پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
یوناتن بت کلیا با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی بر مبنای اصل 44 قانون اساسی باید انجام بگیرد، گفت: قرار بود دولت کوچک و البته چابک‌سازی شود اما متاسفانه این مهم انجام نشده و در مواردی هم که انجام شده با اما واگرهایی همراه بوده است.
شعارسال: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه خصوصی‌سازی در ایران مصادف با تعدیل نیرو و پاکسازی کارگران از بنگاه‌های اقتصادی بوده است گفت: کسانی که بنگاه‌های اقتصادی را به مالکیت خود درآورده‌اند نه تنها به درستی عمل نکرده و رونق آن بنگاه را در دستور کار نداشته‌اند بلکه در اولین گام کارگران را اخراج کرده و گرفتاری‌های بزرگی برای اشتغال و البته اقتصاد کشور رقم زده‌اند.

یوناتن بت کلیا با اعلام اینکه خصوصی‌سازی در برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال 98 نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: بخشی از درآمد دولت در قالب خصوصی‌سازی تعریف شده و باید بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود اما نگرانی ما از این است که بار دیگر خصوصی‌سازی با اخراج کارگران همراه بشود.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب به رونق تولید گفت: همواره بر تولید و حمایت از کالای ایرانی و اشتغال تاکید شده اما خصوصی‌سازی هرگز در این مسیر نبوده و هر بنگاه اقتصادی که به بخش خصوصی واگذار شده در اولین گام تعدیل نیرو و در ادامه فروش اموال و دارایی‌های بنگاه‌های اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از کم لطفی‌هایی که نسبت به تولید و تولیدکننده در کشورمان صورت می‌گیرد، گفت: بنا نداریم سیاه‌نمایی کنیم، اما هر دولتی که روی کار آمده، واردات را در اولویت خود قرار داده و آنقدر کالا وارد کشور کرده که در بسیاری از موارد بنگاه‌های اقتصادی کشور بازار فروش خود را از دست داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه نباید زیاد هم کارفرمایان را متهم کنیم، گفت: باید بپذیریم که دولت‌ها در بسیاری از موارد با واردات بی‌رویه و حمایت نکردن، بلایی به روزگار بنگاه‌های اقتصادی آورده‌اند که چاره‌ای غیر از تعدیل نیرو برای کارفرمایان باقی نگذاشته‌اند بنابر این باید عملکرد دولت‌ها نیز ملاک قرار گیرد.

بت کلیا؛ تفکر تعدیل نیرو به محض خرید یک بنگاه اقتصادی را غیرمنصفانه دانست و گفت: امکان ندارد هدف یک کارفرمای واقعی تعدیل نیرو و بیکار کردن کارگران باشد مگر آنکه وضعیت بنگاه اقتصادی به روزگاری برسد که چاره‌ای به غیر از این نداشته باشد در آن صورت باید ریشه‌یابی کنیم و موانع را برطرف کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 6 فروردین 1398 ، کدخبر: 743398 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
متاسفانه در خصوصی سازی فقط منافع فردی و گروهی مد نظر قرار گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین