پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۰۲۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
هم‌زمان با آغاز سؤال از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مجلس، كميسيون امور اجتماعي از مديرعامل شركت مخابرات ايران دعوت كرد با حضور در كميسيون، درباره چرايي تفاوت قرارداد كارگزاران روستايي مخابرات با قرارداد ساير كاركنان اين شركت توضيح دهد. البته نكته جالب اين جلسه غيررسمي، حضورنداشتن نمايندگان كارگزاران روستايي براي مذاكره است. وقتي علت اين حضورنداشتن را از رئيس كميسيون اجتماعي مجلس جويا شديم، پاسخ جالبي داد: «اين جلسه در راستاي پيگيري خواسته‌هاي كارگزاران مخابرات روستايي برگزار شد و الزامي نداريم افراد ديگري را دعوت كنيم.»

شعار سال: اين در حالي است كه بر اساس شنيده‌ها، شركت مخابرات ايران در حال پخش اين گفت‌وگوي غيررسمي در كميسيون اجتماعي بين نمايندگان مجلس كه در پورتال شركت مخابرات ايران با عنوان «دائمي‌شدن قراردادهاي کارگزاران مراکز مخابرات روستايي با شرکت مخابرات ايران» است تا به آنها القا كند شركت مخابرات توانسته نمايندگان را متقاعد به پايبندي اين شركت به قانون كند. تلاش براي لابي يا دورزدن مجلس از سوي شركت مخابرات ايران، بارها تكرار شده و مورد جديدي نيست؛ اما در مسائلي از اين دست، شايسته است نمايندگان مجلس هوشياري بيشتري به خرج دهند.

هفت تذكر كتبي ديگر به آذري‌جهرمي
در كنار اين تلاش شركت مخابرات ايران براي وارونه جلوه‌دادن واقعيت، روز گذشته مجلس نیز با تذكر كتبي چند نفر از نمايندگان به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات روبه‌رو بود. به گزارش ايسنا، علي‌اصغر يوسف‌نژاد، عضو هيئت‌رئيسه مجلس، در جلسه علني نوبت صبح روز گذشته تذكرات كتبي را قرائت كرد.
علي وقف‌چي، نماينده مردم زنجان، ناهيد تاج‌الدين، نماينده مردم اصفهان، حسینعلي حاجي‌دليگاني، نماينده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار، محمد فيضي، نماينده اردبيل، شهاب نادري، نماينده پاوه و جوانرود و ثلاث باباجاني و روانسر، ناصر شريفي، نماينده بندر لنگه، بستك و پارسيان، و هادي قوامي، نماينده مردم اسفراين به وزير ارتباطات در تذكري كتبي خواستار پاسخ‌گويي محمدجواد آذري‌جهرمي و تعيين‌تکليف شرکت مخابرات ايران براي انعقاد قرارداد دائمي و رسمي با کارگزاران مخابرات روستايي شدند.
در اين نشست غيررسمي چه گذشت؟
در گزارشي كه از سوي شركت مخابرات ايران منتشر شده بود، رئيس کميسيون اجتماعي مجلس در ديدار با مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره مخابرات ايران در كميسيون اجتماعي گفته بود: شرکت مخابرات ايران همواره در حفظ و رعايت شأن والاي کارکنان خود کوشا بوده و انعقاد قرارداد مستقيم با کارگزاران روستايي نيز مصداق بارز اين مهم است.
اين در حالي است كه سلمان خدادادي، رئيس كميسيون اجتماعي مجلس، از شروط اين كميسيون براي شركت مخابرات ايران در برخورد با كارگزاران مخابرات روستايي خبر داده بود.
خدادادي در اين گفت‌وگو مي‌گويد: پيرو رسيدگي به اعتراض كارگزاران مخابرات روستايي، مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره شركت مخابرات ايران را به كميسيون دعوت كرديم و خواستار پيگيري سه مورد از اعتراض‌هاي كارگزاران مخابرات روستايي شديم.
او با اشاره به سه بند درخواست‌شده از سوي مجلس افزود: اجراي مصوبات، دستورات و آراي ابلاغ‌شده ديوان عدالت اداري، رعايت ضوابط و قانون كار و برخورد عادلانه بين كارگزاران مخابرات روستايي و ساير كاركنان شركت مخابرات ايران، شروط يادشده‌اي هستند كه در اين كميسيون بر آنها تأكيد شد. او در ادامه گفت: مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره مخابرات ايران نیز پذيرفتند به هر سه شرط تمكين كنند. بنده هم به خاطر پذيرش خواسته‌هايي كه از سوی كارگزاران روستايي مطرح كرده بوديم، از آنها تشكر كردم.
دعوت‌نکردن كارگزاران مخابرات روستايي در جلسه غيررسمي مجلس با شركت مخابرات
خدادادي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه چرا در اين نشست از نمايندگان كارگزاران روستايي براي پاسخ‌گويي دعوت نشده بود، گفت: دليلي برای دعوت وجود نداشت، زيرا تمامي اين موارد به ما منعكس شده بود. علاوه بر آن، جلسه رسمي هم نبود كه در دستور كار كميسيون اجتماعي مجلس باشد. بنا به درخواست چند نفر از نمايندگان، از جمله آقاي محجوب كه در جريان كامل اختلاف كارگزاران مخابرات روستايي با شركت مخابرات ايران بودند، مديرعامل و اعضاي هيئت‌مديره مخابرات را دعوت كرديم تا مذاكره‌اي با آنها داشته باشيم.
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس افزود: در راستاي پيگيري خواسته‌هاي كارگزاران مخابرات روستايي اين جلسه برگزار شد و الزامي نداريم كه افراد ديگري را دعوت كنيم. ما در راستاي موضوع پيگيري امور استخدامي (بعد كارگري) آنها را دعوت كرديم، وگرنه رسيدگي به وضعيت مخابرات در حيطه اختيارات كميسيون صنايع است.

نشست كميسيون مانعي براي سؤال از وزير نيست
او درباره سؤال نمايندگان مجلس از وزير ارتباطات نيز گفت: پيگيري نمايندگان در كميسيون، مانعي براي پيگيري در صحن از سوي نمايندگان ديگر در مجلس نيست.
خدادادي افزود: ما در اين جلسه، خيلي محكم درخواست‌هاي كارگزاران مخابرات روستايي را مطرح كرديم و شركت مخابرات ايران هم خيلي جدي پذيرفت كه آنها را اجرا مي‌كند؛ بنابراين ما منتظر هستيم كه در پرداختي‌هاي همين فروردين‌ماه، حقوق كارگزاران مخابرات روستايي براساس قانون و حكم ديوان عدالت اداري پرداخت شود.
به گفته او، خواسته نمايندگان مجلس از مديران اجرائي چيزي جز اين نمي‌تواند باشد مگر اينكه بحث سؤال و استيضاح را دنبال كنيم.

در پيامي كه براي نمايندگان مجلس ارسال شد، چه نوشته شده؟
در پيامي كه شركت مخابرات ايران براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بهمنظور اقناع آنها ارسال كرده، آدرس خبري آمده كه روي پورتال اين شركت قرار گرفته است: «به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل شرکت مخابرات ايران، مهندس سيدمجيد صدري با اشاره به زحمات کارگزاران مخابرات روستايي در سراسر کشور که همواره مورد توجه مديريت شرکت مخابرات ايران بوده است، افزود: در راستاي ارج‌نهادن به اين تلاش‌ها و کاهش دغدغه‌هاي اين عزيزان، قرارداد دائم تا زمان بازنشستگي با کارگزاران به امضا مي‌رسد. مديرعامل شرکت مخابرات ايران همچنين اضافه کرد در تهيه اين قرارداد تلاش شده با توجه به ‌صرفه و صلاح کارگزاران و با رعايت قانون کار و آيين‌نامه استخدامي شرکت، موارد درخواست‌شده کارگزاران نيز تا جاي ممکن در آن لحاظ شود. مهندس سيدمجيد صدري با تشريح محدوديت‌ها در منابع مالي شرکت و لزوم سرمايه‌گذاري در توسعه بخش‌هاي مخابراتي در سطوح مختلف افزود: با وجود تمام هزينه‌ها با توجه به ارزش و اعتبار سرمايه انساني کارگزاران روستايي براي شرکت مخابرات ايران، قرارداد دائم با کارگزاران تهيه‌ و تنظيم شده که افزايش پرداختي‌هاي سال ۱۳۹۸ پس از امضاي قرارداد توسط کارگزاران و تصويب شوراي عالي کار به اين کارکنان تعلق خواهد گرفت.»
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 28 فروردین 98، شماره: 3405


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین