پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
در فاز ۱۳ پارس جنوبی شاهد تحقق صددرصد اهداف داخلی‌سازی در بخش‌های مهندسی و ساخت بودیم، همچنین حدود ۷۰درصد از کالاها و تجهیزات متعدد مورد استفاده در این مگاپروژه گازی از کالاها و تجهیزات ساخت ایران تأمین شده است.
شعار سال : در فاز ۱۳ پارس جنوبی شاهد تحقق صددرصد اهداف داخلی‌سازی در بخش‌های مهندسی و ساخت بودیم، همچنین حدود ۷۰درصد از کالاها و تجهیزات متعدد مورد استفاده در این مگاپروژه گازی از کالاها و تجهیزات ساخت ایران تأمین شده است.

عملیات توسعه فاز 13 میدان گازی پارس جنوبی به‌منظور تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز غنی، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع ”LPG» (پروپان و بوتان)، تولید سالانه یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه 400تن گوگرد از 25 خرداد ماه سال 1389 آغاز شد.

در اسفندماه سال گذشته همزمان با بهره‌برداری از 4 واحد شیرین‌سازی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی به‌ظرفیت تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین، دو سکوی دریایی این فاز نیز به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید گاز غنی از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی در فاز 13 به حدود 28 میلیون مترمکعب رسید.

* جزئیات آخرین وضعیت توسعه فاز 13 پارس جنوبی

پس از گذشت حدود 8 سال و 10 ماه از آغاز توسعه این فاز، پیشرفت کلی این پروژه به 93 درصد رسیده است. پیشرفت فیزیکی بخش خشکی فاز 13 به 95 درصد، پیشرفت فیزیکی در بخش خطوط لوله این پروژه به 98 درصد و پیشرفت فیزیکی در بخش حفاری فاز 13 به 88 درصد رسیده است.

هم‌اکنون دو سکوی دریایی این فاز به‌نام‌های 13A و 13C در یارد بندرعباس شرکت صدرا در حال تکمیل است. پیشرفت فیزیکی ساخت سکوی 13A به 90 درصد و پیشرفت فیزیکی سکوی 13C به 88 درصد رسیده است.

پیش‌بینی شده تا نیمه سال جاری، با تکمیل، نصب و بهره‌برداری از این دو سکو، ظرفیت تولید گاز غنی در فاز 13 پارس جنوبی به روزانه 56.6 میلیون مترمکعب برسد.

* فاز 13 پارس جنوبی در تراز داخلی‌سازی

طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی یکی از کانون‌های مهم در جهت احیای توان ملی بوده چرا که نقش‌آفرینی مؤثر متخصصان ایرانی در تمامی بخش‌های پروژه، تحت هدایت و هماهنگی‌های انسجام بخش تیم کارفرما و پیمانکار اصلی پروژه (قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را باید در شمار دستاوردهای این طرح دانست.

امروز مزیت فاز 13 پارس جنوبی، تلاش‌های ماندگار متخصصانی است که برای پیشبرد آرمان داخلی‌سازی و کاهش وابستگی به شرکت‌های خارجی گام برداشته‌اند.

تحقق شعار سال 97 که با فرمان رهبر معظم انقلاب، سال "حمایت از کالای ایرانی" نام‌گذاری شد، در توسعه فاز 13 پارس جنوبی به‌خوبی قابل مشاهده است.

در فاز 13 پارس جنوبی شاهد تحقق 100 درصد اهداف داخلی‌سازی در بخش‌های مهندسی و ساخت بودیم، همچنین حدود 70 درصد از کالاها و تجهیزات متعدد مورد استفاده در این مگاپروژه گازی از کالاها و تجهیزات ساخت ایران تأمین شده است.

این طرح در مجموع با ثبت حدود 65 درصد ایرانی‌سازی، ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی لقب گرفته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:16فروردین 1398،کدخبر:1981499،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
حمایت از کالای ایرانی از اثرگذارترین اهداف جامعه باید باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین