پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۲۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی خشت طلایی تهران گفت: بیش از 300 پروژه شهری از کشورهای مختلف برای شرکت در دومین دوره جایزه به دبیرخانه آن ارسال شده است.


شعارسال : به گزارش خبرنگار ایرنا شهرام گیل آبادی روز چهارشنبه در نشست خبری روز جهانی شهرها و جایزه جهانی خشت طلایی تهران افزود: 150 پروژه شهری از مجموع پروژه های داوری شده در این دوره از جایزه جهانی خشت طلایی مربوط به کشورهای مختلف است.

وی اظهار کرد: در دومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران پروژه هایی از شهرهای بزرگ جهان از جمله آمستردام، ملبورن، بوستون، بارسلون، سئول، لندن و سیاتل شرکت دارند.

گیل آبادی با بیان اینکه بیش از 150 پروژه دیگر نیز از شهرهای مختلف ایران دراین دوره از جایزه جهانی خشت طلایی تهران شرکت کرده اند افزود: از این تعداد 47 پروژه از شهرهای مختلف کشور و مابقی نیز پروژه های شهری تهران هستند. رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه در مرحله اول داوری 298 پروژه به مرحله بعد راه پیدا کردند گفت: در نهایت 24 پروژه به عنوان پروژه های منتخب و برتر شهری به مرحله نهایی این دوره از جایزه جهانی خشت طلایی تهران راه یافتند.

گیل آبادی با بیان اینکه داوری این جایزه را بیش از 60 نفر از کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی حوزه شهری برعهده دارند افزود: نوآوری، اثربخشی، تکرارپذیری و اهمیت از جمله معیارهای اصلی برای انتخاب 24 پروژه برتر و منتخب جایزه جهانی خشت طلایی تهران است.

وی با بیان اینکه آیین اختتامیه دومین جایزه جهانی خشت طلایی تهران 9 آبان ماه جاری 'روز جهانی شهرها' با حضور مهمانان داخلی و خارجی در بوستان گفت وگو برگزار می شود تصریح کرد: در آیین اختتامیه براساس نظر هیات داوران هشت تا 24 پروژه به عنوان طرح های برتر دومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران معرفی و از طراحان این پروژه ها تقدیر خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری جایزه جهانی خشت طلایی تهران با تاکید بر اینکه امروز تهران به عنوان یک شهر مدرن مورد توجه جهانیان قرار گرفته گفت: اولویت های کاری مدیریت شهری تهران براساس برنامه و چشم انداز تدوین شده برای شهر تهران تعیین طراحی و اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی شهر تهران از تجربیات سایر شهرهای جهان استفاده می کرد اما امروز شهرهای بسیاری علاقه مندند از تجربیات مدیریت شهری پایتخت ایران در شرایط تحریم بهره گیرند. 
گیل آبادی با اشاره به اینکه امسال دومین دوره جایزه خشت طلایی تهران برگزار می شود افزود: دستاوردهای حاصل از این جایزه در مدت یکسال برگزاری آن بیش از حد تصور و انتظار مفید بوده است. 
جایزه خشت طلایی تهران از سال 2014 با مشارکت برنامه اسکان بشر سازمان مل متحد با حضور شهرهای مختلف جهان به طور رسمی آغاز و اولین آن دوره آبان ماه سال گذشته در تهران برگزار شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت ایرنا ، تاریخ انتشار چهار شنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 81815736 (4953215): www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین