پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۰۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
وزیر کشور گفت: «به پلیس و ناجا تأکید کردیم که به متخلفان در ایام عید رحم نداشته باشند و اگر مواردی از خلاف دیده شود که نیروی انتظامی از آن گذشت کند یا نادیده بگیرد، قطعا با پلیس برخورد دیگری خواهیم داشت.»

شعار سال: وزیر راه و شهرسازی هم گفت: «پلیس نباید به افرادی که با بی‌احتیاطی در حین رانندگی موجب بروز حادثه برای خود و دیگران می‌شوند و به‌خصوص ایام نوروز را به کام همه تلخ می‌کنند، اجازه رانندگی بدهد.»
این خط‌ونشان‌های تندوتیز دو وزیر دولت دوازدهم روز گذشته و در نشست مشترک شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیسیون ایمنی راه‌ها اعلام شد و حکایت از شدت‌گرفتن برخوردها با تخلفات راهنمایی و رانندگی در تعطیلات نوروزی دارد. این هشدارها ازآن‌رو مهم است که در این روزها که بیشترین حجم رفت‌وآمد و مسافرت‌های جاده‌ای در کشور ثبت می‌شود، تلفات تصادفات نیز به بیشترین حد خود می‌رسد.


رحم نکنید
رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، در حاشیه همین نشست مشترک که با حضور او و وزیر راه و شهرسازی و نماینده برخی از دستگاه‌ها در محل وزارت کشور برگزار شد، در این رابطه اظهار کرد: بنده به پلیس و ناجا تأکید کردم که به متخلفان در این ایام عید رحم نداشته باشند. این کلمه را به کار می‌برم، زیرا در این ایام مردم با خانواده‌هایشان به سفر می‌روند و گاهی تخلف می‌کنند و ممکن است بخواهند بخشیده شوند که بخشیدنی در کار نخواهد بود، زیرا هر نوع رحمی به متخلف، ظلم به مردمی است که می‌خواهند به سفر بروند و به آرامش برسند، بنابراین باید مواظب باشند.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با همه مردم برخورد خوب و مؤدبانه خواهد داشت، تأکید کرد: این وظیفه ماست، اما با متخلفان قطعا برخورد جدی خواهد شد و ابلاغ کردیم که اگر مواردی از خلاف دیده شود که نیروی انتظامی از آن گذشت کند یا نادیده بگیرد، قطعا با پلیس برخورد دیگری خواهیم داشت.
رحمانی‌فضلی در ادامه گفت: اعلام کردیم که امسال نیروهای راهنمایی و رانندگی که موفق بوده‌اند از طرف وزارت کشور با مشوق‌های خوبی مواجه خواهند بود. همه انرژی، توان و ظرفیت دستگاه اجرائی را پای کار آوردیم، اما محور اصلی همه این اقدامات خود مردم هستند؛ مردم باید بدانند بعد از یک سال که می‌خواهند با خانواده به تفریح بروند نباید عجله و بی‌دقتی موجب شود که حادثه‌ای به وجود آید که موجب خسران برای خود و خانواده‌شان شود، بنابراین امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و با رعایت کامل قوانین و مقررات و خونسردی از طرف مردم و رانندگان ایام عید بسیار خوبی داشته باشیم و همه با خوشحالی وارد ایام عید شوند و با خوشحالی نیز سال ۹۸ را ادامه دهند.
عبدالرضا رحمانی‌فضلی همچنین با اشاره به اینکه روند تصادفات در کشور رو به کاهش است، گفت: این روند با درنظرگرفتن افزایش اتومبیل و تعداد سفرها قابل مشاهده است. همچنین برای ما کشته‌شدن حتی یک نفر در تصادفات جاده‌ای، مسئولیت‌آور و تعهدآور است. بنابراین باید تلاش کنیم تا آنجایی که ممکن است این آمار را کاهش دهیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: باید یک سیستم تشویقی و تنبیهی در سطح ملی در نظر بگیریم و پس از پایان تعطیلات نوروزی از افراد و دستگاه‌هایی که موجب کاهش تصادفات شده‌اند، تقدیر و تشکر کنیم، چراکه این امر موجب ایجاد انگیزش می‌شود. همچنین در مواردی که تصادفات زیاد شده است، سیستم توبیخی و تنبیهی قرار دهیم.
رحمانی‌فضلی تصریح کرد: به‌خاطر حقوق مردم نباید به کسانی که متخلفند و قانون را نادیده می‌گیرند، رحم کنید؛ این همان اقتدار پلیس و قانون است و باعث امنیت و آرامش مردم می‌شود، زیرا با تصادفات جاده‌ای خانواده‌های زیادی آسیب می‌بینند. اگر لازم است می‌توان در ایام عید سرعت تردد ماشین‌ها را کاهش داد و در نقاط حادثه‌خیز این میزان را کمتر کرد. حتی می‌توان رانندگان پرتخلف را در این ایام ممنوع از سفر کرد تا به جاده‌ها نروند، زیرا ممکن است خطراتی را ایجاد کنند.

پليس به رانندگان متخلف اجازه رانندگی ندهد
وزیر راه و شهرسازی هم در این نشست در سخنانی گفت: پلیس نباید به افرادی که با بی‌احتیاطی در حین رانندگی موجب بروز حادثه برای خود و دیگران می‌شوند و به‌ویژه ایام نوروز را به کام همه تلخ می‌کنند، اجازه رانندگی بدهد.
محمد سلامی افزود: با هدف کاهش تصادفات و حوادث مختلف رانندگی، نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور با بررسی و مطالعات انجام‌گرفته آشکارسازی شده و هم‌اکنون در این نقاط نصب علائم هشداردهنده، بنر و تابلوهای خاص راهنمایی و رانندگی در حال انجام است. نصب این‌گونه تابلوها و علائم هشداردهنده موجب می‌شود تا رانندگان قبل از رسیدن به نقطه حادثه‌خیز پیشگیری کرده و با کنترل هرچه بیشتر خودروی خود مانع از بروز هرگونه حادثه‌ای شوند.
سلامی با بیان اینکه پیشگیری در امر رانندگی یکی از مؤثرترین عواملی است که مانع ایجاد حادثه شده و در نهایت موجب کاهش تصادفات خواهد شد، اظهار کرد: تعمیر و راه‌اندازی مجدد برخی دوربین‌های کنترل سرعت در سطح جاده‌ها، ایجاد روشنایی در نقاط حادثه‌خیز و تاریک جاده‌ای و خط‌کشی سطح جاده‌ها از دیگر اقداماتی است که در کاهش تصادفات نقش بسزایی خواهد داشت. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در‌این‌باره استانداران و فرمانداران باید به منظور کنترل هرچه بیشتر و کاهش تصادفات رانندگی نشست‌های تخصصی شوراهای ترافیک را مستمر برگزار کرده و بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت داشته باشند. امیدوارم همه کسانی که رانندگی می‌کنند، با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به‌ویژه در ایام شلوغ عید نوروز در جاده‌ها مانع از بروز حوادث شده و روزهای شادی را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرعت غیرمجاز
رئیس سازمان اورژانس کشور هم در این نشست در صحبت‌های خود از نقش 20‌درصدی سرعت غیرمجاز در بروز تصادفات سخن گفت و اعلام کرد که باید برای کنترل آن برنامه‌ریزی صورت گیرد.
پیرحسین کولیوند با بیان اینکه ما از نظر تصادفات در رنکینگ جهانی هشتم هستیم، گفت: بر‌اساس‌این یعنی به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، ۳۴.۵ نفر کشته داشته‌ایم. بر‌اساس اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال گذشته رنک جهانی را ۲۰ کشته به ازای هر صد هزار نفر اعلام کرد، ما جزء کشورهای الف قرار داریم. کولیوند افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در دنیا نهمین عامل مرگ حوادث ترافیکی هستند؛ ولی حوادث ترافیکی در کشور ما پنجمین عامل مرگ است. ما از شش ماه گذشته قرارگاهی برای کاهش حوادث ترافیکی تشکیل دادیم و به صورت جدی برنامه سه‌ساله آینده را آماده کردیم تا آمار فوتی و مصدومان کمتر شود؛ ولی مشکلاتی به وجود آمد. اینکه ما مسئولان تلاش کنیم آمار کشتگان و مصدومان پایین بیاید، وظیفه اصلی‌مان است و باید در این زمینه تلاش کنیم.
رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه اضافه کرد: ۲۰ درصد دلیل تلفات تخطی از سرعت است و در صورت کنترل ما ۲۰ درصد تلفات را کنترل کرده‌ایم. اکنون زیرساخت‌های ما مشکل دارد و ما نمی‌توانیم یکباره همه را حل کنیم. برای مثال در برخی جاده‌ها دوربین‌ها را سرقت می‌کنند و نمی‌توان این مسئله را کنترل کرد. همچنین‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پوشش تلفن همراه در بسیاری از مکان‌ها وجود ندارد. همین هفته پیش که از جاده چالوس عبور می‌کردم، مشخص شد بسیاری از مناطق این مسیر دارای پوشش تلفن همراه نیست. معلوم نیست اگر برای فردی اتفاقی بیفتد، چه خواهد شد. کولیوند تأکید کرد: اگر در طول سال کمیسیون‌ها تشکیل شوند، به طور جد می‌توانیم از سوانح پیشگیری کنیم. در مواقعی که راننده مست است یا قرص روان‌گردان مصرف کرده، دستگاه قضائي می‌تواند کمک‌کننده باشد و سازوکار بهتری بیندیشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 26 اسفند 97، شماره: 3392


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
این چه عنوانی است که زده اید؟ مگه پلیس لولو است؟ نیازی به رحم کردن نداریم؟ توی گوش پلیس متخلف هم می زنیم. خودمان هم تابع قانون هستیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین