پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
دومین سامانه بارشی پر بارش در سال جاری از روز یکشنبه هفته جاری در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال شده است و هم اکنون شدت بارش‌ها لحظه به لحظه در استان چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است.

شعارسال:  شدت بارش ها لحظه به لحظه در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیل در این منطقه هر لحظه وجود دارد.

دومین سامانه بارشی پر بارش در سال جاری از روز یکشنبه هفته جاری در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال شده است و هم اکنون شدت بارش‌ها لحظه به لحظه در استان چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است.

شدت بارش‌ها در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان، لردگان و کیار بیش از سایر نقاط استان است.

بیشترین بارش‌ها در شهرستان کوهرنگ گزارش شده است. افزایش شدن بارش‌ها در کنار آب شدن برف‌های زمستانه در این شهرستان موجب افزایش حجم آب ورودی به رودخانه‌های این منطقه شده و احتمال طغیان رودخانه‌های این منطقه را افزایش داده است.

پیش از آغاز بارش‌ها روستاهای در معرض خطر تخلیه شدند و هم اکنون خانه‌های برخی از روستاهای در معرض خطر نیز در حال تخلیه هستند.

افزایش شدت بارش‌ها در کنار آب شدن برف‌های منطقه میزان حجم آب ورودی به رودخانه‌های این منطقه را افزایش داده است

فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت: میزان شدن بارش‌ها در این منطقه افزایش یافته است.

مرتضی زمانپور بیان کرد: افزایش شدت بارش‌ها در کنار آب شدن برف‌های منطقه میزان حجم آب ورودی به رودخانه‌های این منطقه را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: احتمال طغیان رودخانه‌های بازفت و زاینده رود در منطقه وجود دارد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: راه ارتباطی ۵۳ روستا در چهارمحال و بختیاری مسدود است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان ۱۶ روستا در این منطقه جابجا شده است، اظهار داشت: سه روستا در این شهرستان تخلیه شده است و ساکنان به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: ساکنان بخشی از روستاهای این شهرستان که خانه‌های آنها در معرض خطر بوده است جابجا شده است.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ گونه تلفات جانی در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان گزارش نشده است.

کوهرنگ پر بارش ترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کوهرنگ با ۶۵ میلی متر بارندگی پر بارش ترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

شاهرخ پارسا عنوان کرد: اردل، دوآب صمصامی و فارسان جزو مناطق پر بارش چهارمحال و بختیاری طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

وی تاکید کرد: بارش‌ها امروز دوشنبه از شدت بیشتری در سطح استان چهارمحال و بختیاری برخوردار است.

وی اظهار داشت: بارش‌ها در این استان تا نیمه شب در سطح استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

فعالیت ۴۰۰ نیروی امدادی هلال احمر در چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری  با بیان اینکه روستاهای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری تخلیه شده‌اند، اظهار داشت: ساکنان روستاهای حاشیه رودخانه‌ها به ویژه در شهرستان کوهرنگ با راهنمایی امدادگران هلال احمر جا به جا شدند.

سید احمد مرتضوی عنوان کرد: ساکنان این روستاها در مناطق امن از جمله مدارس، سالن‌های ورزشی، مساجد و… اسکان داده شدند.

مرتضوی در خصوص وضعیت اسکان اضطراری در این استان، گفت: بیش از ۳۸۴ نفر در پایگاه‌ها، مناطق امن، مدارس، مساجد و شعب هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به توزیع اقلام امدادی و بسته‌های غذایی در این استان، بیان کرد: بیش از ۵۵۷ تخته پتو و ۴۷ تخته موکت در سطح استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: توزیع بسته‌های غذایی، آب معدنی، کنسر و… از دیگر اقلام توزیع شده توسط امدادگران در این استان بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۴۰۰ نیروی امدادی در قالب ۱۰۰ تیم عملیاتی در ۹ شهرستان چهارمحال بختیاری در حال فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: خطرات وقوع سیل در شهرستان کوهرنگ بیش از سایر نقاط دیگر استان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌ها در صورت وقوع سیل در این شهرستان اندیشیده شده است.

تخلیه‌ها خانه‌های روستایی توسط امدادگران در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ادامه دارد به طوری در حال حاضر ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان شهرکرد و ۲۵ واحد مسکونی در شهر کاج اردل تخلیه شدند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار : 12فروردین 1398 ، کدخبر:4579431 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین