پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ادغان صریح موافقان پالرمو در ناکارآمدن بودن تصویب پالرمو برای حل مشکلات بانکی خبر داد.
شعارسال:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ادغان صریح موافقان پالرمو در ناکارآمدن بودن تصویب پالرمو برای حل مشکلات بانکی خبر داد.

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تصویب لایحه پالرمو هیچکدام از مشکلات اقتصادی ما را حل نمی‌کند، گفت: موافقان پالرمو، دولتی‌ها و وزارت امور خارجه که در جلسات مجمع حضور پیدا می‌کنند، به صراحت اعلام کرده‌اند که پالرمو نمی‌تواند مشکلات تحریمی، بانکی و تبادل پولی و فروش نفت ما را حل کند و در این زمینه‌ها راهگشا نیست.

وی تصریح کرد: آنها با وجود اینکه اذعان دارند مشکلات ما حل نمی‌شود اما احتمال می‌دهند که نپیوستن به پالرمو ممکن است برای ما مشکلاتی ایجاد کند مثلا بعضی مضایق را بیشتر کند یا باعث شود بعضی کشور‌هایی که با ما تبادل می‌کرده‌اند، دیگر انجام ندهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: به نظر می‌رسد که این فرضیه‌ها پایدار نیست، چرا که مشخص است ضرر‌های پالرمو نقد و روشن است اما مزایای آن احتمالی و مبهم است فلذا تصویب پالرمو به لحاظ اینکه جزئی از سازمان FATF است، خطاست.

مظفر تاکید کرد: اگر پالرمو سازمان مستقلی بود، می‌توانستیم در مورد آن بیشتر تامل کنیم اما از آنجایی که پالرمو یکی از توصیه‌های FATF است و این سازمان توسط یک گروه تصمیم‌گیرنده اداره می‌شود که آن را آمریکایی‌ها، عرب‌ها و اسرائیلی‌ها تشکیل می‌دهند،برای همین هر لحظه می‌توانند تصمیماتی را بر ما تحمیل کنند که ما را در مشکلات بیشتری قرار دهند.

وی با بیان اینکه پذیرش پالرمو در حقیقت پذیرش سازوکار‌های FATF است، گفت: این سازوکار‌ها را گروهی بر عهده دارد که دشمن ما هستند و به صورت کاملا سیار تصمیم می‌گیرند یعنی هیچ سازوکار بین‌المللی ندارند و سازوکار آن سیاسی و سلیقه‌ای است، برای همین ممکن است گزارشی علیه ما تنظیم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: علاوه بر اینها، واژگانی که در لایحه پالرمو قرار دارد، بسیار مبهم و به نوعی دخالت در قانونگذاری ما است؛ نوع جرم و مجازات بین ما و آن‌ها متفاوت است، مثلا برای ما کسانی را که برای استقلال کشورشان مبارزه می‌کنند، مجرم نمی‌دانیم، اما آن‌ها ممکن است مجرم بدانندt یا اینکه آن‌ها گروه‌های انقلابی را به عنوان تروریست تلقی می‌کنند.

مظفر با بیان اینکه آقایان در مورد مزایای پالرمو احتمالاتی می‌دهند، اما معایب آن نقد و روشن است، در مورد اصرار دولتی‌ها برای ضرورت تصویب پالرمو خاطرنشان کرد: دنیای غرب سلطه دارد و برای ما شرط گذاشته است اما ما نباید زیر باج خواهی آنها برویم. آنها در برجام تخلف کردند و مسوولان ما ساده اندیشی کردند و بیشتر از تعهدات خود همه چیز را نقد دادند، اما نه تنها چیزی گیرشان نیامد بلکه اکنون طرفین ما دشمنی خود را شروع کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا که قرار بود سازوکار‌های جایگزین برجام طراحی کند، با وابستگی به آمریکا تحریک شدند و سازکار‌های خود را منوط به تصویب پالرمو و cft کردند که حرفی بی ربط است و یک باج‌خواهی است که ما باید در برابر باج خواهی‌ها بایستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار26 بهمن 97، کدخبر: 6831574، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
همه میدونن کار ازکچا خرابه و الکی به این طرف اون طرف چنگ میزنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین