پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
سازمان جهانی بهداشت تماشای تلویزیون یا بازی با تلفن‌های هوشمند را برای کودکان زیر دو سال ممنوع اعلام کرده است و از خانواده‌ها می‌خواهد تا مراقب فعالیت و خواب کافی کودکان خود باشند.

شعارسال: سازمان جهانی بهداشت به تازگی توصیه‌نامه خود را درباره میزان فعالیت‌های فیزیکی و خواب کودکان زیر پنج سال منتشر و تاکید کرد که خانواده‌ها باید این توصیه‌نامه را برای سالم بودن کودکانشان در حد ممکن رعایت کنند.

این توصیه‌نامه شامل هشدارهایی درباره استفاده از صفحه‌های نمایش بخصوص برای کودکان زیر دو سال است. بچه‌های زیر دو سال نباید به هیچ عنوان از صفحه‌های نمایش مثل موبایل یا تلویزیون استفاده کنند؛ البته کودکان بین دو تا پنج سال نیز حداکثر یک ساعت در روز اجازه استفاده از صفحات نمایش را دارند.

دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای زمان استفاده کودکان از صفحات نمایش سختگیرانه‌تر از دیگر توصیه‌نامه‌های سازمان‌های عمومی بهداشت است. به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۶ آکادمی پزشکی اطفال آمریکا توصیه کرد که هیچ صفحه نمایشی در اختیار کودکان زیر ۱۸ ماه گذاشته نشود، در حالی که کودکان دو تا پنج سال می‌توانستند یک تا دو ساعت در روز از مونیتور استفاده کنند.

البته به نظر می‌رسد دستورالعمل‌های دیگر سازمان‌های بهداشت عمومی هم بر ریسک مدت زمان استفاده از صفحات نمایش توسط کودکان تاکید می‌کنند؛ به عنوان مثال آکادمی پزشکی اطفال آمریکا روی محتوای آنچه کودکان تماشا می‌کنند تأکید کرده و مواردی آموزشی درباره کارتون‌های خشونت‌آمیز معرفی کرده است.

این سازمان در عین حال تاکید می‌کند که تعامل کودکان با والدینشان در هنگام استفاده از صفحات نمایش، نقش مهم‌تری را نسبت به مدت زمان استفاده از صفحات نمایش ایفا می‌کند.

دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند تا عادت‌های تأثیرگذار در سلامتی کودکان را تا آنجا که می‌تواند سریع‌تر بهبود ببخشد. به عنوان نمونه این دستورالعمل بیان می‌کند که کودکان بیشتر از یک ساعت نباید بدون تحرک باشند و البته آن یک ساعت هم باید صرف قصه گفتن یا مراقبت از آنها شود.

همچنین برای خواب کودکان پیشنهاد می‌کند که بچه‌های یک تا دو سال ۱۱ تا ۱۴ ساعت در شبانه روز بخوابند و کودکان سه تا چهار سال نیز ۱۰ تا ۱۳ ساعت در روز استراحت داشته باشند و کودکان بالای یک سال باید ۱۸۰ دقیقه در روز فعالیت فیزیکی داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1398 ، کدخبر: 473156: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین