین بار نیست که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا چنین اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد، تصریح کرد: «رویکرد آمریکا به منطقه با توجه به اظهارات ترامپ تغییر نکرده است و واشنگتن همچنان خواهان جلوگیری از نفوذ ایران در خاورمیانه است. باوجوداین، رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران با توطئه‌های آمریکا آشنا هستند و در دو روز گذشته شاهد موضع‌گیری‌های قاطع مقام‌های ارشد ایران و رهبران منطقه علیه نشست ورشو بوده‌ایم.»

باعث تأسف است که برخی کشورهای عربی ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه می‌دانند

قدوره تصریح کرد: «نشست ورشو نیز همانند نشست‌ها و تلاش‌های گذشته آمریکا و صهیونیست‌ها محکوم‌به شکست است و مشاهده کردیم که حتی نتوانستند به یک اجماع بر سر موضوع محوری نشست دست یابند و بیانیه مشترک صادر کنند. باید گفت این مایه تأسف است که برخی کشورهای عربی، جمهوری اسلامی ایران را عامل بی‌ثباتی منطقه می‌دانند و برای خوش‌خدمتی دور نتانیاهو و مزدورانشان جمع شده‌اند. نه‌تنها فعالیت‌های ایران، بلکه کل محور مقاومت در راستای افزایش ثبات منطقه‌ای بوده‌اند.»

رئیس مرکز بدرالکبری لبنان در پاسخ به این سؤال که علت حضور نیافتن گروه‌های مقاومت فلسطینی در نشست ورشو چه بود؛ گفت: «همه‌کسانی که در نشست ورشو حضور داشتند به‌نوعی کشورهای عضو محور مقاومت را تروریست تلقی می‌کنند و به همین دلیل نمی‌خواستند از محور مقاومت و گروه‌های فلسطینی و مبارزان علیه دشمن صهیونیستی نماینده‌ای در نشست ورشو حضور داشته باشد. گروه‌های فلسطینی با جان و مال خود وارد مبارزه با دشمن صهیونیستی شده‌اند و طبیعی است مورد غضب آمریکایی‌ها باشند.»

خائنین در حلقه مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست جایی ندارند

وی افزود: «وضعیت ایران نیز همین‌گونه است. شما در لهستان می‌بینید کسانی دور بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جمع شده‌اند که به‌نوعی حامی صهیونیست‌ها هستند؛ چه محرمانه و چه علنی. طبیعی است که در میان طرفداران نتانیاهو و ترامپ مبارزان فلسطینی و گروه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران جایی ندارند. البته خائنین نیز در حلقه مقاومت جایی ندارند و نگرش کشورهای مقاومت به آنانی که در ورشو حضور یافتند، تغییر خواهد کرد.»

در ادامه اعتراضات به نشست شکست‌خورده ورشو، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه تصریح کرد که به‌رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای برگزاری یک نشست فراگیر و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، تعداد و سطح پایین شرکت‌کنندگان که آنان نیز از همراهی با هرگونه تصمیم ضدایرانی امتناع کردند، در فرجام این نشست از پیش شکست‌خورده، بیانیه پایانی آن را به سندی بی‌خاصیت تبدیل کرد؛ متن و نوشته‌ای که تنها از سوی دو کشور برگزارکننده صادر شد و فاقد هرگونه اعتبار و تصمیم بود.

در همین راستا، اسامه حمدان، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز گذشته تصریح کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین یک دیدگاه واحد دارند و آن این است که نشست ورشو به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند راهگشای تنش فلسطینیان با رژیم صهیونیستی باشد، بنابراین نشست نمایندگان چند کشور عربی دور نتانیاهو و نمایندگان آمریکا را بی‌اهمیت می‌دانند.

در ضمن، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با محکومیت تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ائتلاف ضد ایرانی اعلام کرد که این اقدامات کمکی به حل بحران‌های منطقه‌ای نمی‌کند.

واسیلی نبنزیا در واکنش به نشست ورشو اذعان داشت: «این اجلاس یک نشست ضدایرانی بود. ایجاد یک چنین ائتلاف‌های ضدایرانی مطمئناً برای حل بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه مفید نخواهند بود.»

نشست امنیتی دوروزه ورشو با موضوع صلح و امنیت در خاورمیانه روز پنجشنبه پایان یافت و در بیانیه پایانی میزبانان اجلاس اشاره‌ای به کشور خاصی نشد.

درعین‌حال در اجلاس مطبوعاتی پایانی این نشست، وزیر خارجه آمریکا که میزبان نشست بود بارها از ایران به‌عنوان یک "تهدید امنیتی" نام برد.

بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا از حضور در سطح عالی این اجلاس سر باز زدند و مقاماتی در سطح پایین را به این نشست فرستادند که چنین اقدامی از سوی برخی، به معنای ادامه اختلافات میان این اتحادیه و آمریکا قلمداد شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:26بهمن 1397، کد خبر:360787،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
ای اقا اعراب فکر منافع خودشون هستن فلسطین چه منفعتی براشون داره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین