پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان بیوتکنولوژی پزشکی، به تشریح وضعیت صنعت داروسازی کشور پرداخت و خواستار تک نرخی شدن ارز دارو شد.
شعار سال : هاله حامدی فر، سال گذشته را سال بسیار سخت برای صنعت داروسازی دانست و افزود: در سال گذشته صنعت داروسازی کشور با کمبود نقدینگی و افزایش هزینه‌های تولید همطراز با افزایش قیمت ارز مواجه بود. این در حالی بود که افزایش قیمت دارو در سال گذشته، به میزان خیلی کم و در اقلام محدودی اتفاق افتاد.
وی ادامه داد: سیستم بانکی به دلیل تحریم‌ها دچار مشکل شده و صنعت داروسازی در بسیاری از اقلام وارداتی مواد اولیه برای تولید داروهای بیوتکنولوژی، با کمبودهایی مواجه بود.
به گفته این مدیر دارویی، صنعت بیوتکنولوژی دارویی در زمینه فیلترهای مخصوص، کیت‌ها، محیط کشت‌های خاص، رزین های خالص سازی و…، با مشکلات عدیده ای مواجه بود.
حامدی فر، با عنوان این مطلب که ارزبری محصولات بیوتکنولوژی خیلی زیاد نیست، افزود: با توجه به تنوع اقلام داروهای بیوتکنولوژی، در تأمین ارز مورد نیاز با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه بودیم و صنعت داروسازی، فشار زیادی را تحمل کرد.
وی در عین حال تاکید کرد: با تمامی این مشکلات، صنعت داروسازی در سال گذشته سربلند بیرون آمد و کمبود اقلام دارویی حساس، در مقاطع خیلی کوتاه اتفاق افتاد.
عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در پاسخ به این سوال که صنعت داروسازی در سال «رونق تولید»، نیازمند چه ابزارها و حمایت‌هایی است، گفت: ابتدا باید مشخص کنیم هدف از حمایت چیست. اینکه می‌خواهیم صنعت سر پا بماند یا تولید رونق بگیرد.
حامدی فر ادامه داد: برای سر پا ماندن صنعت داروسازی، حمایت‌های زیادی باید صورت گیرد که مهم‌ترین آن، شکستن تابوی افزایش قیمت دارو است. زیرا، اگر قیمت دارو منطقی نشود، باعث خواهد شد صنعت با مشکلات زیادی مواجه شود و شاهد تعطیلی کارخانجات دارویی خواهیم بود.
وی گفت: قیمت دارو باید منطقی بالا برود و صنعت داروسازی می‌بایست از تسهیلات خاص بهره مند و در نرخ بهره بانکی برای صنعت نیز تجدید نظر شود.
حامدی فر، تک نرخی شدن ارز در صنعت داروسازی را به نفع مردم و تولید کنندگان دانست و افزود: دو نرخی بودن ارز، مسیر سوءاستفاده را هموار می‌کند و متأسفانه آنهایی که سوءاستفاده می‌کنند، دچار مشکل نمی‌شوند. بلکه آن دسته از تولید کنندگان که درست کار می‌کنند، بیشتر زیر ذره بین و پروسه‌های وقت گیر تولید قرار می‌گیرند که می‌بایست این روند اصلاح شود.
عضو هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان بیوتکنولوژی پزشکی، ادامه داد: اگر به دنبال رونق تولید هستیم، می‌بایست فراتر از این مسائل و موضوعات گام برداریم.
حامدی فر، با عنوان این مطلب که داروی تولید داخل به عنوان کالایی تخصصی و پیچیده از قیمت پایینی برخوردار است، افزود: داروی تولید داخل، ارزان قیمت ترین کالایی است که در کشور وجود دارد.
وی با تاکید بر ارائه تسهیلات خیلی خاص به صنعت داروسازی کشور، گفت: صنعت نیازمند تسهیلات بدون بهره برای اصلاح خطوط تولید و اخذ استانداردهای مورد نیاز برای ارتقا و پیشرفت است.
حامدی فر، حل مشکلات صنعت داروسازی از طریق دیپلماسی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این مسیر نیازمند عزم دولتی برای رونق صادرات در کشورهایی هستیم که ادعا داریم رابطه ما با آنها خوب است.
وی ادامه داد: صنعت داروسازی باید به سوددهی قابل سرمایه گذاری برای بهتر شدن کیفیت و صادرات برسد. بسنده کردن به سود بخور و نمیر برای صنعت، چاره ساز نیست. یکبار برای همیشه، قیمت دارو باید واقعی و منطقی شود.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار : 17 فروردین 1398، کدخبر:4582173،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
نوسانات ارز و تحریم ها کمر مردم را در همه زمینه ها شکاند و کمبود دارو که دیگه واقعا تاسف اور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین