پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
با توجه به آمار ارائه شده، شش نفر از میلیاردرهای جهان که غیرآمریکایی هستند، در طول زندگی خود مبالغی بیش از یک میلیارد دلار به خیریه‌ها اهدا کرده‌اند
شعارسال:با توجه به آمار ارائه شده، شش نفر از میلیاردرهای جهان که غیرآمریکایی هستند، در طول زندگی خود مبالغی بیش از یک میلیارد دلار به خیریه‌ها اهدا کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین گزارش ارائه شده در خصوص میلیاردرهای بخشنده جهان، که در طول زندگی خود کمک‌های زیادی به خیریه‌های مختلف کرده‌اند و بیشتر آنها اعلام کرده‌اند که در طول زندگی یا پس از مرگشان، حاضرند بیش از نیمی از اموال خود را اهدا کنند. در ادامه، نام شش میلیاردر جهان که در طول زندگی خود مبلغ بیش از یک میلیارد دلار اهدا کرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

۱- عظیم پریمجی (Azim Premji)

شهروند: هند

اهدای اموال: ۲۱میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۵میلیارد دلار

پریمجی در حال حاضر رئیس شرکت wipro است. وی مسبب بهبود وسیع سیستم مدارس دولتی در نقاط مختلف هند بوده است. این میلیاردر بخشنده در سال ۲۰۱۰ دانشگاهی را به نام خود احداث کرد که قصد دارد دانشجویان آن را از ۱۳۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر افزایش دهد.

۲- کریستوفر هون (Christopher Hohn)

شهروند: بریتانیا

اهدای اموال: ۴.۵ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۳.۱ میلیارد دلار

هون در حال حاضر مدیر صندوق بیمه Hohn است. وی در سال ۲۰۰۲ صندوق سرمایه‌گذاری کودکان (CIFF) را به کمک همسرش تاسیس کرد. هون و همسرش از سال ۲۰۰۲ تا کنون، حداقل مبلغ ۴.۵ میلیارد دلار به این بنیاد اختصاص داده‌اند. هدف اصلی این موسسه بهبود زندگی کودکان در کشورهای در حال توسعه که در فقر زندگی می‌کنند است.

۳-کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)

شهروند: مکزیک

اهدای اموال: ۴.۲ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۶۱.۴ میلیارد دلار

اسلیم یکی از سرمایه‌داران بزرگ مخابرات است که یک بنیاد خیریه نیز به نام خود احداث کرده است. وی معتقد است که بسیاری از مشکلات توسط فعالیت و توسعه کسب و کار حل خواهد شد و تنها خیریه‌ها فقر را حل نمی‌کنند. اما با این حال، سخنگوی اسلیم اعلام کرد که وی از سال ۲۰۰۶ تا کنون ۴.۲ میلیارد دلار به صندوق خیریه خود کمک کرده است. او همچنین طی شش سال گذشته مبلغ ۱۶۰میلیون دلار برای کمک هزینه به بهبود بهداشت و آموزش و پرورش اهدا کرده است.

۴- لی کا شینگ (Li Ka-shing)

شهروند: هنگ‌کنگ

اهدای اموال: ۳.۲ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۳۲.۵ میلیارد دلار

بنیاد لی کاشینگ، از سال ۱۹۸۰ در زمینه آموزش و پرورش، خدمات پزشکی و تحقیقاتی در ۲۷کشور جهان گسترش پیدا کرده است و این بنیاد از کشوری که در آن متولد شد (چین) آغاز شد.

۵- هانسیورگ وارگ (Hansjoerg Wyss)

شهروند: سوئیس

اهدای اموال: ۱.۹ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۵.۹ میلیارد دلار

وی موسس شرکت تولید تجهیزات پزشکی synthes بود که در سال ۲۰۱۲ سهام خود را به مبلغ ۲۰.۲ میلیارد دلار به Johnson فروخت. وارگ زندگی خود را به حفاظت از نه تنها قاره کشور خود، بلکه آفریقا، آسیا و آمریکا اختصاص داده است. او در اکتبر سال گذشته در نیویورک تایمز قول داد که تا سال ۲۰۳۰، تا مبلغ یک میلیارد دلار برای حفاظت از اقیانوس‌ها و ۳۰درصد از سطح زمین اهدا خواهد کرد.

۶- استفان شمینی (Stephan Schmidheiny)

شهروند: سوئیس

اهدای اموال: ۱.۵ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی فعلی: ۲.۳ میلیارد دلار

او در سال ۱۹۷۶ در حالی که تنها ۲۹ سال سن داشت، رئیس شرکت ساختمانی پدرش بود. او از سال ۲۰۰۳ تاکنون حدود ۱.۵ میلیارد دلار به موسسات خیریه اهدا کرده است. وی بیش از ۶۰۰میلیون دلار، به پروژه‌هایی که بر توسعه پایدار در سراسر جهان تمرکز دارند، کمک کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار9 فروردین 98، کدخبر: 1245296، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین