پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای از هموطنان خواست با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در مناطق غربی و جنوب کشور از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.
شعارسال: جمعیت هلال احمر با توجه به هشدار هواشناسی در خصوص شکل گیری سامانه بارشی جدید در غرب و جنوب کشور و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، در اطلاعیه ای، مهمترین نکات و توصیه های ایمنی لازم در شرایط جوی ناپایدار را اعلام کرد.
اطلاعیه شماره 4 هلال احمر در پی شکل گیری سامانه جدید و قوی بارشی/ 10 توصیه مهم هلال احمر برای مسافران و ساکنان غرب و جنوب کشور
در ادامه آمده است : «با توجه به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است و از اواسط وقت امروز و طی روز های دوشنبه و سه شنبه ضمن تقویت، به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد از ساکنان این مناطق و همچنین مسافران نوروزی که قصد سفر به این مناطق را دارند، خواهشمندیم موارد زیر را جدی گرفته و رعایت کنند:
در ادامه آمده است : ساکنان این مناطق حتی المقدور در خانه بمانند و در صورت اعلام هشدار توسط دستگاههای ذیربط محل سکونت خود را به سمت مکان های اسکان موقت هلال احمر (در ورزشگاهها، مدارس و…) ترک و در این خصوص با دستگاههای امدادرسان همکاری کنند.
براساس گزارش هلال احمر ، با توجه به روستایی بودن و رونق دامداری در مناطق غرب و جنوب کشور، خواهشمندیم از خارج کردن و یا عبور دادن حیوانات اهلی از عرض رودخانه‌ها و مناطق پست و سیل خیز در زمان بارش شدید باران بپرهیزید. مسافرین نوروزی از چادر زدن در فضاهای باز پرهیز کنند و در صورت لزوم به مکان های سرپوشیده عمومی مراجعه کنند.
در ادامه آمده است : به دلیل مواج بودن خلیج فارس لازم است طی روزهای آینده از سفرهای دریایی و اتراق در کنار سواحل حتی المقدور پرهیز شود.
همچنین انندگی در شرایط نامساعد جوی باید با احتیاط کامل صورت پذیرد. بنابراین مسافرین نوروزی در این مناطق لازم است از رانندگی در شب و مسیرهای فرعی بپرهیزند و در هنگام رانندگی مراقب شیب ها و پیچ‌های جاده باشند. با دنده سنگین حرکت کنید چون در این مواقع، ترمزها در آب به‌خوبی کار نمی‌کنند.
براساس این اطلاعیه در استان های لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام و خوزستان که عشایر زیادی زندگی می کنند و در حال جابه جایی و کوچ هستند، می بایست در بلندی ها و مناطق امن اتراق کنند.
در ادامه آمده است : هموطنان در محل زندگی خود لازم است وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهند.
لازم است در محیط های شهری از فاضلاب‌ها و جویبارهای به‌ظاهر آرام دوری کنید. به‌خاطر داشته باشید جویبارها، کانال‌های فاضلاب، تنگه ها و … نیز می‌توانند به‌ناگهان دچار سیلاب شوند.
در پایان آمده است : در جریان آب راه نروید چرا که 15 سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود. اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی کند. برای اینکه از استحکام زمین جلو پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوبدستی استفاده کنید. هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید و در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها عبور نکنید.»


شعارسال ، برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 5 فروردین 97 ، کد خبر : 83254029 ، irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
0
0
به خاطر یه جوجه و یه والیبال خودمان را به کشتن ندهیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین