پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۰۶۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
بیمه البرز از جمله شرکتهایی است که همواره نقش دولت در آن پررنگ بوده و گویا قرار نیست برای این رویه پایانی باشد. مدیران این بیمه که همواره خود را جزو توانگرهای بیمه ای در سطح یک می بینند اما همیشه حمایتهای دولت را دریافت کرده اند و درواقع باید گفت سرمایه گذاری دولت از طریق سهام قابل توجهی که در این بیمه دارد سبب شده تا اتفاقاتی مانند برخی بیمه هایی که امروز با سطح توانگری 4 و 5 منتظر معجزه هستند برایش نیفتد.
شعار سال : نگاهی به لیست سهامداران البرز گواهی میدهد که اتکای این بیمه به بخش دولتی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود اما در کنار همه ی این حمایتهایی که از گوشه و کنار به این بیمه می شود باید دید واقعیت ماجرا درباره ی آنها چیست؟

 خواسته یا ناخواسته بسیاری از شرکتها دوست ندارند از وابستگی به دولت بیرون بیایند و مستقل شوند زیرا تجربه ی خصوصی سازی در ایران را تجربه ی ناموفقی می دانند اما اقرار به این موضوع بسیار قابل قبول تر از بازی یک بام و چند هواست. بیمه البرز از جمله شرکتهایی است که همواره نقش دولت در آن پررنگ بوده و گویا قرار نیست برای این رویه پایانی باشد. مدیران این بیمه که همواره خود را جزو توانگرهای بیمه ای در سطح یک می بینند اما همیشه حمایتهای دولت را دریافت کرده اند و درواقع باید گفت این بیمه البرز نیست که با درایت ، وضعیت خود را در فراز و نشیب اوضاع اقتصادی ثابت نگه داشته است بلکه سرمایه گذاری دولت از طریق سهام قابل توجهی که در این بیمه دارد سبب شده تا اتفاقاتی مانند برخی بیمه هایی که امروز با سطح توانگری 4 و 5 منتظر معجزه هستند برایش نیفتد.

نگاهی به لیست سهامداران البرز گواهی میدهد که اتکای این بیمه به بخش دولتی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود. شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین ، دولت جمهوری اسلامی و یکی دو سهامدار دیگر که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بخش دولتی وابسته هستند به خوبی شتر سواری دولا دولای البرزیها برای تحقق اصل 44 قانون اساسی و سند چشم انداز است. اما در کنار همه ی این حمایتهایی که از گوشه و کنار به این بیمه می شود باید دید واقعیت ماجرا درباره ی آنها چیست؟

نمودار پر فراز و نشیب حرکت آنها در بورس از نیمه ی دوم اسفند سال پیش تاکنون بدون شک ضعف برنامه ی راهبردی در یکی از پرهواخواه ترین بیمه های خصوصی مورد حمایت دولت را نشان می دهد. کم شدن 372 میلیاردی ارزش بازار بیمه البرز از 24 فروردین تا 18 اردیبهشت امسال در شرایطی صورت گرفته که تغییرات هیئت مدیره ی البرز از آنها تنها ظاهر یک بیمه ی خصوصی را باقی گذاشته است. در مجمع عمومی تیرماه سال قبل سید رسول تاجدار به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره و مدیره عامل انتخاب شد و حمیدرضا توسلی نیز به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین که از شرکتهای اقماری شستاست به عضویت هیئت مدیره ی البرز درآمد. به نظر می رسد حالا که نه البرزیها و نه دولتی ها حاضر نیستند به سمت خصوصی سازی حرکت کنند بهتر است از نمایش اجرای قانون نیز برحذر باشند زیرا با یک کنجکاوی ساده می توان فهمید که هیچیک از ملاکهای بیمه خصوصی در مورد البرز انجام نشده و مدیران این بیمه همچنان دوست دارند زیر سایه ی دولت باشند. البته نگاهی به وضعیت تنها بیمه ی دولتی باید برای عبرت گرفتن البرز کافی باشد تا خودشان را مجاب به تغییر سیاست در پیش گرفته کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نبض بازار،تاریخ انتشار:20اردیبهشت1398،کدخبر:14800 ،nabzebaazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین