پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی در خصوص طرح احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: تشکیل وزارت بازرگانی باعث افزایش ناهماهنگی بخش تولید و تجارت خواهد شد و این موضوع به ضرر کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی است.رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به طرح برخی نمایندگان مجلس در خصوص احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: با احیای مجدد این وزارتخانه، ناهماهنگی میان تولید و تجارت در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت. ملک زاده تصریح کرد: در حالی برخی از عدم وجود مسئول تنظیم بازار در کشور صحبت می کنند که قانون این وظیفه را برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است، اما دولت این قانون را به درستی اجرا نمی کند.

شعار سال: محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با انتقاد از طرح برخی از نمایندگان مجلس برای احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: تفکیک این وزارتخانه درنهایت باعث زیان تولیدکنندگان خواهد شد. با ادغام بخش بازرگانی در وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی زمینه حمایت از تولید داخلی فراهم شد و تفکیک این وزارتخانه به ضرر تولیدکنندگان داخلی خواهد بود.

وی افزود: با ادغام بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی تحت عنوان قانون تمرکز وظایف، دستاوردهای بسیاری در حوزه کشاورزی نظیر خودکفایی در تولید محصولات اساسی و کاهش تراز منفی بازرگانی کشاورزی نصیب کشور شد.

افزایش واردات و زیان کشاورزان در پی احیای مجدد وزارت بازرگانی

رئیس نظام صنفی کشاورزی با اشاره به طرح برخی نمایندگان مجلس در خصوص احیای مجدد وزارت بازرگانی گفت: با احیای مجدد این وزارتخانه، ناهماهنگی میان تولید و تجارت در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.

ملک زاده تصریح کرد: در حالی برخی از عدم وجود مسئول تنظیم بازار در کشور صحبت می کنند که قانون این وظیفه را برعهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته است، اما دولت این قانون را به درستی اجرا نمی کند.

وی اظهار داشت: احیای مجدد وزارت بازرگانی باعث افزایش واردات محصولات کشاورزی خواهد شد که این موضوع در نهایت به ضرر تولید داخلی تمام می شود.

مشکلات کنونی بازار ناشی از عدم اجرای صحیح قوانین است

رئیس نظام صنفی کشاورزی در خصوص مشکلات اخیر بازار محصولات اساسی نیز گفت: وقوع چنین مشکلاتی در بازار ناشی فشارهای تحریمی، نوسانات نرخ ارز و ضعف دولت در نظارت بر بازار محصولات است.

ملک زاده افزود: در حالی قانون، وظیفه نظارت بر بازار محصولات اساسی را به وزارت جهاد کشاورزی محول کرده که دولت این اختیارات را برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار کرده است.

وی تاکید کرد: اگر با احیای مجدد یک وزارتخانه مشکلات تنظیم بازار محصولات اساسی قابل رفع باشد، دولت به جای یک وزارتخانه باید چندین وزارتخانه را در این بخش ایجاد کند، حال آنکه راه حل مشکلات کنونی تشکیل یک ساختار جدید نیست و باید تجدید نظری جدی از سوی دولت بر سیاست های اقتصادی صورت گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مقاومتی نیوز، تاریخ انتشار 16 اسفند 97، کد خبر: 83186، www.moqavemati.net


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین