پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۰۶۲۸
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
بارش‌های سیل آسای باران در اولین روز‌های سال ۹۸ منجر به ایجاد مشکلات فراوانی در برخی از استان‌های کشور از جمله ایلام شد که این سیلاب‌ها خسارت‌های بسیاری به همراه داشت.اما در کنار مشکلات این روز‌ها گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی استان ایلام از دانشگاه ایلام، دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه فرهنگیان این استان در مناطق سیل زده حضور یافته اند و مشغول خدمت رسانی به مردم شده اند و در کنار آن به دنبال مطالبه گری از مسئولان برای حل مشکلات مردم هستند.
شعار سال : این روز‌ها گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی استان ایلام از دانشگاه آزاد، پیام‌نور و فرهنگیان در مناطق سیل‌زده ماژین و سیروان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.


 بارش‌های سیل آسای باران در اولین روز‌های سال ۹۸ منجر به ایجاد مشکلات فراوانی در برخی از استان‌های کشور از جمله ایلام شد که این سیلاب‌ها خسارت‌های بسیاری به همراه داشت.

مردم استان ایلام در شهرستان‌های مختلفی از جمله بدره، آبدانان، چرداول و ایوان دچار خسارت شده‌اند؛ اما در این میان، بنگاه‌های شهرستان‌های دره‌شهر به ویژه بخش ماژین و سیروان یعنی دامداری‌ها و کشاورزی‌های روستا‌های عقبه سد سیمره، بیشترین خسارت را دیده‌اند.

خسارات وارد شده به واحد‌های تولیدی و تعاونی استان ایلام در حدود ۳۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که مزارع پرورش ماهی، واحد‌های تولید مرغ، مزارع پرورش گل نرگس، واحد‌های پرورش دام سبک، واحد‌های پمپاژ آب از جمله حوزه‌های شغلی هستند که بیشترین میزان خسارت را متحمل شدند.
روایتی از تلاش و همدلی گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق سیل‌زده ایلام
اما در کنار مشکلات این روز‌ها گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی استان ایلام از دانشگاه ایلام، دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه فرهنگیان این استان در مناطق سیل زده حضور یافته اند و مشغول خدمت رسانی به مردم شده اند و در کنار آن به دنبال مطالبه گری از مسئولان برای حل مشکلات مردم هستند.
 
ماجرای سفر خارج کشور شهردار ایلام
نیازی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام در رابطه با عملکرد مسئولان استان بویژه سفر خارج کشور شهردار ایلام می‌گوید که شخصی که مسؤلیتی به عهده دارد و مدیریت قسمتی از زندگی مردم را دارد، باید از لحاظ نحوه زندگی هم شرایط زندگی معمولی مردم را در نظر بگرید.  قطعا برای اتفاقات و شرایط بحران بعدی و حواشی باید خودش را آماده و مسؤل بداند، جناب شهردار دلیل سفر خارجی را استراحت و بودن کنار خانواده معرفی می‌کنند؛ در حالی که می‌شود از طبیعت زیبای ایلام استفاده کرد و با خانواده ساعات خوشی را رقم زد.
 روایتی از تلاش و همدلی گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق سیل‌زده ایلام
وی می افزاید: اما چیزی که ممکن است در این برهه دانسته و ندانسته داخل یا خارج از استان به آن دامن زده شود، اختلافات حزبی و غرض‌های شخصی باشد، در کل ما نقد ما به شهردار عدم حضور در استان به هنگام مشکلات است، ولی مثل برخی کارنامه وی را زیر سوال نمی‌بریم و در حوزه‌ی شهرسازی و معماری کارنامه اجرایی و مدیریتی وی را مثبت ارزیابی می‌دانم.
 
مردم سیل زده اصلا وضعیت خوبی ندارند
اما به هنگام سیل در استان ایلام مردم بویژه در ماژین و سیروان مردم دچار مشکلات فراوانی شدند، نساری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایلام  در رابطه با وضعیت سیل زدگان استان می‌گوید: مردم سیل زده اصلا وضعیت خوبی ندارند؛ اما در بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر به وضعیت عادی برگشته است و به دلیل اینکه هم مسیر جاده‌ای توسط سپاه و گروه‌های جهادی باز شده است دو اکیب جهادی هم در دره شهر مستقر هستند.
روایتی از تلاش و همدلی گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق سیل‌زده ایلام
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ایلام می‌گوید: متاسفانه مسئولین از شهرستان سیروان و روستا‌های اطراف غافل شدند و هیچ امداد رسانی به آن‌ها انجام نمی‌دهند یا اگر هم انجام می‌دهند، خیلی محدود و کم است. مطالبه ما از مسئولان این است که به روستا‌های سیروان توجه کنند.
 
تلاش جهادگران برای کمک به سیل زدگان
این روز‌ها گروه‌های جهادی حضرت امیر (ع) دانشگاه پیام نور استان ایلام و گروه جهادی شهیدغیوری زاده دانشگاه آزاد استان ایلام با بسته‌های غذایی تدارک دیده شده و همراه با دانشجویان گروه جهادی به مناطق اعزام شده اند. گروه جهادی دانشجویی شهید محبت اله شفیعی شهرستان ایوان نیز به همراه موکب شهدای مدافع حرم برای کمک به سیل زدگان به حالت آماده باش در آمد و بین سیل زدگان غذای گرم توزیع کرد.
روایتی از تلاش و همدلی گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق سیل‌زده ایلام

این گروه جهادی با هماهنگی‌های لازم با فرماندار محترم شهرستان ایوان و نهاد‌ها مربوطه تعداد ۳۰ جهادگر به خدمت رسانی مشغول شدند و با برپایی آشپزخانه موکب شهدای مدافع حرم و طبخ غذا برای سیل زدگان آمادگی طبخ هر وعده ۲ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان توزیع کردند.

در بین گروه‌های جهادی استان ایلام، دانشگاه آزاد نیز در خدمت رسانی به مردم در مناطق سیل زده نیز نقش مهمی داشته است، خدادادی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به حضور گروه‌های جهادی و دانشجویی در مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان و ایلام، می‌گوید: در هنگام وقوع سیل اول در شهرستان پلدختر، گروه‌های جهادی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور در منطقه و پخش اقلامی، چون پتو و کنسرو غذایی به کمک‌رسانی پرداختند.
روایتی از تلاش و همدلی گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق سیل‌زده ایلام
وی می‌افزاید: در هنگام وقوع سیل دوم در استان ایلام و درگیری این استان با آب‌گرفتگی و بحران سیل، گروه‌های جهادی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور در روستا‌های مناطق ماژین و سیروان، از اولین ساعات مشغول به امدادرسانی بودند.
 
همراهی مردم سیل زده تا پایان بهبود وضعیت آن ها
درحال حاضر دانشگاه‌های استان ایلام و دانشگاه‌های فرهنگیان با پوشش بخش ماژین و قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و دانشگاه پیام‌نور با پوشش بخش سیروان در حال خدمت‌رسانی هستند و تقسیم کار بین آنها برای کمک به سیل زدگان صورت گرفته است، دانشجویان این گروه‌های جهادی می‌گویند که تا پایان بهبود یافتن وضعیت مردم سیل زده در استان و دریافت خسارات آن‌ها از بنیاد مسکن همراه مردم سیل زده خواهیم بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:22فروردین 1398،کدخبر:756326،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین