پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۷۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
تجربه سال های گذشته نشان داده اول ادرسال۹۸ همه چیز به همین نسبت گران خواهدشد و کارگران بازهم مشکل معیشتی خواهند داشت، ثانیا بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات به دلیل اینکه نمیتوانند حقوق کرگرانشان را تامین کنند تعطیل و کارگرانشان بیکار می شوند وثالثا آن دسته‌ از کارفرمایان که تلاش کنند از تعطیل شدن کارگاهها یا کارخانجات شان جلوگیری کنند مجبورمیشوند برای ادامه حیات تعدادی از کارگرانشان را اخراج کنند.

شعار سال: مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی به افزایش 40 درصدی حقوق کارگران واکنش نشان داد.

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری اظهار داشت: تصمیم شورای عالی کار برای افزایش ۴۰درصدی حقوق کارگران، هرچند با هدف کمک به معیشت آنان گرفته شده ولی نه به نفع کارگران است نه کارفرمایان ونه کشور.

وی در توضیح این موضوع افزود: تجربه سال های گذشته نشان داده اول ادرسال۹۸ همه چیز به همین نسبت گران خواهدشد و کارگران بازهم مشکل معیشتی خواهند داشت، ثانیا بسیاری از کارگاه ها و کارخانجات به دلیل اینکه نمیتوانند حقوق کرگرانشان را تامین کنند تعطیل و کارگرانشان بیکار می شوند وثالثا آن دسته‌ از کارفرمایان که تلاش کنند از تعطیل شدن کارگاهها یا کارخانجات شان جلوگیری کنند مجبورمیشوند برای ادامه حیات تعدادی از کارگرانشان را اخراج کنند.

وی تاکید کرد: این دور و تسلسل های باطل که هر ساله شورای عالی کار ایجاد میکند راه حل مشکل کارگران نیست. این معضل را روزنامه ها بیشتر لمس می کنند زیرا درآمد محدود و ثابتی دارند و امکان بالابردن آن را ندارند و بحران اقتصادی موجود اجازه ادامه حیات به آنها نمیدهد.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: راه حل، تکرار این دور و تسلسل باطل که شورای عالی کار گرفتارآن شده نیست. دولت باید با ایجاد تسهیلاتی از قبیل معافیت از مالیات، کاهش بیمه، دراختیار قراردادن کمک های مالی برای کارگران وکارفرمایان، مانع ضربه واردشدن به این دوقشر شود و تا زمانی که بحران اقتصادی برطرف نشده این تسهیلات برقرارباشد.

حجت الاسلام والمسسلمین مسیح مهاجری ادامه داد: درمورد روزنامه ها افزایش سرسام آور قیمت کاغد و فیلم و زینک و سایر ملزومات چاپ مجال ادامه حیات را از آنها گرفته و حالا با افزایش جهشی حقوق کارگران که شامل کارکنان روزنامه ها هم میشود قطعا بسیاری ازروزنامه های غیروابسته به دولت ومنابع مالی خاص تعطیل خواهندشد.

وی در پایان گفت: من این خطر را هم اکنون برای روزنامه جمهوری اسلامی که مستقل است و به جایی وابسته نیست کاملا احساس میکنم. ما اکنون مدتی است دوران بسیارسختی را می گذرانیم و تصمیم جدید شورای عالی کار وضعیت سخت تری ایجاد کرده است. من این مطالب رابه وزیرمحترم کارتذکرداده ام ولی ظاهرا نتوانسته اند کاری بکنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب تاریخ انتشار 29اسفند 97، کد خبر: 466111، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
0
0
اصلا تورم ربطی به افزایش دستمزد نداره . یه سال آقای احمدی نژاد دستمزد رو 5 درصد اضافه کرد . همون سال تورم بالای 20 درصد رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین