پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت ادعای دریافت حق آرایش پرستاران را شوخی رسانه ای و غیر مستند

شعارسال: چند روز گذشته تایید و تکذیب سوژه اي داغ در کانال ها و سایت های خبری حوزه سلامت، ذهن خبرنگاران را حسابی به خود درگیر کرد. خبری که از ابتدا منبع موثقی نداشت و خبرنگار آن بعد از به تکاپو انداختن همکاران و مسئولان، پا پس کشیده است.

"آرایش غلیظ ،شرط ادامه کار در برخی بیمارستان های خصوصی"، گزارشی میدانی که انتشارش تکذیب شدید مسئولان و به گفته خبرنگار پیگیر یک رسانه، تایید شدید پرسنل را به همراه داشت.

*آیا نبود امنیت شغلی حقایق را برملا نمی کند؟

در این گزارش نام پرستاران به علت نبود امنیت شغلی به میان نیامده اما تشویق بیمارستان در غالب پرداخت حق آرایش به صورت ماهانه، برای داشتن ظاهری آراسته از سوی آنان تایید شده است.

ظاهر آراسته برای فعالان حوزه سلامت اعم از پزشکان و پرستاران، برای تامین آرامش بیماران لازم است اما اینکه پرستاران در بیمارستان ها، به ویژه بیمارستان های خصوصی برای تیپ زدن، حق الزحمه می گیرند، شایعه ای بی سرو ته است.

به طوری که این گزارش با واکنش شدید مسئولان سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت روبه رو شد.

*خبرنگار سندی ارائه نمی دهد

میردهقان مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت انتشار این خبر را شوخی زشت رسانه ای خواند و گفت:‌بنده پیگیر صحت این خبرهستم البته متاسفانه خبرنگار پاسخو نیست و هیچ سندی در این خصوص ارائه نمی دهد.

وی افزود: اصول اخلاقی و رعایت پوشش ایرانی اسلامی باید در تمام مراکز دولتی و خصوصی رعایت شود و پرسنل و کادر درمانی موظف به اجرای آن هستند.

*وضعیت پوششی در برخی بیمارستان ها نامناسب است

شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در این خصوص اعلام کرد:دادن حق آرایش به پرستاران در بیمارستان های خصوصی، اولین بار است که به گوش ما می خورد. ما چنین چیزی را تائید نمی کنیم چراکه سندی برای آن نیز وجود ندارد.

در مقابل قائم مقام وزیر بهداشت نبود وضعیت مناسب پوششی در برخی بیمارستان ها را تایید کرد و گفت: اگر موضوع پرداختی به پرستاران بابت آرایش ظاهری صحت داشته باشد این پرداختی غیرقانونی و قابل پیشگیری است.

پرسه زدن حتی در یکی از بیمارستان های خصوصی، تفاوت ظاهری و پوششی کادر درمان این بیمارستان در مقایسه با بیمارستان های دولتی را تایید می کند اما برای اثبات تایید یا تکذیب پرداخت حق آرایش به پرستاران، باید منتظر رسانه ای شدن فیش حقوقی پرسنل ماند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر: 5650263: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین