پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۷۶۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
زریباف گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای خشکاندن ریشه فساد در بانک ها ندارد و برخی از نمایندگان مجلس هم از سودهای کلان بانکی بهره می‌برند.

شعار سال: مهدی زریباف رئیس مرکز مطالعات مبانی و مدل‌های اقتصادی اظهار کرد: اولویت نخست دولت در سال آینده اصلاح نظام بانکی و آزادسازی سرمایه‌های مردم از سیستم بانکی است. باید تفکر ربوی در نظام بانکی برچیده شود و دولت در یک برنامه شش ماهه تلاش کند مهم‌ترین رگ جامعه که فساد شده را از نابودی نجات دهد.
دکتر سیدمهدی زری‌باف پیشنهاد می‌دهد که تمامی بانک‌ها غیرانتفاعی شود و سرمایه بانک‌ها در اختیار سهامداران خاص نباشد تا انگیزه‌شان برای خرید ملک و بنگاه‌داری از بین برود.
با این اقدام نیمی از بانک‌ها جمع می‌شود و پول کلان کشور که اکنون در بانک‌ها محبوس شده به سمت تولید می‌رود. وی با اشاره به سودهای کلان بانکی می‌افزاید: ۹۹ درصد مردم که پول برای سپرده‌گذاری ندارند و بندگان خدا درگیر دریافت وام و پرداخت سودهای کلان به بانک‌ها هستند، فقط یک درصد مرفه جامعه هستند که به جای سرمایه‌گذاری در تولید و صنعت، پول‌هایشان را در سیستم بانکی محبوس کرده‌اند و ماهانه سودهای بالا دریافت می‌کنند. متأسفانه رگ فساد کشور (بانک‌ها) در اختیار همین یک درصد است. وی که حوزه مطالعاتی‌اش در حوزه اقتصاد مقاومتی است، از مافیای بانکی خبر می‌دهد و می‌گوید: دولت هیچ برنامه‌ای برای خشکاندن این رگ فساد ندارد و از مجلس نیز آبی گرم نمی‌شود؛ چراکه برخی از نمایندگان مجلس نیز از همین سودهای کلان سود می‌برند.
دکتر زری‌باف می‌افزاید: به اعتقاد من تمام مشکلات اقتصادی کشور از همین جاست و بانک مرکزی و بانک‌ها با خلق پول اوضاع را به هم ریخته‌اند و قطعاً این مشکل با اقدامات اورژانسی و مسکنی که هم‌اکنون رئیس کل بانک مرکزی انجام می‌دهد، رفع نمی‌شود و باید از سوی خود مردم از دولت مطالبه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت نوداقتصادی، تاریخ 25 اسفند 97، کد مطلب: 2118210: www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین