پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
یک محقق مالزیایی روز جمعه عقب نشینی سازمان ملل در قبال دلارهای نفتی عربستان سعودی و خروج ائتلاف عربستان از لیست عوامل کشتار کودکان در سال 2015 در جنگ علیه مردم بی گناه یمن را نشان دهنده 'بازیچه و مستعمره قدرت های جهان بودن سازمان ملل' دانست.

شعار سال: 'محمد فیصل موسی' نویسنده و محقق مالزیایی روز جمعه با محکوم کردن اقدامات سیاه عربستان، گفت سازمان ملل متحد بازیچه و مستعمره قدرت های جهان و دلار است و از سوی دیگر مردم جهان و سران دولت ها باید عربستان را به دلیل رفتار و سیاست های نادرست و ناپسند در کشورهای دیگر، تحت فشار قرار دهند.

سازمان ملل متحد اخیرا پس از انتشار گزارشی در خصوص اقدام ائتلاف نظامی عربستان در کشتار کودکان بیگناه یمنی، عربستان و این ائتلاف را در لیست سیاه خود قرار داد، اما یک هفته بعد 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل در اقدامی بی سابقه در تصمیمی عربستان را از لیست خارج و از تصمیم دردناک و تاسف بارش زیر فشار رژیم عربستان و متحدانش در فروش انسانیت به دلارهای عربستان اظهار شرمساری کند.

استاد دانشگاه ملی مالزی، گفت: سازمان ملل متحد همانند دیگر موسسات بین المللی می تواند مورد استعمار و بازیچه قدرت های بزرگ جهان قرار گیرند. سیاست های بین المللی ساختاری پیچیده و لایه لایه دارند و ما به ناچار در همین دایره قرار گرفته ایم.

فیصل موسی، در واکنش به خروج نام ائتلاف عربستان که متهم به کشتار کودکان بیگانه یمن است از لیست سیاه سازمان ملل متحد، ضمن پیچیده خواندن سیاست بین الملل در برابر حوادث و اتفاقاتی که هر روز در جهان بروز می کند، گفت که اتکا به سازمان ملل و تنها مقصر قلمداد کردن آن بسیار ساده انگارانه است و دیگر کشورها و مردم جهان باید عربستان را به دلیل آنچه که تاکنون در جهان انجام داده است، محکوم کنند.

وی گفت: علاوه بر سازمان ملل دولت های جهان باید عربستان را به دلیل اتخاذ سیاست های نادرست و ناپسند در بحرین و یمن و دیگر کشورها تحت فشار قرار دهند.

'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل پس از تصمیم درناک خروج ائتلاف عربستان از لیست سیاه سازمان ملل مدعی شد: این تصمیم را گرفتم تا میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه ‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو نشوند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395، کد مطلب: 82115474 (5392556):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین