پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶
ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند که با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان پس از سال ها وعده افتتاح شد؛ اکنون سرنوشتی نامعلوم زمان را می‌گذراند و تنها هزینه می تراشد.

شعارسال: ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند که با هزینه بیش از ۷۰ میلیارد تومان پس از سال ها وعده افتتاح شد؛ اکنون سرنوشتی نامعلوم زمان را می‌گذراند و تنها هزینه می تراشد.

عملیات اجرایی پروژه استادیوم ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند در اسفند ماه ۸۵ آغاز شد و قرار بود با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان طی بازه ای سه ساله به افتتاح برسد و فضایی برای توسعه ورزش به خصوص در رشته‌ها فوتبال و دومیدانی باشد.

گذشته از حکایت تغییر مدیریت‌ها طی عمر بابرکت این پروژه، و هزینه‌هایی که صرف شد تا تجهیزاتی که نصب شده بود و بر اثر تابش نور آفتاب و باد و باران از بین رفته بود مجدد تعویض شود؛ وعده‌های افتتاح از سالی به سال دیگر موکول شد و توپ وعده افتتاح ورزشگاه از سالی به سال دیگر پاس داده شد تا اینکه بعد از گذشت یک دهه، در دوم فروردین ماه ۹۶، با حضور وزیر ورزش و جوانان و توسط رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس به افتتاح رسید.

اما با افتتاح ورزشگاه باز هم سایه سنگین مشکلات بر دیواره‌های ورزشگاه رنگ سیاهی انداخته و گویی موانع پیش روی توسعه استان سر دراز دارد. مسئولان معتقدند محروم بودن خراسان جنوبی از داشتن تیمی فوتبالی قوی، سرنوشت ورزشگاه غدیر راهم با سکوتی سنگین گره زده و هزینه‌های زیادی را برای نگهداری صرف می‌کند.

شاید غدیر هم بلرزد

ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر آخرین روزهای احداثش را می‌گذراند که استاندار وقت استان سخنانی مبنی بر غیرکارشناسی بودن پروژه بیان کرده و در بیاناتی گفته بود: «پروژه ورزشگاه غدیر از اولویت‌های استان نبوده و دردی را دوا نمی‌کند.» بر اساس بیانات این مقام عالی استان بزرگترین پروژه ورزشی خراسان جنوبی در مسیر رودخانه قرار داشته و جانمایی درستی هم ندارد.

اگرچه گزارش‌های میدانی سخنان این مقام عالی را تأیید می‌کرد و می‌توان به درستی حدس زد که تجربه سیلی ویرانگر می‌تواند چهارستون غدیر را هم بلرزاند، اما چه می‌توان کرد وقتی هزینه‌هایی میلیاردی برای پروژه‌ای ۱۰ ساله صرف شده؟ متولیان بدون هیچ راه چاره‌ای تنها توانستند با چشم پوشی از غیرکارشناسی بودن ورزشگاه، ربان افتتاح را با چند صلوات برش دهند به این امید که روزهای روشنی پیش روی ورزش استان ترسیم شود.

در شرایط پیش رو ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیرجند نه تنها درآمدی برای استان نداشته بلکه سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه می‌تراشد. از راهکارهای مسئولان ذیربط هم می‌توان به این نتیجه رسید که در عوض راه چاره‌ای مناسب، به دنبال صرف هزینه‌ای دیگر برای ورزشگاه هستند. شاید تشکیل تیمی قوی در زمینه فوتبال و تقویت اعضای گروه بتواند سکوت ورزشگاه را هم بشکند و خراسان جنوبی هم در ردیف تیم‌های برتر کشوری بدرخشد چراکه تجربه ورزشکاران خراسان جنوبی در رشته‌های مختلف و کسب مدال‌های جهانی نشان دهنده این امر است که جوانان دیار کویر استعدادهای نهفته ای داشته که تنها نیازمند حمایت و توجه هستند.

نیازمند ورود استاندار در توسعه فوتبال هستیم

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه با اشاره به وضعیت فوتبال استان بیان کرد: در حال حاضر در لیگ دسته سه قرار داریم.

حسن قهوه چی با بیان اینکه طی سال گذشته در تمام رده‌های سنی در رشته‌های فوتبال و فوتسال مسابقات شرکت کردیم، افزود: همچنین شهرستان فردوس در فوتبال ساحلی بزرگسالان شرکت کرد.

وی با بیان اینکه استعدادهای خوبی در زمینه فوتبال در استان وجود دارد، افزود: باید در راستای شکوفایی هر چه بیشتر این استعدادها تلاش شود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: در سال جاری برنامه ریزی شده که تیم فوتبال استان به لیگ دو برود.

قهوه چی با اشاره به ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیان کرد: تمامی مسابقات استانی و کشوری در این ورزشگاه برگزار می‌شود تا ورزشگاه فعال باشد و هزینه‌های میلیاردی آن خاک نخورد.

وی با بیان اینکه استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این ورزشگاه نیازمند تیمی قوی است، افزود: توسعه فوتبال خراسان جنوبی هم نیازمند ورود و حمایت استاندار است.

قهوه چی با بیان اینکه باید مربیان استانی از تجارب مربی‌های دیگر استان‌ها استفاده کنند، افزود: این امر نیازمند حضور مربیان مجرب کشوری در استان بوده تا دانش مربی‌های بومی به روز شود.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: ورزشگاه غدیر نیازمند احداث خوابگاه برای میزبانی از مسابقات است تا برای استان درآمدزا باشد.

بذر ورزشگاه غدیر مرغوب نیست

وی با بیان اینکه در حال حاضر فوتبالیست‌های استان در ورزشگاه غدیر تمرین نمی‌کنند، افزود: تلاش کردیم که غدیر را تنها برای مسابقات حفظ کنیم.

قهوه چی بیان کرد: بذر زمین غدیر بذر خوبی نیست و اگر بر روی آنها فشاری وارد شود، احتمال به وجود آمدن مشکل وجود دارد.

رئیس هیئت فوتبال خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر بخشی از تمرین‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود چراکه بذر این زمین سال ۵۵ کاشت شده و حالت مخمل مانندی دارد.

وی با بیان اینکه هیئت فوتبال به تنهایی نمی‌تواند تیم داری کند، گفت: نیاز است استانداری و دیگر دستگاه‌ها در راستای توسعه ورزش استان ورود کنند.

هزینه کرد سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای نگهداری

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر مختص فوتبال و دومیدانی است، اظهار کرد: در استان تیم فوتبال قوی نداریم.

محمد رضا مهران پور با بیان اینکه تاکنون مسابقات قهرمانی مختلفی در ورزشگاه برگزار شده است، افزود: آمادگی داریم مسابقاتی که نیازمند فضای این ورزشگاه است، را برگزار کنیم.

وی با اشاره به هزینه‌های نگهداری ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر بیان کرد: در هر سال حداقل ۱۰۰ میلیون تومان صرف نگهداری این ورزشگاه می‌شود.

مهران پور با بیان اینکه برای نگهداری ورزشگاه با مشکل مواجه هستیم، افزود: وزارت خانه بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای احداث این پروژه کمک کرده اما باید برای حفظ و نگهداری آن از اعتبارات استانی هزینه کنیم.

درآمد صفر از ورزشگاه

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: این شرایط در حالی است که بودجه استانی باید صرف هیئت‌های ورزشی و توسعه ورزش استان شود.

وی با بیان اینکه برای دریافت سرفصل اعتباری ویژه برای نگهداری ورزشگاه مکاتبه‌هایی با وزارت خانه انجام شده است، گفت: با این درخواست هنوز موافقت نشده و در مرحله مذاکره است.

مهران پور بیان کرد: در حال حاضر میزبانی از مسابقات کشوری نه تنها درآمدی برای ورزشگاه ندارد بلکه باید هزینه‌هایی هم پرداخت شود.

وی بیان کرد: باید برای توسعه ورزش استان به سمت باشگاه داری برویم تا بتوانیم به لیگی پویا و فعال برسیم.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: با دریافت اعتبار در قسمتی از ورزشگاه، خوابگاهی با ظرفیت ۱۵۰ نفر برای تیم‌های ورزشی احداث می‌شود.

شرایط پیش رو می‌طلبد که در گام نخست دستگاه‌های متولی دست به دست هم دهند و از بستر تقویت مربیانی توانمند و حمایت ورزشکاران، سرنوشتی دیگر را پیش روی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری غدیر ترسیم کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:17 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 4602586،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
0
خوب این ورزشگاه بایدجمع بشه صندلی هاشو بفروشیدبعدش یکی ازشهرهای مجاور امتیازتیم دسته دومیخواست بیرجندمخالفت کردانگارشماهاهمه چیزروبرای خودتون میخواین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین