پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
رهبران حزب دموکرات به طرح احتمالی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای درخواست 8 میلیارد و 600 میلیون دلار بودجه به منظور ساخت دیوار در مرز مکزیک واکنش نشان داده و هشدار دادند که درصورت ارائه چنین درخواستی دولت دوباره تعطیل و ترامپ وادار به پذیرش شکست می شود.
شعار سال : به نقل از تارنمای هیل، 'نانسی پلوسی' رئیس دموکرات مجلس نمایندگان و 'چاک شومر' رهبر اقلیت دموکرات در سنا با صدور بیانیه ای اعلام کردند: ترامپ وقتی برای ساخت دیوار پرهزینه و بی تاثیر خود دولت را به تعطیلی کشاند، به میلیون ها آمریکایی ضربه زد و باعث بروز هرج و مرج گسترده در کشور شد.
رهبران حزب دموکرات افزودند: کنگره از تامین هزینه ساخت این دیوار امتناع کرد و ترامپ وادار شد شکست را پذیرفته و دولت را بازگشایی کند. اگر او درخواستش را تکرار کند همان اتفاقات دوباره رخ خواهد داد. ما امیدوار بودیم او درس گرفته باشد.
پلوسی و شومر پیشنهاد کردند ترامپ پولی را که می خواهد صرف ساخت دیوار کند، برای آموزش و برنامه های توسعه نیروی کار هزینه کند. به نظر می رسد که بیانیه رهبران حزب دموکرات پیش زمینه ای بر مذاکرات دشوار بر سر طرح بودجه ترامپ باشد.
لایحه بودجه امروز دوشنبه منتشر می شود و طبق برخی گزارش ها، ترامپ خواستار 8.6 میلیارد دلار برای ساخت مانع در مرز آمریکا و مکزیک می شود. گفته می شود که دولت پنج میلیارد را از بودجه وزارت امنیت داخلی و 3 میلیارد و 600 میلیون دلار دیگر را از بودجه های عمرانی ارتش برداشت خواهد کرد.
ترامپ پیش تر 5 میلیارد و 700 میلیون دلار برای ساخت دیوار درخواست کرده بود که این خواسته وی موجب تعطیلی یک چهارم از نهادهای دولتی شد. این تعطیلی 35 روز طول کشید و ترامپ نتوانست موافقت دموکرات ها برای تامین بودجه موردنظر خود را جلب کند.
کنگره در نهایت با پرداخت یک میلیارد و 375 میلیون دلار موافقت کرد اما ترامپ با اعلام وضعیت اضطراری تلاش کرد تا بقیه پول دیوار را از محل بودجه نهادهای دولتی تامین کند.
شماری از ایالت ها که تحت کنترل دموکرات ها هستند علیه این تصمیم ترامپ شکایت کردند و مجلس نمایندگان نیز رای به لغو وضعیت اضطراری داد.
انتظار می رود سنا نیز در رای گیری هفته جاری رای به لغو آن بدهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ 20 اسفند 97، کد مطلب:83238744 : www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
دموکراتها هم برای ترامپ دردسر ساز شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین