پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹
محمد دلاوریان در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده استان البرز، اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس استان البرز از استحکام کافی برخورد نیست که در این راستا ۱۰ تا ۱۲ درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد است و ۲۰ تا ۲۲ درصد باید مقاوم سازی شود.

شعارسال:  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس استان البرز از استحکام کافی برخورد نیست.
 
محمد دلاوریان  در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده استان البرز، اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس استان البرز از استحکام کافی برخورد نیست که در این راستا ۱۰ تا ۱۲ درصد نیازمند تخریب و بازسازی مجدد است و ۲۰ تا ۲۲ درصد باید مقاوم سازی شود.
 
وی در ادامه افزود: خوشبختانه مدارسی که سازه‌ای سنگی و یا خشتی - گلی داشته و به دلیل نوع سازه بکار رفته خطرآفرین بودند دیگر در استان البرز وجود ندارد.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز گفت: مدارس سنگی و خشتی - گلی البرز که در دل روستاهای ساوجبلاغ، طالقان و یا جاده کرج- چالوس ایجاد شده بود به دلیل پدیده مهاجرت از این روستاها و خروج بخشی از جمعیتی روستایی از این نقاط کم کم متروکه شده و در ادامه پرچیده شد.
 
دلاوریان در بخش دیگری در پاسخ به اینکه در البرز مدارسی وجود دارد که تنها چند سال از زمان ساخت این فضاهای آموزشی می‌گذرد و باید تخریب و بازسازی شود، توضیح داد: اکثر مدارس استان خوب ساخت شده است و تنها تعداد کمی مدرسه داریم که تنها چند سال از زمان تأسیس این فضاهای آموزشی می‌گذرد اما از نظر سازه‌ای دچار مشکل شده است.
 
دلاوریان با اشاره به اینکه مدارسی از استان که نیاز به تخریب و بازسازی دارد، مدارسی هستند که تنها به دلیل عمر زیاد بنا فرسوده شده است، افزود: تعدادی از مدارس استان البرز حدود ۷۰ سال قدمت دارد اما چون آموزش و پرورش خود زمین کافی برای ساخت فضاهای آموزشی جدید در اختیار ندارد تلاش می‌کنیم تا به جای تخریب با مقاوم سازی ساختمان این مدارس را که تحت مالکیت آموزش و پرورش نبوده را حفظ کنیم.
 
وی در بخش دیگری با این توضیح که با جدیت به دنبال تعریف پروژه‌های جدید برای احداث ساختمان مدارس هستیم، توضیح داد: اینکه آموزش و پرورش زمین کافی برای احداث مدارس در اختیار ندارد یک چالش جدی است که با آن روبرو هستیم به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا بناهای موجود مدارس را تا حد امکان با مقاوم سازی حفظ کنیم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز بیان کرد: اگر زمین از سوی نهادهایی مانند راه و شهرسازی، استانداری و یا شهرداری‌های استان در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم با تزریق اعتبار ساخت، احداث پروژه‌های جدید را تعریف و اجرایی کنیم.
 
دلاوریان در خصوص میزان اعتبار تخصیصی برای تخریب، بازسازی و یا مقاوم سازی مدارس استان البرز در سال جاری، گفت: نزدیک به ۶۷ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان نوسازی کشور در اختیارمان قرار داده شد که از این میزان تا کنون بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ساخت پروژه‌های زیادی را شروع کردیم که امسال برای تکمیل آن نیازمند اعتبار هستیم، عنوان کرد: با اعتبار تخصیصی در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ کلاس درس که از سال پیش ساخت آن در دستور کار بوده است را پیش برده‌ایم و پیش بینی ما بر این است که عمده این پروژه‌ها را بتوانیم تا مهرماه سال آینده برای تحویل به آموزش و پرورش آماده سازی کنیم.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز با تاکید بر اینکه حدود بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدرسه غیردولتی در استان البرز وجود دارد، افزود: چون محدودیت منابع دولتی داریم و از طرفی تعداد مدارس دولتی موجود در استان البرز نیز کم است، با آموزش و پرورش استان البرز همکاری لازم را داشته‌ایم تا بحث پذیرش و تحصیل تعدادی از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی انجام شود.
 
دلاوریان با اشاره به اینکه بنای حدود ۹۸ درصد مدارس غیردولتی استان البرز کاربری آموزشی ندارد و ساختمان مسکونی است، افزود: واقعیت این است که این مدارس استاندارد آموزشی لازم را ندارند اما اعتبار زیادی برای تخریب این مدارس و ایجاد فضاهایی نو با کاربری آموزشی لازم است.
 
وی با این توضیح که به عنوان یک راه حل باید تسهیلات بانکی مناسب در اختیار مؤسسان مدارس غیردولتی قرار داده شود تا بتوانند کار تخریب این مجموعه‌ها و ساخت یک فضای جدید آموزشی را انجام دهند، گفت: چون مدارس غیردولتی از استحکام صددرصدی برخوردار نیستند باید زمین با قیمت مناسب و یا تسهیلات بانکی کافی برای انجام این اقدامات در اختیار مؤسسان این مدارس قرار داده شود، از طرفی آنها خود نیز در صورت فراهم بودن این شرایط تمایل به انجام آن دارند.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   مهر ،تاریخ انتشار:   20 بهمن    1398،کدخبر: 4848184 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین