پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۰۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران شهرک‌ صنعتی مورچه‌خورت در مورد مدل رفتاری مدیران با تولیدکننده گفت ایجاد شغل امروزه بسیار سخت و دشوار است؛ سازمان تأمین اجتماعی و مالیاتی نمی‌توانند نسبت به بسته شدن کارخانه‌ها بی‌تفاوت باشندوی افزود: باتوجه به شعار سال، اکثر مشکل تولیدکنندگان به دستگاه‌های اجرایی مرتبط است. نقدینگی یکی از مسائلی اساسی کشور است که عامل آن از باب مشکلات بانکداری است.
شعار سال: نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزارت نیرو گفت: آب در این حوزه مسیر خود را طی نمی‌کند که یک طرف خشکسالی داریم و آن طرف سیل می‌آید.

 حسینعلی حاجی‌دلیگانی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با صنعتگران شهرک‌ صنعتی مورچه‌خورت اظهار کرد: این که استاندار اصفهان به یک تولیدکننده برای همین امروز وقت ملاقات می‌دهد یک مدل رفتاری است که مدیران چگونه باید با تولیدکننده رفتار کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به شعار سال، اکثر مشکل تولیدکنندگان به دستگاه‌های اجرایی مرتبط است ولی تاجایی که بتوانم آماده کمک به دوستان هستم؛ نقدینگی یکی از مسائلی اساسی کشور است که عامل آن از باب مشکلات بانکداری است.

وی ادامه داد: در گذشته و حال راهی را رفته‌ایم که اکنون برای حل آن نیاز به یک جراحی سخت داریم و وارد جنگ با خدا شده‌ایم؛ آنچه که بانک‌ها به عنوان سود سپرده پرداخت می‌کند با آنچه که از بابت سود دریافتی و مشارکت دریافت می‌کنند، بسیار متفاوت است و حدود 260 هزار میلیارد به عنوان سود سپرده نقدی داده‌اند ولی دریافتی آن‌ها 60 هزار میلیارد است که اگر این آمار صحت داشته باشد یک فاجعه است.

حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه طبق پژوهشی که در اختیار من قرار گرفته در سال 52 حجم نقدینگی 51.8 میلیارد تومان است ولی امروز 34 هزار برابر شده است، مطرح کرد: طبق این پژوهش هر 40 سال تولید ناخالص ملی 2 برابر افزایش پیدا می‌کند درحالی که نقدینگی ما هر سه سال دو برابر می‌شود، این پژوهش پیش‌بینی کرده بود نقدینگی 3.6 تریلیون می‌رسد و از این میزان تنها 3 درصد اسکناس است و 97 درصد پولی است که سیستم بانکی خلق می‌کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از 97 درصدی که در بانک‌ها وجود دارد، 11 درصد در حساب جاری و 86 درصد حساب سپرده است که سود آن را دریافت می‌کند؛ همچنین در این پژوهش آمده که 70 درصد نقدینگی در اختیار یک درصد از حساب‌داران بانکی است که البته همه آمار قابل بررسی است.

وی اضافه کرد: در کشورهای شرق آسیا از پول در بانک سود برداشت می‌کنند که چرا پول را راکد کرده‌اند ولی اینجا جنگ با خدا کرده‌ایم و سود روی سود می‌غلتد.

حاجی‌دلیگانی مطرح کرد: اگر دوستان مشارکت کنند موضوع پل را می‌توان با مشارکت وزارت راه و تقسیم هزینه‌ها کار را انجام دهیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنار همه مشکلات اساسی، یک فرصت هم در اختیار تولیدکننده است و اکنون شرایطی فراهم شده که تقاضا برای کالا بالا رفته است.

وی افزود: آمادگی دارم هر قانونی که اجرایی نشده و یا آئین‌نامه‌ای اجرا نشده است، پیگیری کنم؛ در موضوع آب با وزارت نیرو وارد بحث شدیم که چطور 2 هزار میلی‌متر بارندگی داشتیم و 14 میلیارد مترمکعب پشت سدهای خوزستان رفته است و چندین مرتبه ظرفیت آن‌ها پر و خالی شده است ولی در حوزه زاینده‌رود فقط 470 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است که 5 میلیون نفر مستقیماً با آن درگیر هستند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: هرثانیه 3 هزار و 100 مترمکعب آب شیرینی خدادادی که روزانه 276 میلیون مترمکعب می‌شود، وارد خلیج فارس می‌شود درحالی که بهشت‌آباد در سال 260 میلیون آب نیاز دارد؛ ما به نفع خوزستان کار می‌کنیم، آب در این حوزه مسیر خود را طی نمی‌کند که این طرف خشکسالی داریم و آن طرف سیل می‌آید.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استاندار اصفهان هم دنبال چنین مسائلی هست چون خود یک‌ اصفهانی است.

وی مطرح کرد: تولیدکنندگان با مدیران شفاف‌سازی کنید و خطاب به مسؤولان می‌گویم شأن حضور ما همین تولیدکنندگان هستند، ایجاد شغل امروزه بسیار سخت و دشوار است؛ سازمان تأمین اجتماعی و مالیاتی نمی‌توانند نسبت به بسته شدن کارخانه‌ها بی‌تفاوت باشند.

حاجی‌دلیگانی عنوان کرد: مدیران دچار دوگانگی در دستور شده‌اند و اگر شجاعت را از مدیران بگیریم، هیچ کسی دیگر تصمیم نمی‌گیرد؛ سیستم نظارتی و قضایی و هم بعضاً دچار تفریط شده‌اند و در مجلس هم اشکالاتی داریم که باید برای همه قانون‌گذاری کنیم نه فقط به دنبال 5 میلیون کارمند باشیم و قانون تصویب کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این که یک وام نیاز به ضامن کارمند دارد همه را سوق به سمت کارمند دولت شدن می‌دهد و باعث فربه شدن دولت می‌شود؛ نباید کاری کنیم که دولت چاق‌تر شود که نفت و گاز بفروشیم حقوق کارمندان را بدهیم.

وی افزود: 30 سال پیش 78 درصد بودجه عمرانی بود ولی اکنون به 15 درصد رسیده است و دولت چاق شده است و کل بودجه را باید صرف حقوق کنیم.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: منطقه ویژه این منطقه از مناطقی است که دولت لایحه آن را هم داده است که اگر رخ دهد رونق ایجاد می‌کند؛ همچنین خط راه‌آهن از ورتون تا پالایشگاه به طول 76 کیلومتر است که بخش خصوصی درحالی انجام است که اگر اجرایی شود، برای این شهرک هم خوب می‌شود.
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:28فروردین 1398،کدخبر:13980128000722،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
سیل و خشکسالی رو باهم داریم نخیر قربان اگر همین سیل رو مدیریت میکردید اگر همین آب هارو ذخیره میکردید و مدیریت بحران و مدیریت صحیح داشتید ما امسال و حداقل دو سال آینده مشکل خشکسالی نداشتیم بله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین