پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفسیر شورای نگهبان، تصریح کرد: لزومی به طرح بحث چگونگی فروش نفت و اینگونه قراردادها در مجلس نیست.

شعارسال: علیرضا سلیمی در نشست علنی روز (یکشنبه، 16 خرداد) مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل 77 قانون اساسی در اخطاری گفت: طبق اصل 77، همه قراردادهای بین المللی باید به تصویب مجلس برسد و در حال حاضر که بحث قراردادهای جدید نفتی مطرح است، مجلس دهم باید در جریان چگونگی زوایای این قراردادها قرار گیرد لذا جزئیات آن باید به صورت شفاف در اختیار مجلس قرار گیرد و نمایندگان جدید از زوایای آن آگاه باشند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخطار اصل 9 قانون اساسی تصریح کرد: آزادی، استقلال و تمامیت ارضی یک کشور جزء اصول تشکیک ناپذیر بوده و حفظ آنها از وظایف دولت است.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پس از قرارداد برجام، طرف آمریکایی بدعهدی خود را در اجرا ثابت کرده و طبق قانون اقدام مشترک، مجلس باید اقدام متقابل در این زمینه صورت دهد چرا که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است.

در ادامه لاریجانی رئیس مجلس دهم در پاسخ به این اخطار گفت: بر اساس تفسیر شورای نگهبان، لزومی به طرح بحث فروش نفت و اینگونه قراردادها در مجلس نیست اما ما می توانیم با دعوت از وزیر نفت، در این خصوص توضیحات لازم را بخواهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16خرداد1395، کدخبر: 181899: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین