پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۰۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو در وزارت علوم محسوب می شود و من حتما دغدغه داوطلبان کنکور و دانشجویان سیل‌زده را در اولین جلسه شورا به گوش وزیر علوم می رسانم.

شعارسال :رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو در وزارت علوم محسوب می شود و من حتما دغدغه داوطلبان کنکور و دانشجویان سیل‌زده را در اولین جلسه شورا به گوش وزیر علوم می رسانم.

دکتر محمدمهدی طهرانچی در خصوص سفر به مناطق سیل‌زده استان لرستان اظهار کرد: فرصتی پیش آمد تا در خدمت مردم سیل‌زده پلدختر باشیم؛ زیرا اعتقاد داریم دانشگاه آزاد اسلامی، یک دانشگاه اجتماعی است که در شهرهای ایران گسترده شده و شهرستان پلدختر هم 450 دانشجو دارد.

وی ادامه داد: از روز اول، دانشگاه آزاد واحد پلدختر به مرکز مدیریت بحران تبدیل شده و تمام جلسات مدیریت بحران در این واحد برگزار شده است و این موضوع نشان دهنده رسالت و ماهیت دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص است.

وی اضافه کرد : ما باید می آمدیم تا تمهیدی برای مقدمات و پشتیبانی‌های لازم بیندیشیم. از طرف دیگر باید به دانشجویان و نیروهای جهادی از نزدیک «خسته‌نباشید» می‌گفتم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: واحد لرستان و واحدهای معینی که در نظر گرفته‌ایم برطرف کننده نیازهای فوری مردم مخصوصا پاکسازی منازل است و دانشگاه آزاد با امکاناتی که در اختیار دارد در خدمت مردم سیل‌زده است مردم منطقه مطمئن باشند به اندازه قدرت و توان‌مان از آنها حمایت خواهیم کرد و ان‌شاءالله امروز امکانات پشتیبانی از جمله کمپرسی، لودر، بابکت و ... هم می رسد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: بحث بعدی این بود که باید دغدغه های مردم را از نزدیک می شنیدیم. دانشجوی واحد اراک ما که خانه‌اش از دست رفته بود، پرسید «تحصیل من چه می شود؟»، پدرِ عزیزی که فرهنگی بود و فرزندِ کنکوری داشت هم سؤال کرد «کنکورِ فرزندم چه می شود؟» ما باید این صحبت ها را از نزدیک می شنیدیم تا به مسئولان ذی‌ربط منتقل کنیم.

وی با اشاره به انتقال دغدغه داوطلبان کنکور و دانشجویان سیل‌زده، به وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو محسوب می شود و من حتما دغدغه ها را در اولین جلسه شورا مطرح می کنم. یقین می دانم وزارت علوم هم برای این موضوع، تدبیری خواهد اندیشید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: برای مناطق سیل‌زده سرپل ذهاب هم سال گذشته تدبیر مشابهی اندیشیده شد. دغدغه ها را انتقال می دهیم و مسئولان هم ان‌شاءالله تصمیم‌گیری های لازم را انجام می دهند. موضوعی که به دانشگاه آزاد اسلامی برمی گردد، مساعدت در ثبت نام و ادامه تحصیل بچه ها و بحث شهریه است که به هیئت امنا منتقل می کنیم. تصمیمات فوری هم برای مناطق سیل‌زده گرفته شده و دیگر دانشگاه، تعهدات دانشجو در طول ترم را پیگیری نمی کند چون شرایط دانشجویان برای پرداخت شهریه، مناسب نیست.

طهرانچی ادامه داد: دغدغه دانشجویان ما در حال حاضر، تحصیل و درگیری با سیل است و نباید مسائل دیگری برای آنها دغدغه باشد تا وضعیت زندگی آنها دوباره به شرایط عادی برگردد. یکی از سه «طرح پایش» ما به عنوان سه چالش ملی، بحث بحران بلایای طبیعی است. چیزی حدود 3 هزار عنوان رساله در این حوزه تعریف کرده ایم و بچه ها باید به صورت جدی، پایان‌نامه های خود در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را حول این مسئله قرار دهند.

وی در پایان گفت: ما در پلدختر، مسائل جدی بعد از حوادثی مانند سیل را دیدیم. قبل، حین و بعد از حادثه، مسائلی وجود دارد که باید به صورت علمی بررسی شود. علم باید در خدمت جامعه باشد و به عنوان ابزار پیشگیری و حل مسئله در حین و پس از حادثه عمل کند. ان‌شاءالله در این موارد هم تصمیمات جدی را در دانشگاه آزاد دنبال می کنیم، همان طور که تا حالا هم آن را در «طرح پایش» مد نظر قرار داده بودیم.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز،تاریخ انتشار21 فروردین 98، کد خبر: 1001416 ، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین