پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کارشناس مسائل حقوق بین الملل و خلع سلاح با اشاره به قرارداد بازسازی آب سنگین اراک بین ایران، چین و آمریکا، این پروژه را نماد همکاری بین المللی در راستای انرژی صلح آمیز هسته ای عنوان کرد.

شعارسال:

یک کارشناس مسائل بین الملل در مصاحبه با «رویداد» رادیو گفت وگو، نشست سه جانبه ایران، چین و امریکا در خصوص بازسازی رآکتور اراک را در راستای توافق برجام و نماد همکاری بین المللی در راستای انرژی صلح آمیز هسته ای عنوان کرد و افزود: بازسازی رآکتور اراک مطابق نظر ایران پیش می رود.

محمدحسن دریایی گفت: طبق ضمیمه یک برجام مدالیته ای برای نحوه بازسازی اراک تعریف و یک گروه کاری ایجاد شد که صاحب اصلی و تعیین کننده شرایط آن، ایران است.

وی با اعلام اینکه طراحی های اصلی توسط متخصصان کشورمان صورت گرفته، افزود: ایران بعنوان مدیر و صاحب پروژه، موارد را به گونه ای پیش می رود که تامین کننده منافع ملی کشورمان و محورهای تعیین شده در برجام باشد.

دریایی ادامه داد: امریکا و چین و همچنین سایر کشورهای ۱+۵ متعهد شدند توان کاری خود را بعمل آورند تا بازسازی مطابق میل جمهوری اسلامی ایران پیش رود.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص دو نگاه متفاوت در داخل کشور نسبت به آینده رآکتور اراک پرسید، گفت: ملاک ما، سخن کارشناسان و متخصصان فن است؛ در این خصوص نیز ملاک مسئولان این کار و در رأس آن ها علی اکبر صالحی است.

دریایی اظهار کرد: با بررسی نظر متخصصان به این نتیجه می رسیم که فرصت خوبی فراهم شده تا رآکتور اراک را به سمت بهینه و مدرن سازی پیش بریم تا شرایطی فراهم شود که مطابق با خواسته های جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی در عین حال افزود: نگرانی که ایجاد شده بود و برخی کشورها می خواستند مغرضانه روی مسئله تولید پلوتونیوم سناریو سازی نمایند، از طریق این نوسازی، میزان تولید پلوتونیوم نیز کاهش می یابد و زمینه لازم برای خنثی سازی تبلیغات سوء غرب را فراهم می کند.

دریایی با بیان اینکه این پروژه بر اساس خواست و معیارهای جمهوری اسلامی ایران در حال پیشروی است، گفت: ما از امکانات چینی ها، غربی ها و کشورهای دیگر استفاده می کنیم؛ این گروه کاری برای کشورهایی که دارای توانمندی روز دنیا هستند، باز است و می توانند در بهینه سازی این رآکتور کمک کنند.

وی در خاتمه این گفت وگوی رادیویی، این پروژه را نماد همکاری بین المللی در راستای انرژی صلح آمیز هسته ای عنوان کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 25خرداد1395، کدخبر:3685239 www.  mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین