پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۶۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
در ادامه دومینوی سیل در ایران، روز یکشنبه آبگرفتگی به شهر ایذه هم رسید و آب به خانه‌های مردم رفت. روز سه‌شنبه این شهر تعطیل اعلام شد. با اینهمه بارندگی ادامه پیدا نکرد و خطر از سر شهر رفع شد.
شعار سال: خادمی گفت: روزی که سیل به ایذه رسید شخصاً به ستاد بحران رفتم و آنجا فهمیدم که ستاد و امکاناتی به معنای واقعی وجود ندارد.

در ادامه دومینوی سیل در ایران، روز یکشنبه آبگرفتگی به شهر ایذه هم رسید و آب به خانه‌های مردم رفت. روز سه‌شنبه این شهر تعطیل اعلام شد. با اینهمه بارندگی ادامه پیدا نکرد و خطر از سر شهر رفع شد.

هدایت‌الله خادمی نماینده ایذه و باغملک در مجلس گفت: از یکشنبه صبح پیش‌بینی می‌کردیم که سیل به برخی شهرستان‌های خوزستان برسد، چون سیل ابتدا به خرم آباد و سپس به پلدختر رسیده بود. روز یکشنبه بارندگی در شهرستان ایذه خیلی شدید شد و بعد از ظهر، خیابان‌های شهر با آب گرفتگی روبرو شد و همین آب به خانه‌های مردم هم راه پیدا کرد و خسارت‌های مالی را برای آن‌ها به بار آورد، البته به مراتب کمتر این اتفاق در شهر باغملک هم رخ داد که خدا را شکر در آنجا به بحران جدی تبدیل نشد.

وی افزود: در حدود ۲ ساعت بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران آمد و همین باران شدید زندگی عادی را برای مردم ایذه سخت کرد. پس از این بارندگی و آبگرفتگی، شخصاً به خیابان رفتم و سعی کردم تا جایی که از دستم برمی‌آید در کنار مردم به بهبود اوضاع کمک کنم. به هر حال شرایط سختی بر زندگی و کاسبی مغازه‌داران حاکم شده بود، حتی جریان آب باعث شد برخی خودرو‌ها هم جابجا شوند که آسیب‌های جدی هم به بعضی از آن‌ها وارد شد. ما دیروز هم نگران بودیم، زیرا خطر سیل باز هم احساس می‌شد و هواشناسی پیش‌بینی بارندگی شدید را داشت که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد. به هر حال تا حدود زیادی خطر سیل از شهرستان‌های ایذه و باغملک دور شده هرچند که ما هنوز هم این خطر را متصور هستیم، زیرا آب و هوا مرتب در حال تغییر است و از این‌رو برای مقابله با آن تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

خادمی تصریح کرد: مردم منطقه ما با محدودیت و محرومیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار می‌رود که دولت در اسرع وقت خسارات مردم را برآورد و تسهیلات لازم را در اختیار آن‌ها بگذارد.

خادمی با اشاره به ضعف ستاد بحران شهرستان ایذه، گفت: روزی که سیل به ایذه رسید، شخصاً به ستاد بحران رفتم و آنجا فهمیدم ستاد و امکاناتی به معنای واقعی وجود ندارد. تا پیش از این تصور من این بود که در این ستاد اکیپ‌های حرفه‌ای و بابرنامه‌ای وجود دارد که با پیش‌بینی‌ها، برنامه خود را تنظیم می‌کنند که متاسفانه با بازدیدی که داشتم متوجه شدم که چنین چیزی اساساً وجود ندارد.

او گفت: به عنوان نماینده مردم ایذه و باغملک بسیار خوشحالم که بارندگی شدید دو روز پیش ادامه پیدا نکرد وگرنه با وجود چنین ستاد بحرانی باید منتظر فاجعه‌ای بزرگ می‌بودیم. انتظار ما این بود که با اتفاقی که در چند روز گذشته در استان گلستان و مازندارن افتاده بود پیش‌بینی و تمهیداتی به مراتب بهتر از این در شهرستان ایذه رخ می‌داد که به هر ترتیب اینطور نشد و بنده در جلسه با این دوستان حرف‌ها و نقطه نظرات خود را بیان کردم و امیدوارم این ستاد تقویت شود که اگر این اتفاق دوباره رخ داد حداقل آمادگی‌ها برای مقابله با آن وجود داشته باشد.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس دهم خاطرنشان کرد: خوشبختانه یکشنبه و همزمان با بارندگی شدید، مردم نهایت همکاری را کردند و از افراد آسیب‌دیده و حتی مهمانان نوروزی پذیرایی کردند. از طرفی درب مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد را باز کردیم تا افرادی که نیاز به اسکان دارند به این محل‌ها انتقال پیدا کنند. به هر تقدیر این حادثه تا حدود زیادی ختم به خیر شد و امیدوارم در روزهای آتی هم شاهد تکرار آن نباشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد 24 ، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1398، کدخبر: 169505 ، www.rouydad24.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
کلا چیزی به اسم مدیریت نداریم حالا چه در بحران چه خارج از بحران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین