پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
دبیرکل سازمان ملل که در پایان سال جاری میلادی دوره فعالیتش به پایان می‌رسد، گفت: این مورخان هستند که میراث مرا قضاوت می‌کنند.

شعارسال:

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بان کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل در جریان ضبط یک فیلم مستند از یک روز زندگی‌اش که توسط تلویزیون فونیکس هنگ کنگ صورت گرفت، گفت:‌ جهان در زمینه ارتقای صلح و امنیت به پیشرفت‌هایی رسیده اما من نگران اوضاع سوریه، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی هستم.

دبیرکل سازمان ملل که اواخر سال جاری میلادی دوران فعالیتش در این سمت به پایان می‌رسد و یک شهروند کره جنوبی است، نگرانی خود را بابت اوضاع شبه جزیره کره نیز ابراز داشت.

وی در پاسخ به این سوال که میراث سیاسی‌اش چیست، گفت: میراث سیاسی من توسط مورخان آینده قضاوت و داوری می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ادامه داد:‌ من در طول 10 سال فعالیتم به عنوان دبیرکل سازمان ملل همواره به دنبال اجرای منشور سازمان ملل و ارتقای اهداف و ایده‌ها و اولویت‌های آن بوده‌ام. من تمام تلاش خودم را برای این کار انجام داده و تمام وقت و انرژی خودم را صرف این مساله کرده‌ام.

این مستند 60 دقیقه‌ای، با عنوان "یک روز با بان کی‌ مون"، در 14 مارس سال جاری میلادی ضبط شده و اخیرا نیز پخش شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 23خرداد1395، کدخبر: 95031713255  www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین