پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷
نمایندگان مستعفی استان اصفهان با حضور در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی، ضمن برگزاری جلسه ای مهم، بر مواضع خود پافشاری و برای حل بحران بی آبی چاره اندیشی کردند.

شعارسال: روز یکشنبه در اقدامی هماهنگ، نمایندگان مستعفی در صحن علنی مجلس حاضر نشده و در دفتر آیت الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان حاضر شدند و ضمن تجمع صدها نفری مردم جلوی درب دفتر امام جمعه، بین آن ها حضور یافتند و حرف های صریحی به مردم زدند. با این اقدام که حمایت قاطع مردم را در پی داشت، رئیس مجلس در تماسی به نمایندگان اصفهان، آن ها را برای جلسه ای که از صبح امروز برگزار شد، فراخواند.

نمایندگان مستعفی اصفهان در مجلس برای حل بحران آبی اصفهان در دفتر رئیس مجلس حاضر شدند و هر کدام واکنش های متفاوتی نسبت به این جلسه داشتند. ابوالفضل ابوترابی در این باره گفت: در این جلسه بنده و آقایان موسوی لارگانی و کامران در مورد مشکل آب شرب استان اصفهان صحبت کردیم.

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون پیرامون محتوای جلسه خاطر نشان کرد: این مسأله مطرح شد که لازم است بودجه‌ای برای سامانه دوم آب آشامیدنی اختصاص یابد؛ چرا که در صورت بی توجهی، این مسأله می تواند خطر بالقوه ای برای پنج میلیون جمعیت استان اصفهان باشد.

ابوترابی تصریح کرد: آقای موسوی لارگانی و کامران هم در این جلسه گفتند که در شرایط کنونی وضعیت آب اصفهان به مرز خطرناکی رسیده که اگر اقدام جدی برای آن صورت نگیرد و خدا کمک نکند، در تابستان آینده برای ۵ میلیون نفر جمعیت استان آب آشامیدنی وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین خبر داد: آقای لاریجانی قول داد همین امروز صحبت‌های نمایندگان اصفهان در مورد میزان جدی بودن بحران آب آشامیدنی را با رئیس جمهور مطرح و تلاش کنند راه حلی مفید برای آن پیدا کنند.

احمد سالک کاشانی هم در این باره ابراز کرد: حس می‌کنم مسئله آب اصفهان به جدول‌های برنامه بودجه هدایت می‌شود که این جدول‌ها هم ثمری ندارد و روند مانند سه سال گذشته خواهد بود، در حالی که باید ردیف بودجه مشخصی را برای این کار در نظر بگیرند.

این نماینده افزود: آب شرب پنج میلیون نفر تهدید شده و جای هیچ شوخی نیست، به رئیس مجلس هم گفتم که مسئولیت هر مسئله با اوست، چرا که دیگر با او اتمام حجت کرده‌ایم.

نمایندگان مستعفی استان همراه هم ایستاده اند تا اگر مشکلی در زمینه آب از اصفهان حل نشد بر استعفای خود پا بر جا بمانند و برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

حسنعلی حاجی دلیگانی در همین رابطه نظر متفاوتی داشت و با بیان این که نمایندگان در این جلسه بی اعتمادی خود را نسبت به چنین جلسات مطرح کردند افزود: نمایندگان حاضر به صورت مشروط قبول کردند که در صورت حل شدن مشکل سامانه دوم آب، مجمع نمایندگان فردا در جلسه خود مطرح کنند.

این نماینده اعلام کرد: در صورتی که از سوی دولت مردان برای حل مشکل آب اصفهان نتیجه مثبتی دریافت نشود، نمایندگان کماکان بر تصمیمشان مصمم هستند.

حمیدرضا فولادگر هم تصریح کرد: امیدواریم که این موضوع امروز حل شود و در صورتی که این اتفاق صورت نگیرد همچنان در جلسات مجلس و کمیسیون‌ها شرکت نمی‌کنیم و در مسیری که آغاز کردیم باقی می‌مانیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صاحب نیوز، تاریخ انتشار: 26آذر1397 ، کدخبر: 927261: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
0
بحران آب اصفهان مسئله ای جدیه و نیازمند توجه ویژه ای هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین