پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۷
معاون هماهنگ‌‌کننده نیروی دریایی ارتش گفت: رئیس‌جمهور احمق آمریکا بداند که ارتش دست در دست سپاه پاسداران از منافع کشور در هر جایی که اقتضا کند دفاع خواهد کرد.وی افزود: امروز خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که نصیب من و هم‌رزمانم شده است. در زمانی که قدرت‌های شرق و غرب دست در دست یکدیگر داده بودند تا انقلاب اسلامی را از پای دربیاورند، این ارتش بود که مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح، تمام‌قد حضور پیدا کرد و با دفاع از مرزها، دشمن را شکست داد و نگذاشت حتی ذره‌ای از خاک مقدس این کشور را اشغال کند و به تصرف خود دربیاورد و این یکی از افتخارات ارتش انقلابی، معنوی و ولایتمدار است.

شعار سال: امیر حمزه علی‌کاویانی درباره تأثیر تصمیم امام خمینی (ره) در نامیدن روز ۲۹ فروردین به‌عنوان روز ارتش بر تثبیت موقعیت نظام و شکل‌گیری ارتش انقلابی، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دفاع مقدس و نیز بعد از پایان هشت سال دفاع مقدس، تأثیرات بسیاری را داشته و نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده است؛ لذا ارتش انقلابی امروز جزء سازمان‌هایی به شمار می‌رود که در متن مردم و با بصیرت در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشرو است.

ارتشیان به ارتشی بودن خود افتخار می‌کنند

وی افزود: امروز خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار بزرگی است که نصیب من و هم‌رزمانم شده است. در زمانی که قدرت‌های شرق و غرب دست در دست یکدیگر داده بودند تا انقلاب اسلامی را از پای دربیاورند، این ارتش بود که مقابل دشمن تا بُن دندان مسلح، تمام‌قد حضور پیدا کرد و با دفاع از مرزها، دشمن را شکست داد و نگذاشت حتی ذره‌ای از خاک مقدس این کشور را اشغال کند و به تصرف خود دربیاورد و این یکی از افتخارات ارتش انقلابی، معنوی و ولایتمدار است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در اوایل دفاع مقدس، ارتش تمام تجهیزات خود را به کار گرفت، تصریح کرد: در کنار نگهداری از این تجهیزات، آموزش‌های لازم و ضروری را انجام داد و به‌ویژه اینکه در نیروی راهبردی دریایی ارتش که نیرویی تجهیزات‌محور است، این مهم کاملاً به چشم می‌خورد.

تمام خطوط مواصلاتی کمک‌رسانی به رژیم بعث عراق را قطع کردیم

علی‌کاویانی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی، مستشاران نظامی آموزش‌های لازم را به نیروهای مسلح کشورمان ارائه می‌دادند، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها و فشارها، خود را از وابستگی به مستشاران نظامی غربی رها کردیم و در این خصوص روی پای خود ایستادیم و این یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: در این ۴۰ سال اتفاقات مهم و تأثیرگذاری توسط نیروی دریایی ارتش در صحنه دریاها و اقیانوس‌ها رقم خورده است که برای مثال از همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس، نیروی دریایی رژیم بعث عراق را از صحنه دریا خارج کرد، اسکورت شناورها را انجام داد و موقعیت خود را در شمال و جنوب خلیج‌فارس، دریای عمان و سایر نقاط جهان حفظ کرد و همچنین خطوط مواصلاتی دشمن را قطع و تا پایان جنگ اجازه نداد هیچ کالایی از مسیر دریا به رژیم بعث عراق برسد. در کنار این موارد، تمامی تجهیزات موردنیاز دفاعی را با وجود تحریم‌ها، تعمیر و نگهداری کرد.

http://media.ana.ir/1398/01/29/636911935813940270_md.jpg

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز شاهد حضور مقتدرانه نیروی دریایی در آب‌های بین‌المللی هستیم، اظهار کرد: ناوشکن جماران، زیردریایی فاتح، زیردریایی کلاس غدیر و انواع ناوهای موشک‌انداز کلاس پیکان در نیروی دریایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید و به کار گرفته شده‌اند.

آمریکایی‌ها جوشن را از روی ضعف مورد اصابت قرار دادند

علی‌کاویانی با اشاره به اقدام اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران، بیان کرد: امروز که رئیس‌جمهور نابخرد و احمق آمریکا، برادران سپاهی ما را تروریست نامیدند، مطمئن باشید که ما دست در دست سپاه پاسداران از منافع و منابع‌مان در دریا و در هر جایی که اقتضا کند، دفاع خواهیم کرد و همراه سپاه، برادرانه حضور خواهیم داشت.

وی اشاره کرد: در اواخر دفاع مقدس، آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که علی‌رغم کمک‌های تمام جهان به رژیم بعث عراق، نمی‌توانند انقلاب اسلامی را تضعیف و مهار کنند، در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ ناو سهند و جوشن که در حال گشت‌زنی و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی بود، غافلگیرانه از سوی آمریکایی‌ها مورد تجاوز و اصابت قرار گرفتند.

در زمینه طراحی، ساخت، تولید و نگهداری تجهیزات حرف برای گفتن داریم

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش مظلومانه و واحد به دستور فرمانده معظم کل قوا مقابل دشمن می‌ایستد، گفت: این حضور یکپارچه نیروی دریایی در آب‌های منطقه منجر به اقتدار دفاعی کشورمان در عرصه دریا شده و همچنین بیان این نکته خالی از لطف نیست که بگویم در زمینه طراحی، ساخت، هدایت و نگهداری، حرف زیادی برای گفتن داریم و این عوامل تشکیل‌دهنده اقتدار دفاعی نظام در آب‌های آزاد و بین‌المللی است که نمونه آن حضور مقتدرانه ما در سواحل مکران و دریای عمان است که قابل‌مقایسه با گذشته نیست.

علی‌کاویانی با اشاره به حاکمیت ایران بر تنگه هرمز، افزود: این تنگه در تسخیر و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است و هر کشوری بخواهد حاکمیت ما را در آب‌های کشورمان به خطر بیندازد و به آن تجاوز کند، با اقدام تقابلی ما روبه‌رو می‌شود.

الحاق ناوشکن سهند به ناوگان نیروی دریایی ارتش

نیروی دریایی نقش راهبردی در عمق‌دهی به دیپلماسی دفاعی دارد

وی با بیان تأثیرگذاری نیروی دریایی ارتش در پیشبرد دیپلماسی دفاعی نظام، تصریح کرد: با تدبیر بلند فرمانده معظم کل قوا، نیروی دریایی به یک نیروی راهبردی تبدیل شده است و براساس این تدبیر، ورودمان به آب‌های آزاد تسهیل شده است و تا به امروز طبق آخرین اخبار، شصتمین ناوگروه ما در دریاهای آزاد حضور دارند و در این خصوص باید بگویم مناطقی مانند شمال اقیانوس هند که منطقه مسئولیت و راهبردی برای نیروی دریایی ارتش است، دارای اهمیت فراوانی است و لحظه‌ای از آنجا غفلت نکرده‌ایم و حضور مداوم داریم. لذا برای عمق‌دهی به دیپلماسی دریایی و دفاعی، سیاست‌های نظام به موازات وزارت امور خارجه و دفع پروژه ایران‌هراسی، این مهم را جدی خواهیم گرفت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع ۳۴ روزه از خرمشهر را بهترین تجربه شخصی خود در زمان دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این دفاع، استراتژی و راهبرد دشمن را برهم ریخت و این دفاع و سایر اقدامات ارتش و نیروهای مسلح در زمان دفاع مقدس، نشان داد انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن به‌حق است؛ لذا دشمن برای اینکه مقابل این انقلاب بایستد، دیوانه‌ای مانند صدام را تجهیز و روانه میدان نبرد کرد، اما امروز پس از گذشت ۴۰ سال مشاهده می‌کنیم که دیگر خبری از صدام و صدامیان که مورد حمایت قاطع آمریکا بودند نیست و تک‌تک آن‌ها سقوط کردند و این انقلاب اسلامی است که همچنان پایدار و استوار مانده است.

هیچ کشوری جرئت مزاحمت برای ناوهای نداجا در اقیانوس‌ها نداشته است

علی‌کاویانی ادامه داد: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امروز فرزندان ایشان در نیروهای مسلح قاطعانه می‌گویند که آمریکا هنوز هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نبرد ما تا نابودی هژمونی آمریکا بر جهان، نبرد میان حق و باطل است و چون ما حق هستیم و آمریکا باطل، پیروز این نبرد جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وی با اشاره به مدت حضور ناوهای ایرانی در آب‌های بین‌المللی، گفت: قدرت فناوری و تجهیزاتی نیروی دریایی ارتش به مرحله‌ای رسیده که ناوهای ما توانایی حضور ۶ ماهه در آب‌های بین‌المللی و دوردست را دارند و نیز ۱۰ سال است که در آب‌های بین‌المللی حضور مقتدرانه داریم و در این مدت زمانی تا به امروز ندیده‌ایم کشوری بتواند مقابل ما قد علم کند و یا برای‌مان مانع‌تراشی کند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: حضور ما در دریاها صلح‌آمیز است و هرگز با این حضور، کشوری را تهدید نمی‌کنیم و به آن‌ها این پیام را داریم که دیگر نیازی به حضور نیروهای تروریست ارتش آمریکا در منطقه نیست.

ویزیت رایگان ۱۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده

علی کاویانی به حضور ارتش در مناطق سیل‌زده و امدادرسانی به هم‌وطنانمان اشاره کرد و گفت: همه ارتشیان در کنار سایر نیروهای مسلح در این مناطق حضور پیدا کرده‌اند و به دستور فرمانده معظم کل قوا به کمک مردم شتافته‌اند و اینکه این حضور غرورآفرین نیروهای مسلح در کنار هم‌وطنانمان حماسه‌ای به‌یادماندنی خلق کرد و این پیام را به دشمن مخابره کردیم که در هر شرایطی در کنار مردم ایستاده و فدایی و پیش‌مرگ این ملت هستیم.

http://media.ana.ir/1398/01/29/636911938501601763_md.jpg

وی در پایان تأکید کرد: در همان ساعت‌های اولیه وقوع سیل در استان گلستان، نیروی دریایی ارتش حضور پیدا کرد و تجهیزات بالگردی با صدها سورتی پرواز، شناورهای تندروی ویژه که قابلیت حرکت در آب‌های کم‌عمق را دارند، نیروهای اداره بهداشت نداجا که حدود ۱۰ هزار نفر را ویزیت کرد و آمادگاه سیار نداجا در مناطق سیل‌زده گلستان حضور پیدا کرده‌اند. لذا تأکید می‌کنم تا زمانی که مشکل مردم گرفتار در سیل حل نشود، هرگز استان‌های درگیر سیل را به حال خود رها نخواهیم کرد و تا آخر در کنار مردم خواهیم ایستاد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 29فروردین 98، کد خبر: 374652، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین