پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
نماینده دائم ایران در سازمان ملل با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) گفت: اگر امروز ایران در منطقه‌ای ناامن و بی‌ثبات از ثبات و امنیت برخوردار است به برکت پیوند محکم بین مردم و رهبری است که به دست معمار بزرگ انقلاب طراحی شده است.

شعارسال: همزمان با بیست و هفتمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) جمعی از ایرانیان مقیم نیویورک شنبه شب یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی را در مرکز اسلامی امام علی (ع) این شهر گرامی داشتند.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد سخنران این مراسم بود و طی سخنانی ضمن تشریح ریشه‌های قیام تاریخی ملت ایران به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی، به ویژگی‌های ممتاز حرکت تاریخی امام و به‌ویژه ابعاد سیاسی و اجتماعی آن حرکت اشاره کرد و افزود: در بیداری اسلامی مورد نظر امام (ره) نه اسلام متحجر عزلت‌گزین و نه سکولاریسم بی‌ریشه و وابسته هیچکدام جایی نداشتند، اسلام مطلوب امام دارای نقش سیاسی و اجتماعی و ضامن سعادت دنیوی و اخروی بود.

وی ادامه داد: دین عزت‌مدار، بیدار و مستقل از قدرت‌های بزرگ، در عین حالی که خواستار تعامل براساس حکمت و عزت و مصلحت است، با نمادهای وابستگی سیاسی و فرهنگی به‌شدت مقابله می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه نهضت امام از خانه‌ای کوچک در شهر قم در مقابله با رژیمی سرکوبگر و متکی به قدرت‌های جهانی آغاز شد، عنوان کرد: در یک فرایند 15 ساله از خرداد 1342 تا پیروزی اتقلاب، قلوب و آرای مردم به تدریج به آرمان‌های امام گروید.

خوشرو افزود: شخصیتی را که مخفیانه از کشور تبعید کرده بودند تا صدای او را خاموش و ارتباط او را با مردم قطع کنند، پس از سال‌ها دوری بر روی دستان مشتاق ملیون‌ها ایرانی به وطن بازگشت.

وی ادامه داد: به موازاتی که وابستگی رژیم به آمریکا بیشتر می‌شد پایه‌های مشروعیت آن کاهش می‌یافت و پیوند مردم و رهبری مستحکم‌تر می‌شد. اگر امروز ایران در منطقه‌ای ناامن و بی‌ثبات از ثبات و امنیت برخوردار است به برکت همان پیوند محکم بین مردم و رهبری است که به دست معمار بزرگ انقلاب طراحی شده است.

نماینده ایران در سازمان ملل خاطرنشان کرد: بر همین اساس از روزهای آغازین انقلاب توجه به مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خویش سرلوحه سیاست‌های نظام قرار گرفت و جمهوری اسلامی با اتکا به آرای مردم شکل گرفت.

خوشرو با بیان اینکه امام مردمسالاری دینی را به مثابه الگویی در برابر فرقه‌گرایی و افراطی‌گری از یکسو و وابستگی و سرکوبگری از سوی دیگر به جهان اسلام عرضه کرد، اظهار داشت: اینکه در ایران امروز ملیون‌ها نفر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و در انتخابات مشارکت می‌کنند، در این آموزه امام ریشه دارد که مردم همزمان خشونت داخلی و وابستگی خارجی را نفی کنند و با صلح‌طلبی و تعامل‌گرایی و با اتکا به خود به تثبیت مردم‌سالاری دینی مدد رسانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام (ره) ضمن اعتقاد به وحدت بین مسلمین جهان، ایجاد جمهوری اسلامی را متکی بر آراء مردم می‌دانست و هیچگاه آن را مساوی با خلافت خود خوانده متکی بر زور و خشونت‌گرایی ارزیابی نکرد.

در ابتدای این مراسم اشعاری در رثای رهبر فقید و فرزانه انقلاب و همچنین نماهنگ انقلابی با محوریت نام و یاد امام خمینی (ره) پخش شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16خرداد1395، کدخبر: 182258: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین