پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
نماینده تهران در مجلس نهم گفت: در جریان مذاکرات هسته‌ای هر چند ما قدم‌های خوبی برداشتیم اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نشان دادند که به هیچ وجه نمی‌خواهند به توافقی که خودشان امضا کرده‌اند، عمل کنند.

شعارسال: اسماعیل کوثری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنانشان که در روز گذشته و در جمع هزاران نفر از مردم بیان شد فرمودند آمریکا همان طور که حضرت امام فرمود شیطان بزرگ است، بنابراین با این روحیه استکباری و خودخواهی به هیچ وجه نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای افزود: در جریان این مذاکرات ما در نهایت قدم‌های خوبی را برداشتیم اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نشان دادند که به هیچ وجه نمی‌خواهند به توافقی که خودشان امضا کرده‌اند عمل کنند و این همان بدعهدی است که مقام معظم رهبری در گذشته پیش بینی می‌کردند.

نماینده مجلس نهم تاکید کرد: بدعهدی آمریکایی‌ها نشان‌دهنده روحیه زیاده خواهی آن‌هاست به طوریکه حاضر نیستند آنچه که قول داده‌اند و حتی امضا و توافق کرده‌اند عمل کنند بنابراین نمی‌توان به آنها اطمینان کرد. از جمله در همین مذاکرات هسته ای رهبر انقلاب این بدعهدی‌ها را از همان اول بیان کردند ولی بسیاری از مسئولان ما نمی‌خواستند بشنوند.

کوثری ادامه داد: برخی از مسئولان براساس خوش خیالی و خوش باوری که به آمریکایی‌ها داشتند نمی‌خواستند قبول کنند که آمریکایی‌ها بدعهدند و نمی‌خواستند بپذیرند که آنها زیر توافق خودشان می‌زنند اما الان مردم دیگر متوجه بدعهدی طرف مقابل شدند و مسئولان هم حداقل باید توجه داشته باشند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.

وی بیان کرد: آمریکا با تاکتیک مذاکره، قصد نفوذ در استقلال سیاسی و اقتصادی ایران را دارد و حتی آنها غیر از نفوذ به دنبال براندازی و تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران بودند و این مسئله را هم سعی داشتند به مذاکرات بکشانند و به این نحو به هدف خود دست یابند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: به لطف خدا و با هوشمندی و تیزهوشی رهبر معظم انقلاب آمریکایی‌ها به اهداف شوم خود نرسیدند و توطئه‌های آنها خنثی شد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 15خرداد 1395، کد خبر: 13950315000234، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین