پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
وزارت خارجه سوریه در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد که داعش، النصره، و گروه‌های تروریستی که دست به کشتار و ترور در سوریه می‌زنند، مسئول انفجارهای منطقه سیده زینب (س) هستند.

شعارسال: وزارت خارجه سوریه در دو نامه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره انفجارهای منطقه سیده زینب در دمشق اعلام کرد که داعش و النصره و دیگر گرو‌ههای تروریستی این انفجارها را با حمایت تشکیلات قطر، ترکیه و عربستان انجام می‌دهند.

وزارت خارجه سوریه افزود: این انفجارهای تروریستی در راستای سیاست جنایتکارانه نظام ترکیه و با حمایت مالی و نظامی دوحه و ریاض است.

این دو نامه چند ساعت بعد از انفجارهای همزمان در منطقه سیده زینب در حومه دمشق رخ داد که یکی ناشی از انفجار خودوری بمب‌گذاری شده و دیگری انفجار عامل انتحاری بود.

وزارت خارجه سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست این جنایت‌ها را محکوم کرده و به مسئولیت خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی از طریق اتخاذ تدابیر سفت و سخت، فوری و مجازات کشورها و سازمان‌های حامی تروریست‌ها به ویژه ترکیه، قطر و عربستان عمل کند.

از سوی دیگر، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل انفجارهای منطقه سیده زینب در جنوب دمشق را که به کشته شد 12 تن و زخمی شدن 55 تن دیگر منتهی شد، محکوم کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی بان کی مون به دولت سوریه و خانواده‌های قربانیان این انفجارها تسلیت گفت.

وی افزود: ما این انفجارها را محکوم می‌کنیم و باید مسئولان این دو حمله مجازات شوند.

وزارت خارجه آمریکا نیز این انفجارها را محکوم کرد. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که این انفجارها بار دیگر وحشی گری داعش و غیرانسانی بودن آن را ثابت کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار خبر 23 خرداد 1395، کدمطلب: 95031713117 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین