پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
سیل بهاره در خوزستان سبب درگیر شدن 14 ناحیه از 40 ناحیه آموزشی شد. با توجه به تخلیه شهرها و روستاهای متعدد در خوزستان و تبدیل شدن مدارس به اردوگاه اسکان سیل زدگان، تعداد مدارس درگیر با سیل به 461 مدرسه رسید و 109 مدرسه نیز دچار خسارت و تخریب شدند. همین موضوع سبب شده که 54 هزار و 163 دانش آموز خوزستانی پس از تعطیلات بهاره کلاس‌های درس خود را از دست بدهند.
شعار سال : سیل اخیر خوزستان سبب تأخیر دو هفته‌ای در آغاز سال تحصیلی پس از تعطیلات سال نو شد و بالاخره مدارس خوزستان از 31 فروردین در کلاس‌های درس حاضر شدند.
تعویق زمان کنکور خواسته دانش آموزان سیل‌زده خوزستان
سیل بهاره در خوزستان سبب درگیر شدن 14 ناحیه از 40 ناحیه آموزشی شد. با توجه به تخلیه شهرها و روستاهای متعدد در خوزستان و تبدیل شدن مدارس به اردوگاه اسکان سیل زدگان، تعداد مدارس درگیر با سیل به 461 مدرسه رسید و 109 مدرسه نیز دچار خسارت و تخریب شدند. همین موضوع سبب شده که 54 هزار و 163 دانش آموز خوزستانی پس از تعطیلات بهاره کلاس‌های درس خود را از دست بدهند.
تعویق زمان کنکور خواسته دانش آموزان سیل‌زده خوزستان
یکی از دانش آموزان سیل زده که سال تحصیلی 97-98 را با آرزوی موفقیت در کنکور آغاز کرده بود، می‌گوید: سه سال است که برای موفقیت در کنکور برنامه ریزی و در کلاس‌های کنکور شرکت می‌کردم اما سیل اخیر سبب تغییر برنامه‌هایم شد.

تحمیل استرس و هزینه اضافی

اَمَل که در اردوگاه سیل زدگان ساکن است، می‌افزاید: در اردوگاه نتوانستم درس‌هایم را مرور کنم و تمرکزم را از دست دادم؛ حالا هم هنوز تکلیف خانه‌مان مشخص نیست که بخواهم برای ادامه درس برنامه ریزی کنم.

وی بیان می‌کند: استرس کنکور و از دست رفتن همه تلاش و هزینه‌های انجام شده در ماه‌های گذشته سبب شده که صورتم جوش بزند و نمی‌دانم چطور می‌توانم از این استرس راحت شوم.

این دانش آموز خوزستانی با اشاره به زمان کم باقی مانده تا کنکور 98 عنوان می‌کند: کمتر از 45 روز تا کنکور فرصت دارم و حداقل تا 20 روز دیگر درگیر خانه تکانی و پاک کردن آثار سیل از خانه هستم، بعد از این هم بعید می‌دانم که استرس اجازه درس خواندن به من بدهد برای همین از نتیجه این کنکور مأیوس شده‌ام.

او اظهار می‌کند: شاید به تأخیر انداختن زمان برگزاری کنکور هم نتواند ما را به نتیجه دلخواه برساند اما شاید بتوان از استرس وارد شده به ما کم کرد.

فرصت برابر برای رقابت با سایر دانش آموزان می‌خواهیم

پسری 18 ساله که این روزها مشغول کمک رسانی به مردم سیل زده است، می‌گوید: نرسیدیم که درس بخوانیم چون در این ایام یا مشغول خدمت رسانی به سیل زدگان بودیم و یا در خانه از اقوام سیل زده میزبانی می‌کردیم.

یاسر ادامه می‌دهد: امسال اگر نتوانم در کنکور موفق شوم باید به سربازی بروم و یا در دانشگاه آزاد نام نویسی کنیم و به همین خاطر عدم موفقیت در کنکور همه برنامه ریزی‌هایم را به هم می‌ریزد.

وی بیان می‌کند: استرس کنکور و رفتن سربازی هم این روزها نمی‌گذارد که ما برای درس خواندن ذهنی فارغ داشته باشیم و مجموع این مشکلات به عدم موفقیت در کنکور و یا یک رتبه بد ختم می‌شود که در هر صورت ما فرصتی برابر با دانش آموزان سایر استان‌ها نخواهیم داشت.

این دانش آموز اهوازی اظهار می‌کند: سال‌ها بعد هم می‌گویند که شما تخصص لازم یا نمره لازم را ندارید و فرصت‌های شغلی‌مان هم از دست می‌رود؛ باید شیوه کنکور امسال برای خوزستانی‌ها تغییر کند تا ما هم فرصت برابری با سایر دانش آموزان جهت رقابت در کنکور داشته باشیم.

دلهره آینده به جان بچه‌هایم افتاده

والدین هم با موضوع کنکور و موفقیت فرزندان خود درگیر هستند و علاوه بر دانش آموزان خود والدین هم این روزها با استرسی عجیب مواجه هستند. پدر یکی از دانش آموزان اهوازی می‌گوید: پس از مطرح شدن بحث سیل و عدم اطلاع رسانی مناسب همه اعضای خانواده دچار استرس و ترس از سیل شدند و این موضوع روی همه برنامه‌ها تأثیر منفی گذاشت.

آقای احمدی امین می‌افزاید: سه فرزند دارم که دوتا از آنها امسال و سال آینده کنکور دارند و در این مدت هردوی آنها ترس از آینده دارند؛ پسرم کلاس دوازدهم است و امسال معتقد است نمی‌تواند نتیجه خاصی بگیرد. دخترم هم می‌گوید شاید این اوضاع سال آینده هم دوباره تکرار شود و برای همین فرصت برابر برای رقابت ندارد.

وی ادامه می‌دهد: تنها خواسته ما این است که با تعویق زمان کنکور برای دانش آموزان خوزستانی، فرصتی به این دانش آموزان جهت بازیابی بدهند تا بتوانند خودشان را آماده کنند در غیر این صورت نتایج امسال به دلخواه هیچ کدام از دانش آموزان نخواهد بود و شاید استرس و نگرانی را تا مدت‌ها در آنها حاکم کند.
تعویق زمان کنکور خواسته دانش آموزان سیل‌زده خوزستان
دانش آموزان مقطع دوازدهم و بزرگ‌ترین مشکل پیش روی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این باره می‌گوید: بزرگ‌ترین مشکل ما دانش آموزان مقطع دوازدهم است که وزیر آموزش و پرورش قول داده که از آنها دو امتحان علاوه بر امتحانات خردادماه گرفته شود. پس از این امتحانات بالاترین نمره کسب شده به‌عنوان نمره خردادماه ثبت می‌شود.

یک کارشناس آموزش و پرورش اما معتقد است که بهترین راه برای دانش آموزان مناطق سیل زده به عقب انداختن زمان کنکور است؛ عماد حسینی می‌گوید: وقتی صحبت از مدیریت توانمند می‌شود، به معنای مدیریت در زمان وقوع مشکلات است وگرنه در زمان خوشی که همه توانایی اداره کردن یک مجموعه و به ثمر رساندن آن را دارند.

وی بیان می‌کند: رئیس جمهور و یا وزرای مربوطه باید وارد عمل شوند و تصمیمی به موقع در این باره بگیرند تا دانش آموزان مناطق سیل زده بتوانند خود را آماده شرکت در کنکور کنند؛ عدم موفقیت در کنکور به دلیل شرایط پیش آمده نوعی استرس و نگرانی را بر دانش آموزان حاکم می‌کند و شاید این استرس تا آخر عمر بر آنها حاکم می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: تعیین نمره پایانی شاید دغدغه آنچنانی برای دانش آموزان مقطع دوازدهم محسوب نشود اما موفقیت در کنکور برای آنها حیاتی است و لازم است تصمیمات مربوطه توسط دولت گرفته شود.
 آشفتگی سیل در خوزستان هنوز به پایان نرسیده و این وضعیت رابطه مستقیمی با موفقیت دانش آموزان در آزمونی دارد که همه آن پر از استرس است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:4 اردیبهشت1398،کدخبر:13980202000469،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین