پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای به اقدام خصمانه اخیر حکومت انگلیس علیه این جنبش مقاومت مردمی واکنش نشان داد.

شعارسال:حزب الله در این بیانیه اقدام حکومت انگلیس در قرار دادن نام این جنبش در آنچه فهرست سازمان‌های تروریستی خوانده می‌شود، به شدت محکوم کرد و آن را تسلیم شدن در برابر دولت آمریکا دانست.

این جنبش تصریح کرد حزب الله یک جنبش مقاومت بر ضد اشغالگری اسرائیل است و هیچ کشوری در جهان که تروریسم را در آغوش گرفته و از آن حمایت می‌کند، حق ندارد حزب الله یا هر جنبش مقاومت دیگری را به تروریسم متهم کند.

حزب الله خاطر نشان کرد این تصمیم انگلیس سرسپردگی ذلت بار در برابر دولت آمریکاست و فاش می‌کند که دولت انگلیس تنها یک مزدور و سرسپرده در خدمت ارباب آمریکایی‌اش است که دشمنی با ملت‌های منطقه را در راستای جلب رضایت حاکمان واشنگتن به زیان منافع ملت‌های منطقه و نقش و وجودش در خاورمیانه و جهان اسلام برای خود جلب می‌کند.

در این بیانیه آمده است اتهامات ساختگی حکومت انگلیس نمی‌تواند آزادگان جهان از جمله آزادگان در انگلیس را بفریبد که به خوبی می‌دانند که چه کسی تروریسم را در منطقه ما به وجود آورد و از آن حمایت مالی کرده و همچنان جنایات تروریست‌ها را در سوریه،‌عراق و یمن می‌پوشاند، یعنی ایالات متحده آمریکا و مزدوران منطقه‌ای و بین‌‌المللی‌اش(تروریسم را ایجاد کرده و از آن حمایت می‌کنند

حزب الله تصریح کرد دولت انگلیس با این اقدام خود به احساسات و عواطف و اراده ملت لبنان اهانت کرده است، مردمی که که حزب الله را یک گروه سیاسی و مردمی بزرگ می‌دانند که نمایندگی گسترده‌ای در پارلمان و دولت جدید دارد، نقش مهم و اساسی در ابعاد مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی لبنان ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی المنار، در پایان این بیانیه آمده است حزب الله که مدت‌های مدیدی در برابر اشغالگران اسرائیلی مقاومت کرد تا بخش اعظم اراضی تحت اشغال لبنان را آزاد کند، همچنان با تروریسم تکفیری و تهدیدها و طمع‌ورزی‌های اسرائیل به سرزمین و آب و ثروت‌های طبیعی لبنان مقابله می‌کند و هیچ چیزی مانع این جنبش در ادامه دفاع از لبنان، آزادی و استقلالش نخواهد شد.

جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه ششم اسفند در اظهارات خصمانه علیه حزب الله لبنان مدعی شد که تفاوتی بین شاخه نظامی و سیاسی حزب الله وجود ندارد.

ساجد جاوید وزیر کشور انگلیس هم روز چهارشنبه هشتم اسفند اعلام کرد دولت انگلیس، کلیت حزب الله را در فهرست گروه‌های تروریستی به زعم لندن قرار می‌دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار10 اسفند 97، کدخبر: 1958632،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
حزب الله فقط در راستای تمامیت ارضی فلسطین قدم برمیداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین