پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۹
نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا برخی نمایندگان از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر دادند تا بلکه از این طریق خانوارهای کارگری از افزایش قیمت کالاها آسیب نبینند.

شعارسال: نمایندگان مجلس شورای اسلامی این هفته بندی از لایحه بودجه را تصویب کردند که به موجب آن حقوق همه کارکنان و بازنشستگان دولت در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند. در همین راستا برخی نمایندگان از افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی حقوق کارگران در سال آینده خبر دادند تا بلکه از این طریق خانوارهای کارگری از افزایش قیمت کالاها آسیب نبینند.

این در حالی بود که مقامات کارگری اعلام کردند که افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق شامل حال کارگران نمی‌شود.

وزیر کار نیز تاکید کرد که فرایند تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار صورت می‌پذیرد و نظام پرداخت مزد در دولت و سازمان امور استخدامی کشور متفاوت از نظام تعیین حداقل مزد متکی بر قانون کار است.

این هفته مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری پرداخت حقوق معوق و عیدی و پاداش پایان سال کارگران هفت تپه توسط وزارت کار خبر داد.

آنطور که کریم یاوری گفته، در شرکت نیشکر هفت‌تپه، کارگران فقط با یک ماه حقوق معوق مواجهند و پیگیری پرداخت حقوق و عیدی و پاداش تمامی کارگران در دستور کار مسئولان استانی و کشوری وزارت کار قرار دارد.

وی همچنین از راه اندازی سه خط تولید در گروه ملی فولاد خبر داد و گفت: در حال حاضر در گروه ملی فولاد حقوق کارگران کاملاً به روز است و کارگران مشغول کار و تولید و فعالیت هستند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونیهای فرش دستباف، این هفته از پرداخت مستمری از کار افتادگی و بازنشستگی برای قالیبافان خبر داد و گفت: با واگذاری کارگزاری بیمه اجتماعی به این اتحادیه بافندگان فرش بدون نیاز به داشتن گواهی فنی حرفه‌ای می‌توانند از مزایای بیمه از کار افتادگی و بازنشستگی بهره مند شوند.

به گفته بهرامی، بهره‌مندی از بیمه اجتماعی نیازمند داشتن شرط سنی زیر ۵۰ سال است و افراد می‌توانند از ۲۵۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان در سال خود را بیمه کنند.

ایجاد ۶۰۹ هزار شغل در یکسال گذشته خبر دیگری بود که این هفته اعلام شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اشتغال ایجاد شده از طریق برنامه‌های وزارت کار را ۶۰۹ هزار شغل ذکر کرد و گفت: علی‌رغم آنکه در بخش خدمات با افزایش نیروی کار مواجه بودیم، در صنعت کارخانه‌ای ریزش نیروی کار داشتیم.

عیسی منصوری درباره برنامه‌ریزی وزارت کار برای اشتغال در سال ۹۸ گفت: آنچه که هدف‌گذاری کردیم، ایجاد بیش از یک میلیون شغل است ولی معتقدیم با برنامه‌هایی که اکنون وزارت کار دنبال می‌کند به شرط آنکه هماهنگی بین‌دستگاهی وجود داشته باشد و منابع پیش‌بینی و مصوب شده متفاوت از سال‌های قبل در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم بخش اعظمی از این هدف‌گذاری را پوشش دهیم.

دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از ایجاد ۱۵۱ هزار شغل در زمینه کسب و کارهای خانگی خبر داد و گفت: بانک‌های مسکن و توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی به شکل ۱۰۰ درصدی عمل کرده‌اند.

امامدادی از ثبت نام ۵۴۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا بهمن ۱۳۹۷ خبر داده و گفته است از این تعداد ۲۱۳ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده و مابقی شامل طرح‌هایی بودند که یا نیاز به بازنگری داشتند یا فاقد توجیه اقتصادی بوده‌اند.

به گفته وی، امسال نسبت به سال گذشته با ۳۲ درصد رشد فعالیت در شبکه‌های اشتغال خانگی مواجه بودیم و طی شش ماهه سال ۱۳۹۷ نیز ۶۲۹ مورد بازارچه و نمایشگاه در نقاط و استان‌های مختلف در این زمینه راه‌اندازی و فعال شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری بورس 98 ، تاریخ انتشار: 28اسفند 1397 ، کدخبر: -www.bourse98.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
با یک و نیم چکار می شود کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین