پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
شهردار مشهد گفت: سال 98، سال پر کار احداث پروژه‌های زیرساختی در مشهد خواهد بود.

شعارسال:شهردار مشهد گفت: سال 98، سال پر کار احداث پروژه‌های زیرساختی در مشهد خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری صبح هشتم ،محمدرضا کلایی در دیدار و گفتگو با اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، با بیان اینکه ، به نظر می‌رسد سال 98 سال پرکاری در زمینه احداث پروژه‌های بزرگ عمرانی و زیرساختی به ویژه در بخش حمل و نقلی در مشهد باشد، بیان کرد: پروژه های نیمه تمام چندانی در شهر باقی نمانده و ضرورت دارد پروژه‌های جدید تعریف شود.

شهردار مشهد به همکاری موثر و مثبت بین شهرداری مشهد و نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: این میزان از اشتراک در عمل گرایی و مفاهیم در عموم فعالیت‌هایی که شهرداری و نظام مهندسی طی 4 دهه گذشته به دنبال آن بوده و برای دستیابی به آن تلاش کرده، سابقه نداشته و این فرصت مغتنم است.

کلایی الکترونیکی شدن فرآیندها و حرکت به سمت بهبود فعالیت ها را موثر خواند و گفت: اینکه بتوان باری از دوش ارباب رجوع برداشت و آن‌ها را درگیر و دار طولانی و خسته کننده بروکراسی اداری یاری داد، جای خرسندی دارد.

وی در ادامه به موضوع تمرکز ساختمان‌های پزشکان در محدوده خیابان احمدآباد و مشکلات خاص آنها اشاره کرد و گفت: تلاش‌های مختلفی در مجلس برای مصوب کردن قانون و حتی اصلاح قوانین گذشته برای حل معضل ساختمان‌های پزشکان شده است. همچنین تلاش‌هایی در شهرداری برای گرفتن عوارض از این صنف صورت گرفته یا مقاومت در برابر موضوعات ترافیکی انجام شده اما چندان منتج به نتیجه نشده است.

شهردار مشهد بیان کرد: فارغ از مسائل مرتبط با کاربری ساختمان‌های پزشکان، خوب است ضوابط، امکانات فنی و حداقل استاندارهایی برای ساختمان‌های پزشکان در نظر گرفته شود تا حدی مشکلات موجود مرتفع گردد.

برای حل موضوع بی.آر.تی باید همت جدی داشت

رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر مشهد نیز در این نشست، بیان کرد: در حال حاضر از درآمدهای ناشی از ساخت و ساز فاصله گرفتیم و این درآمدها کاهش یافته است؛ پس مدیریت شهری باید به سوی مسائلی چون اتمام پروژه‌های ناتمام، اجرای پروژه‌های پایه‌ای و زیرساختی و اجرای پروژه‌های فرهنگی و حل معضل ترافیک حرکت کند.

سید مسعود ریاضی با اشاره به اینکه، ترافیک یکی از مسائل مهمی است که با مسائل فرهنگی و اجتماعی گره خورده و در صورتیکه بتوان این معضل را حل کرد، می‌توان بعدها به این موضوع افتخار کرد،اظهار کرد: پس باید برای حل موضوع بی .آر.تی همت جدی داشت و آن را اجرا کرد. همچنین موضوع طرح ترافیک در هسته مرکزی شهر نیز باید مورد توجه قرار گیرد و هم اکنون لایحه‌ای مرتبط با این موضوع در شورای شهر در دست مطالعه قرار دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مسیرهای دوچرخه سواری، گفت: اینکه مسیر امن دوچرخه سواری قابل استفاده برای عموم داشته باشیم، آرزوی من است و در حد وسعم به عنوان یک عضو شورا برای دستیابی به این موضوع تلاش می کنم.

ریاضی در ادامه گفت: در حال حاضر از مسیرهای موجود دوچرخه‌سواری کسی استفاده نمی‌کند. مطالعه‌ای در این زمینه نداریم و در حال حاضر از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده نمی‌شود بلکه دوچرخه سواری در واقع دوچرخه بازی و وسیله تفریح است.

وی به دیگر اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 2 ناحیه شهر به صورت پایلوت معرفی شده و در راستای هوشمندسازی آن گام برداشته شده است. ضمن اینکه مقاوم‌سازی پل‌ها، ساخت المان خاص در مشهد و غیره نیز برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه این نشست، معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با نظام مهندسی، عنوان کرد: تلاش شده با برگزاری نشست‌های مشترک و جلسات هماهنگی خلاء‌های موجود پر شود و در نتیجه همگام‌سازی اهداف و رویکردها می‌توان گفت دیگر موارد اختلافی مشاهده نمی‌شود.

محمدرضا حسین‌نژاد با اشاره به تاکید شهردار مشهد مبنی بر لزوم کوتاه شدن فرآیند صدور پروانه ساختمانی، افزود: اصلاح فرآیندها درزمینه کوتاه شدن فرآیند صدور پروانه ساختمانی ادامه دارد و برای تحقق کامل این موضوع، همکاری توامان بین شهرداری مشهد و نظام مهندسی دارای اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد، با هدف مشارکت در عمران و آبادانی شهر امام هشتم(ع) انجام می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صبح، تاریخ انتشار1اسفند97،کدخبر: 5487 ،sobh8.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
زیرساخت نمی خواد اجازه برکزاری کنسرت بدین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین