پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۷
اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که گزارشی از طعم تلخ محرومیت در روستای گندابه شیراوند از روستاهای شهرستان کوهدشت لرستان توسط یکی از گروه‌های جهادی کرج به دست ما رسید.

شعارسال: اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که گزارشی از طعم تلخ محرومیت در روستای گندابه شیراوند از روستاهای شهرستان کوهدشت لرستان توسط یکی از گروه‌های جهادی کرج به دست ما رسید.

حجت‌الاسلام علیرضا مهدوی، مسئول مؤسسه فرهنگی رایت‌المهدی کرج در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد که این روستا به شهر نزدیک است اما مدرسه ابتدایی آن به یک خرابه شبیه است.

مهدوی همان موقع در توضیح وضعیت مدرسه این روستا گفت که سقف مدرسه ابتدایی این روستا ایزوگام نیست و در زمان بارندگی چکه می‌کند؛ پنجره‌های مدرسه شیشه ندارد و دانش‌آموزان هم بر روی زمین می‌نشینند و بخاری نفتی هم در کنار آنان قرار دارد، در چنین وضعیتی ممکن است خدایی نکرده حادثه‌ای که در سیستان و بلوچستان رخ داد تکرار شود.

وی خاطرنشان کرده بود: این مدرسه سرویس بهداشتی هم ندارد و دانش‌آموزان برای دسترسی به سرویس بهداشتی به خانه خودشان می‌روند که فاصله خانه‌های روستا تا مدرسه ۱۵ دقیقه است یعنی اگر دانش‌آموزی در حین مدرسه به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کند باید نیم ساعت پیاده‌روی کند.

کودکانی که حالا یک مدرسه نونوار دارند

حال با گذشت ۴۰ روز از آن گزارش این مدرسه توسط ۷۰ نفر از داوطلبان گروه جهادی رایت‌المهدی مرمت شده است.

مهدوی در این خصوص به ایسنا گفت: گروه جهادی رایت المهدی (عج) از تاریخ ۲۳ اسفند در دو روستای گندابه و ناوه شیراوند از توابع شهرستان کوهدشت اردوی جهادی خود را شروع و در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال خدمت‌رسانی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این گروه که متشکل از ۷۰ نفر از خواهران و برادران بودند تا تاریخ پنجم فروردین ۱۳۹۸ در روستای گندابه و ناوه شیراوند حضور داشتند و به لطف خدا توانستند مدرسه‌ای که می‌توان گفت به خرابه بیشتر شبیه بود را بازسازی، بهسازی و نوسازی بکنند و سیستم گرمایشی آن را نیز ایمن سازی نمایند.

مهدوی تصریح کرد: همچنین به همت مردم مهمان نواز این روستا و گروه جهادی، مسجد روستای شیراوند هم تا مرحله سقف پیش رفته و برای ساخت سقف آماده شد.

وی به دیگر اقدامات گروه جهادی رایت‌المهدی کرج در این دو روستا اشاره و اعلام کرد: خدمات مشاوره تغذیه برای اصلاح نوع تغذیه و خدمات دارویی گیاهی و حجامت هم به صورت رایگان توسط دو کارشناس به اهالی ارائه شد.

مهدوی گفت: علاوه بر اینها، اقدامات مرتبط با اشتغال و مشاوره اقتصاد مقاومتی هم به این هموطنان ارائه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی هم خدمات فرهنگی در دو بخش خواهران و برادران در مدارس دو روستا با به کار گیری مربیان متخصص به دانش‌آموزان ارائه شد و جشن روز ولادت امیر المومنین (ع) و شب سال تحویل و جشن ساده عروسی یکی از جهادگران گروه که از جانبازان مدافع حرم نیز هست با همت اهالی محترم روستا برگزار شد.









شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 7فروردین 1398 ، کدخبر:98010701994 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین