پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
هدیه های رئیس جمهوری آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی بر رقبا، تنها یک روی سکه انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است و روی دیگر این سکه باریکه ای تحت محاصره است که پیکان تیز موشک های آن گلوی نتانیاهو را می فشارد.
شعار سال :  هدیه های رئیس جمهوری آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای پیروزی بر رقبا، تنها یک روی سکه انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است و روی دیگر این سکه باریکه ای تحت محاصره است که پیکان تیز موشک های آن گلوی نتانیاهو را می فشارد.
طرح موضوع معامله قرن از سوی کاخ سفید، انتقال سفارت آمریکا به قدس، همراه کردن آشکار عربستان سعودی و امارات با رژیم صهیونیستی و هموار کردن مسیر سازش علنی بدون هزینه های تاریخی، به رسمیت شناختن سیطره اسرائیل بر بلندی های جولان سوریه و تغییر عبارت «جولان اشغالی» و میزبانی ترامپ از نتانیاهو در آستانه انتخابات کنست رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دولت های آمریکا، حمایت های بی سابقه ای است که دولت آمریکا در ماه های اخیر از نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمل آورد تا کفه دستاوردهای او را برابر ژنرال های رقیب و همپیمان در ائتلاف موسوم به «سفید-آبی» سنگین کند.
در طرف دیگر معادله قدرت رژیم صهیونیستی، مساله امنیت همچنان به عنوان نقطه ثقل تعیین کننده در آستانه انتخابات کنست باقی مانده است؛ وضعیتی که منحصر به امروز نیست و در همه رویدادهای انتخاباتی این رژیم، حکم یکی از برگه های اصلی بازی را برای رقبا دارد.
تشدید تنش های چند روزه اخیر بین غزه و اسرائیل در چارچوب همین معادله قابل ارزیابی است.
برای نتانیاهو، نشان دادن خود به عنوان تنها کسی که می تواند امنیت اسرائیل را تضمین کند اهمیتی حیاتی دارد به همین دلیل با وجود اینکه هیچ کدام از گروه های فلسطینی مسئولیت حملات موشکی اولیه را بر عهده نگرفت، تصاعد تنش از سوی صهیونیست ها مسیر همیشگی خود را طی کرد و با حملات هوایی اسرائیلی ها و نمایش گسترده ویدیوها و تصاویر این حملات در رسانه های مختلف و شبکه های اجتماعی همراه شد تا لااقل این پیام را داده باشد که تل آویو برابر حملات موشکی یا بالون های آتش زا دست بسته نیست.
به اختصار، مهم ترین تحولات بعد از شلیک یک موشک به تل آویو و عبور آن از سامانه ضد موشکی موسوم به گنبد آهنین این بود که بنیامین نتانیاهو سفر خود به آمریکا را نیمه تمام گذاشت، گفته شد که جنگنده های رژیم صهیونیستی، چند ساختمان از جمله مقر گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس، دفتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش، چند مزرعه، منازل غیرنظامیان، بندر «الجدید» در «خان یونس» و پایگاه نظامی حماس را در جنوب غزه مورد حمله قرار دادند و نهایتا نتانیاهو جلسه ای فوق العاده در مقر وزارت جنگ این رژیم با حضور فرماندهان بلندپایه نظامی خود برگزار کرد.
شاید نتیجه این جلسه آن گونه که برخی ناظران اسرائیلی می گویند حمله زمینی به غزه باشد؛ این چیزی است که نتانیاهو نیز بر زبان آورد و از امکان آن خبر داد. علت چنین تصمیمی هم مشخص است؛ ناتوانی اسرائیل و گنبد آهنین آن در مقابله با موشک های مقاومت و نیز حصول دستاوردی عینی و ملموس برای بازی با برگه امنیت در آستانه انتخابات دو هفته دیگر (روز بیستم فروردین).
به هر تقدیر، صرفنظر از این که خروجی جلسه نتانیاهو با نظامیان خود چه باشد، نوک تیز موشک های گروه های مقاومت فلسطینی، گلوی کابینه نتانیاهو را فشار می دهد و بازی متفاوتی را در فضای امنیتی اسرائیل دنبال می کند.
«تسیفکا فوگل» افسر نیروی احتیاط ارتش صهیونیستی روز سه شنبه در این باره به روزنامه «یسرائیل هیوم» چنین گفت: اسرائیل مدت ها است که روحیه جنگاوری و شجاعت برای پیروزی در جنگ ها را باخته است و ادامه ناتوانی فرماندهان باعث خواهد شد تا روزی شاهد تخریب اسرائیل به دست جنبش حماس باشیم.
فوگل افزود: حماس خوب می داند که گنبد آهنین نمی تواند همه موشک ها را ساقط کند بنابراین دائما اسرائیل را غافلگیر می کند.
این افسر صهیونیست به نگرانی اصلی نتانیاهو اشاره و تاکید کرد: اسرائیل نگران باختن به ویژه در آستانه انتخابات است و من امیدوارم انتخابات آینده به تاخیر بیافتد تا ساکنان اسرائیل بتوانند از حق انتخاباتی خود در زندگی طبیعی و بدون ترس استفاده کنند.
آیا نتانیاهو وارد قمار اشغال زمینی غزه با هدف پایان دادن به غرش موشک ها در آسمان سرزمین های اشغالی و تکمیل پازل قدرت به وسیله قطعه گمشده امنیت می شود یا مقام های صهیونیستی انتخابات این رژیم را تا تثبیت اوضاع به تعویق خواهند انداخت؟ با ورود به غزه تکلیف مهار تظاهرات مکرر بازگشت فلسطینیان در کرانه باختری چه خواهد شد؟
این سئوالات هنوز بی پاسخ است اما قطعا پاسخ آن کمتر از دو هفته دیگر در رفتار وزارت جنگ نتانیاهو دیده خواهد شد؛ پیش از آنکه موعد انتخابات کنست فرا برسد.

شعار سال،بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 7 فروردین 1398، کدخبر: 83256240،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
ترامپ کیه که بخواد واسه خاورمیانه تصمیم بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین